Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-16@22:23:42 GMT

شبکه برق در التهاب افزایش ناگهانی مصرف

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۸۶۳۹۷

به گزارش اکوفارس به نقل از تسنیم، در 24 ساعت گذشته بازهم شاهد افزایش پیک مصرف برق در کشور بودیم به طوری که بر اساس آمار رسمی شرکت مدیریت شبکه برق ایران، روز گذشته در ساعت 12 و 43 دقیقه، مصرف لحظه ای برق کشور به 57 هزار و 647 مگاوات رسید.

این میزان مصرف برق که بالاترین مقدار مصرف ثبت شده در سال جاری است در یک روز نیمه تعطیل (پنج شنبه) حادث شده و این نگرانی را به دنبال داشته که در روزهای کاری هفته آینده شاهد ثبت رقم بالاتری در پیک مصرف برق باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نگرانی زمانی بیشتر شده که پیش بینی های سازمان هواشناسی از افزایش دمای هوا و به تبع آن احتمال افزایش مصرف برق در بخش سرمایشی حکایت دارد.

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق در این خصوص گفت: آخرین روز هفته گذشته (پنجشنبه  19 تیر ماه) و در حالی که ادارات کشور در ساعات بعد از ظهر، در حال تعطیلی کامل قرار داشتند، مصرف برق کشور ناگهان چنان افزایش یافت که از یک روز کاری وسط هفته نیز پیشی گرفت.

به گفته دکتر مصطفی رجبی مشهدی، این هفته روزهای گرمی را پیش رو داریم و به همین دلیل رعایت مهمترین نکات مدیریت مصرفی یعنی استفاده از دور کند کولر آبی و تنظیم درجه کولرهای گازی روی 24 درجه، بسیار ضروری است.

رجبی مشهدی با بیان این که در هفته پیش رو، سختگیری بیشتری بر مصرف برق دستگاه های اداری و نهادها خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: با توجه به ابلاغیه ها و مصوبات دولت، ادارت باید مصرف برق خود را حداقل 10 درصد کاهش دهند.

وی در عین حال از اعتراض برخی مراجعان به ادارت و دستگاه هایی خبر داد که دمای سالن های خود را چنان کاهش می دهند که باعث ایجاد  حساسیت و احساس بیماری در افراد می شود.

رجبی مشهدی خاطرنشان کرد:  پایین بودن دمای برخی ادارات و سالن های فرودگاهی نیز باعث ناراحتی تعدادی از  مردم شده است که در تماس های مکرر با ادارات برق کشور به آن اشاره و خواستار پیگیری شده بودند.

وی همچنین با بیان این که براساس پیش بینی ها در این هفته هوا گرمتر خواهد شد از مشترکان خواست که با استفاده از دور کند کولرهای آبی و تنظیم کولرهای گازی روی 24 درجه، امکان برقرسانی به هموطنان جنوب کشور را نیز فراهم کنند.

سخنگوی صنعت برق در عین حال  افزایش مصرف برق و شکسته شدن رکورد تاریخی مصرف را در هفته جاری غیرممکن ندانست و در عین حال با اشاره به این که تمام نیروگاه ها با تمام توان در حال تولید برق هستند اما همانطور که قبلا هم عنوان شده است، در صورت عبور مصرف برق از 60 هزار مگاوات، احتمال بروز محدودیت وجود دارد.

رجبی مشهدی ادامه داد: تنها راه پایدار ماندن برق و جلوگیری از بروز خاموشی، استفاده از دور کند کولرهای آبی و تنظیم کولرهای گازی روی 24 درجه و بهره گیری از دور کند کولرهای آبی است.

سخنگوی صنعت برق همچنین در خصوص افزایش شدید مصرف برق در روز پنجشنبه گذشته نیز گفت:  در آخرین روز هفته گذشته(پنجشنبه ) و در حالی که ادارات کشور در ساعات بعد از ظهر، در حال تعطیلی کامل قرار داشتند، مصرف برق کشور ناگهان چنان افزایش یافت که از یک روز کاری وسط هفته نیز پیشی گرفت.

رجبی مشهدی افزود: در روز مذکور پیک مصرف برق به 57 هزار و 630 مگاوات رسید  این میزان تنها 17 مگاوات نسبت بیشترین میزان مصرف برق ثبت شده در سال گذشته فاصله دارد.

سخنگوی صنعت برق اظهار داشت: در ساعتی که اوج مصرف برق رخ داد، همه ادارت تعطیل بودند و بسیاری از صنایع نیز تعطلات آخر هفته را می گذراندند.

رجبی مشهدی اضافه کرد: نتیجه این مقایسه آن است که مصرف تنها به دلیل استفاده بی رویه و نادرست وسایل سرمایشی افزایش یافته است.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: سخنگوی صنعت برق رجبی مشهدی برق کشور مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۶۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی شدید و سیلِ روز‌های اخیر افغانستان؛ ۳۳ نفر جان باختند!

سخنگوی سازمان ملی بلایای طبیعی افغانستان اعلام کرد بر اثر بارش شدید باران، بارش برف و سیلاب‌های شدید طی سه روز گذشته در مناطقی از این کشور دست‌کم ۳۳ نفر جان خود را از دست داده و ۲۷ تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

به گزارش ایسنا، تقریباً نیمی از ۳۴ ولایت افغانستان از جمله کابل از روز جمعه شاهد بارش شدید باران یا برف بوده که موجب جاری شدن سیلاب‌های ناگهانی در بخش‌هایی از این کشور شده و خسارات جانی و مالی به بار آورده است.

مقامات افغانستان اظهار کردند در پی بارندگی‌های شدید، بارش برف و جاری شدن سیل در چندین ولایت این کشور تاکنون دست‌کم ۳۳ فوتی و ۲۷ مورد مصدومیت گزارش شده است.

مقامات افغانستان با بیان اینکه بیش از ۶۰۰ خانه نیز بر اثر سیل آسیب دیده است، افزودند: سیلاب‌های ناگهانی همچنین زمین‌های کشاورزی و ۷۵ کیلومتر از جاده‌های این کشور را تخریب کرده و بیش از ۲۰۰ راس دام نیز تلف شده است.

مقامات افغانستان همچنین خاطرنشان کردند: سازمان‌های امدادی با حمایت مسئولان به ۲۲ هزار و ۸۵۱ خانواده سیل‌زده کمک‌های بشردوستانه ارائه کرده‌اند و روند کمک‌رسانی به مناطق آسیب‌دیده همچنان ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • کاهش قند خون و التهاب از مزایای مصرف روزانه زنجبیل
  • اختلال در سیستم ایمنی بدن با گرمای شدید
  • ساعت کاری از این تاریخ تغییر می‌کند
  • گرمای شدید موجب اختلال در سیستم ایمنی بدن می شود
  • طرح توانیر برای مشترکان بدمصرف برق
  • بارندگی شدید و سیلِ روز‌های اخیر افغانستان؛ ۳۳ نفر جان باختند!
  • چرا ساعت کاری ادارات از ۱۵ خرداد تغییر می‌کند؟
  • ساعات کاری ادارات از خرداد تغییر می‌کند + جزئیات
  • چرا ساعت کاری ادارات از ۱۵ خرداد تغییر می‌کند؟/ توضیحات جدید دولت را بخوانید
  • دلایل تعیین ١٥ خرداد به عنوان نقطه شروع تغییر ساعات کاری