Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-20@02:54:35 GMT

«خزانة الأسرار» دیگری از نظام!

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۸۶۴۴۸

«خزانة الأسرار» دیگری از نظام!

پایگاه خبری جماران: روز چهارشنبه ۱۸/۴/۹۹ اعتبارنامه آقای تاجگردون نماینده منتخب مردم گچساران در مجلس یازدهم در جلسه‌ای غیرعلنی مورد بحث قرار گرفت و بالاخره با رأی نمایندگان ردّ شد. در باره دلایل رد اعتبارنامه وی و حق یا ناحق بودن آن اطلاعی ندارم و بحثی نمی‌کنم. چند روز پیش این نماینده سخنانی گفت که باعث نوشتن این یادداشت شد و حالا که تکلیف وی روشن شده و این یادداشت تأثیر مثبت یا منفی در ردّ او ندارد، منتشر می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

هنوز سخن آقای «صادق لاریجانی» قاضی القضات سابق و رئیس فعلی مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو شورای نگهبان به آقای یزدی قاضی القضات اسبق و عضو دیگر همین مجمع و شورای نگهبان در گوش‌ها طنین‌انداز است که گفت: «سینه‌ام خزانة الاسرار اتهامات مجموعه‌ای از معاونان، قائم‌مقامان و آقازاده‌های مسئولان و شخصیت‌ها است... »!

آقای لاریجانی این سخن را زمانی بر زبان راند که یکی از اسراری که «سینه‌ای دیگر خزانه‌اش» بود، افشا گردید و آقای طبری و پرونده سیاه او مطرح شد. از آنجا که آن سینه و آن خزانه، اسرار کسی را فاش کرد که مدت‌ها معاون اجرایی آقای لاریجانی و قاضی القضات قبل از او بود، آقای لاریجانی هم خطاب به صاحب آن سینه و سینه‌های دیگری که خزانه چنین اسراری بودند، هشدار داد! کاری نکنید که درب خزانه‌ بگشایم و اسرار را فاش بگویم !!!

 حالا یکی دیگر از آن سینه‌ها و خزانة الأسرارها به تلاطم و جوش و خروش افتاده است. آقای تاجگردون نماینده منتخب گچساران در مجلس یازدهم که ریاست کمیسیون تخصصی و بسیار مهم «برنامه و بودجه و محاسبات» در مجلس دهم را عهده‌دار بود؛ چون اعتبارنامه‌اش تصویب نشده و از طرف تندروهای اصولگرا به چالش کشیده شده، بعد از مدت‌ها مدارا و مذاکره با آنان که شاید به انتخاب شدن او راضی شوند، ظاهراً احساس ناامنی کرد و دیگرانی که او را فاسد می‌خوانند(نمایندگان مخالف او در مجلس یازدهم) را متهم به فساد نمود که: «من اگر شیشه کثیفم!، دستمال شما هم تمیز نیست!!» و بعد درب خزانة الأسرار را نیمه‌لا کرد و یکی از رازها را بیرون انداخت: «خبرگزاری‌های [...] و [...] از بودجه عمومی کشور و از ردیف‌بودجه‌هایی که فقط من می‌دانم، پول می‌گیرند».  این دو خبرگزاری وابسته به  جریان اصولگرا هستند که ادعای استقلال و خودکفایی دارند و غالب موضع‌گیری‌هایشان به نفع یک جناح  است.

افشاگری آقای تاجگردون نشان می‌دهد خزانة الأسرارهای فروانی در این کشور وجود دارد که رازهایی در خود دارند که نه تنها عموم مردم که حتی نمایندگان مجلس هم از آن اسرار اطلاع ندارند!! و این یک هشدار مهم است و همچنان که در یادداشت « شکایت به خدا از «خزانة الاسرار‌های نظام»» نوشتم: 

«اگر مسئولان نظام در برخورد با این اسرار «علی‌وار» عمل می‌کردند و دلهای خود را خزانه این اسرار سوء نمی‌ساختند و آنها را فوری افشا می‌کردند و به محکمه علنی برای رسیدگی می‌سپردند، امروز این چنین فسادهای نجومی از گوشه و کنار رخ نمی‌نمود. مگر علی(ع) نمی‌توانست سینه خود را خزانه این اسرار سازد و امانت گرفتن عسل از بیت المال توسط فرزندش حسن(ع)، عاریه مضمونه گرفتن گردنبند از بیت المال توسط دخترش، یا دستبرد عموزاده‌اش به اموال بیت‎المال بصره و ... را در سینه خود دفن نماید و به بهانه «مصلحت ولایت و نظام» از افشای آنها خودداری ورزد؟ مگر همین علی، علنی فرزندان و عموزاده را به توبیخ نگرفت و بازخواست نکرد؟ مگر دستور نداد «ابن هرمه» سوء استفاده کننده از منصب و دست‌انداز به بیت‌المال را اخراج کند، حقوقش را قطع کنند، رسوایش سازند، در بازار بچرخانند و ...؛ پس چرا باید سینه آقای لاریجانی و دیگر مسئولان بلندپایه این نظام خزانه چنین اسراری باشد؟ مگر این سخن امام علی(ع) نیست: «حق شما بر من است که جز در جنگ و اسرار مربوط به جنگ[که افشا شدنشان باعث شکست اسلام و پیروزی دشمن می‌گردد] سرّی را از شما پنهان ندارم(شرح نهج البلاغه خویی، 20/141). آیا این «خزانه‌الاسرار» شدن با سیره معصومانه امام علی(ع) سازگاری دارد»؟ کاش گوش شنوایی باشد.

اخبار مرتبط توضیحات یک عضو شورای نگهبان در مورد رد اعتبارنامه تاجگردون آخرین تصویر از میز تاجگردون در مجلس واکنش نمایندگان به رد اعتبارنامه تاجگردون اعتبارنامه تاجگردون رد شد بررسی اعتبارنامه تاجگردون در دستور کار امروز مجلس روایت تاجگردون از اتهاماتی که به او وارد شد: می گفتند مادرت با منافقین ارتباط داشته است

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا مجلس شورای اسلامی آملی لاریجانی غلامرضا تاجگردون پرونده طبری اعتبارنامه تاجگردون احمد حیدری سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی اعتبارنامه تاجگردون آقای لاریجانی بیت المال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۶۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف اسرار جدید از ماه

ایتنا - محققان سیاره دانشگاه آریزونا در یک بیانیه مطبوعاتی نوشتند که لاشه‌های کیهانی سرد و منجمد شدند و به هم پیوستند تا ماه به شکلی که امروز می‌شناسیم تشکیل شود اما آنچه بعد اتفاق افتاد فراتر از این رویداد است.
دانشمندان تاحدودی به اینکه چرا سطح ‌ماه با سنگ‌های عجیب و غریب پوشیده شده است، پی برده‌اند. به گزارش فیوچریسم، در دهه‌های گذشته دانشمندان تقریبا به این توافق رسیده بودند که سطح ‌ماه از زباله‌هایی تشکیل شده است که در حدود ۴.۵میلیارد سال، در برخورد با سیاره‌ای دیگر حاصل شده است.

محققان سیاره دانشگاه آریزونا در یک بیانیه مطبوعاتی نوشتند که لاشه‌های کیهانی سرد و منجمد شدند و به هم پیوستند تا ماه به شکلی که امروز می‌شناسیم تشکیل شود اما آنچه بعد اتفاق افتاد فراتر از این رویداد است.

در مقاله جدیدی که در ژورنال Nature Geoscience منتشر شده است، محققان دانشگاه آریزونا دریافتند که غلظت بسیار زیاد تیتانیوم موجود در سنگ‌های ماه، مانند مواردی که در طول ماموریت آپولو در دهه ۱۹۷۰به زمین آورده شد، می‌تواند نتیجه مواد معدنی سنگینی مانند ایلمنیت باشد که غنی از تیتانیوم و آهن است. این مواد ابتدا به هسته فرو می‌رود و سپس به سطح می‌رسد.

جف اندروز هانا، دانشیار دانشگاه آریزونا و یکی از نویسندگان این مقاله، گفت: «ماه به‌معنای واقعی کلمه لایه درونی خود را به لایه سطحی و بیرونی آورده است.‌ماه در نخستین روزهای خود، در اقیانوس وسیعی از ماگما پوشیده شده بود که ترکیب آن جهان جوان را ناپایدار می‌کرد.

ویگنگ لیانگ، رهبر این تحقیق و نویسنده اصلی توضیح داد: «از آنجا که این کانی‌های سنگین چگالی‌تر از گوشته زیرین هستند، یک ناپایداری گرانشی ایجاد می‌کنند. به این ترتیب، شما انتظار دارید که این لایه عمیق‌تر در داخل‌ ماه فرو برود. با این حال، بنا به دلایلی، به‌نظر می‌رسد که سنگ‌های غنی از تیتانیوم ابتدا با گوشته مخلوط شده، ذوب شده و سپس به سطح ‌ماه برگشتند.

مانند تمام توضیحات تئوریک زمین‌شناسی خارج از جهان، تحقیقات بیشتر و نمونه‌برداری از سنگ‌های ‌ماه بسیار بیشتر نیاز است تا به عمق سنگ‌های ‌ماه برسند. اما در حال حاضر، به‌نظر می‌رسد داده‌ها در یک راستا قرار دارند.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • مجلس نظارت در حوزه ورزش را بیشتر کند
  • قیمت فیله مرغ ۱۰۲ هزار تومان شد!
  • تسلیت قالیباف در پی درگذشت پرویز داوودی
  • مخالفت مجمع با بندی از برنامه هفتم توسعه
  • مجمع تشخیص مصلحت نظام با بندی از برنامه هفتم توسعه مخالفت کرد
  • مخالفت مجمع تشخیص مصلحت نظام با یک مصوبه مجلس در برنامه هفتم توسعه
  • ببینید| تاجگردون: هیچکس حاضر نیست لایحه عفاف و حجاب را گردن بگیرد /کسی از دولت نمی‌پرسد این چه لایحه‌ای بود!
  • کشف اسرار جدید از ماه
  • مشارکت بالا در «دور دوم انتخابات مجلس» به نفع کشور و نظام است
  • دست رد فرهاد مجیدی به سینه زنوزی؛ در ایران فقط استقلال