Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساختمان صدا و سیمای دولتی مالی به اشغال صد‌ها تظاهرات‌ کننده معترض درآمد و پخش برنامه‌های آن متوقف شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، تلویزیو دولتی در مالی در روز جمعه پس از حمله صدها تظاهرات‌کننده به ساختمان صداو سیما، پخش برنامه‌های خود را متوقف کرد.

راهپیمایی معترضان در باماکو با تلاش آنها برای اشغال ساختمان‌های اصلی از جمله مجلس ملی این کشور به هرج و مرج کشیده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهبران این اعتراضات در شروع کمپین نافرمانی مدنی در مالی از حامیان خود خواسته بودند ساختمان‌ها از جمله دفتر نخست وزیری و دیگر نهادهای اصلی را اشغال کنند تا «ابراهیم بوباکار کیتا» رئیس جمهور این کشور را که در ارائه راه حل برای مشکلات مالی امنیتی و اقتصادی این کشور ناکام بوده است، وادار به استعفا کنند.

مخالفت ائتلاف معارض ابوبکر کیتا با امتیازات ارائه شده توسط دولت مالی به امید حل بحران سیاسی این کشور، موجب شد که باماکو امروز هم شاهد تظاهرات گسترده مخالفان باشد.

هزاران نفر روز جمعه در میدان «الاستقلال» شهر باماکو تجمع کردند و با حمل پلاکاردهایی در مطالبه سرنگونی رئیس جمهور این کشور شعار سر دادند؛ این سومین تظاهرات گسترده در پایتخت مالی طی هفته‌های گذشته بوده است.

به گزارش رویترز، بحران سیاسی در مالی که به دنبال برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور در مارس گذشته ایجاد شد موجب نگرانی روز افزون کشورهای همسایه و قدرت‌های جهانی شده است، زیرا تشدید ناآرامی‌ها در این کشور را برای عملیات نظامی مشترک علیه تندروها در منطقه ساحل در غرب آفریقا خطرساز می‌بینند.

کیتا روز چهارشنبه گفته بود که از تشکیل یک دولت وحدت ملی، تغییر اعضای دادگاه عالی و انحلال پارلمان استقبال می‌کند، اما مخالفانش این پیشنهادها را کافی نمی‌دانند.

بوباکار کیتا در سال ۲۰۱۸ موفق شد با پیروزی در دور دوم انتخابات ریاست‌ جمهوری مالی، ۵ سال دیگر نیز در این پست باقی بماند، اما در سایه تشدید خشونت‌ها توسط تندروها و وخامت اوضاع اقتصادی، اپوزیسیون گسترده‌ای علیه وی شکل گرفته است.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: صدا و سیما تظاهرات درآمد معترضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۶۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیابانی در پایتخت پاکستان به نام «ایران» نامگذاری می‌شود

 همزمان با سفر رسمی ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران به پاکستان و به نشانه دوستی و همسایگی دو کشور، یک خیابان در شهر اسلام‌آباد پایتخت پاکستان به نام «ایران» نامگذاری می‌شود.

به گزارش ایرنا، قرار است مراسم پرده‌ برداری از تابلوی نامگذاری خیابان ایران پس از مذاکرات رسمی شهبار شریف نخست وزیر پاکستان و رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران در اسلام‌آباد توسط سران دو کشور برگزار شود.

این خیابان که پیش تر به خیابان یازدهم در شهر اسلام‌آباد شناخته می‌شد فردا دوشنبه و همزمان با سفر هیات بلندپایه ایرانی به پاکستان، به نام «ایران» نامگذاری خواهد شد.

نامگذاری خیابان‌ها به نام مشاهیر و شخصیت‌های ایران و پاکستان، بخشی از مناسبات فرهنگی دو کشور را تشکیل می‌دهد.

جمهوری اسلامی ایران در راستای روابط عمیق فرهنگی خود با پاکستان، خیابان و بزرگراه‌هایی در تهران را به نام‌های پاکستان، اقبال و محمد علی جناح نامگذاری کرده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • چند نکته درباره رادیو در ۸۴ سالگی
  • آتش معترضان اسرائیلی مقابل خانه نتانیاهو + فیلم
  • معترضان مقابل اقامتگاه نتانیاهو آتش به پا کردند
  • تجمع بزرگ حمایت از فلسطین مقابل دانشگاه یِیل آمریکا
  • ۳۷ ضربه چاقو، مدیر عامل شرکت را از پای درآورد/ قتل به خاطر ۸ میلیارد ریال
  • مسعود فروتن: فکر می کردم صداهایی که از جعبه رادیو می شنوم صدای آدم کوچک هاست! +فیلم
  • خیابانی در پایتخت پاکستان به نام «ایران» نامگذاری می‌شود
  • معترضان ارمنی جاده ارمنستان به گرجستان را بستند
  • تداوم تظاهرات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • ماجراجویی هسته‌ای ایران در فصل دوم برنامه «بی‌واسطه»