Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: خانه مطبوعات باید خانه همه اصحاب رسانه باشد و چتر حمایتی آن شامل همه اعضا شود چون می‌تواند تاثیرگذار و پر قدرت در عرصه‌های مختلف ظاهر شده و مطالبات اهالی رسانه و مردم را پیگیری کند.

بر اساس گزارش روابط عمومی خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی نخستین نشست ستاد گرامیداشت روز خبرنگار سال ٩٩ و آیین تغییر و تحول در خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی همراه با برنامه‌ریزی برای برگزاری مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در سال جاری در مجتمع فرهنگی هنری امام رضا(ع) مشهد با حضور معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مدیران سابق و فعلی خانه و نیز تعدادی از اعضای هیئت مدیره و بازرس خانه مطبوعات برگزار شد و در این نشست صمیمانه برخی پیشنهادها برای برگزاری شایسته برنامه‌های روز خبرنگار در سال جاری با توجه به شرایط خاص شیوع کرونا و محدودیت‌ها، طرح و مورد بحث و تبادل نظر قرارگرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افشین تحفه‌گر، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، در این آیین با تقدیر از حسینعلی آریانی مدیر سابق خانه مطبوعات و رسانه‌های استان به خاطر توفیقات توام با صبر و تلاش، اظهار کرد: هیات مدیره جدید به سبب محدودیت‌ها و شرایط اقتصادی کشور و همچنین وجود بحران کرونا دوره سختی را پیش رو دارد و  بسیاری از مطبوعات و رسانه‌ها دچار مشکل هستند.

وی افزود: مجموعه هیات‌مدیره خانه مطبوعات در دوره جدید با مشروعیت بالا توسط جامعه مخاطبان انتخاب شد و مشارکت ۸۱ درصدی اعضا در این انتخابات پرشور، وظیفه سنگینی را بر عهده اعضا گذاشته که باید این سرمایه اعتماد را قدر دانست.

تحفه‌گر با اشاره به همدلی و همگرایی موجود در مجموعه‌های رسانه‌ای استان در دوره اخیر، گفت: مکان خانه مطبوعات برای همیشه در مجتمع امام رضا(ع) در بوستان ملت مستقر هست، اما باید تلاش کرد تا مکان متناسب بهتری در شان خانه مطبوعات فراهم شود.

 وی اولویت نخست این خانه در شرایط فعلی را پیش‌بینی مکان متناسب دانست و برای اعضای جدید هیات مدیره آرزوی توفیق کرد.

محسن سمیع، رئیس اداره مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این نشست با اشاره به فعالیت چشم‌گیر برخی مطبوعات در شهرستان‌های خراسان رضوی خواستار توجه بیشتر به ظرفیت شهرستان‌ها و نیر سرپرستی‌های روزنامه‌ها در خانه مطبوعات شد.

حسینعلی آریانی، مدیر سابق خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی، نیز در قسمتی از این نشست با اشاره به برخی مشکلات، از همراهی نکردن مسئولان ارشد استان در پیشبرد برنامه‌ها و امور خانه انتقاد کرد.

وی فعالیت خانه مطبوعات و رسانه‌ها را مبتنی بر کار تیمی دانست و افزود: متاسفانه درآمدزایی مشخصی برای این تشکل صنفی پیش‌بینی نشده که باید در این خصوص تمهید و تدبیری خاص اندیشید.

آریایی با بیان اینکه خسته راه نیستم، ادامه داد: حاضرم بیش از پیش و بدون هیچ گونه چشم‌داشتی با حداکثر توان در خدمت خانه و اهداف صنفی ارزشمند آن باشم.

نائب رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: غربت ناخواسته در دوره قبل مدیریت خانه، قدری باعث رنجش خاطر مدیر سابق خانه شده بود که امیدوارم با توجه به تغییر رویکرد و وعده‌هایی که از سوی مسئولان و اعضاء داده شده است و همچنین حضور حدود ۱۵۰ نفر عضو جدید با انرژی و ظرفیت پویا به مجموعه، بتوانیم موفق باشیم.

غلامرضا بنی‌اسدی مدیر فعلی خانه مطبوعات را فردی جامع‌الاطراف و مورد قبول رسانه‌های مختلف و نمایندگی‌ها دانست و افزود: اگر مانعی پیش پای خانه ایجاد شود، فقط این خانه مطبوعات نیست که زمین می‌خورد بلکه کار اصحاب رسانه متوقف شده و همگی می‌دانیم مچ‌گیری هرگز چاره کار نیست؛ به خصوص اینکه رسانه همواره تکلیف چشم بودن را دارد.

جایگاه خانه مطبوعات به عنوان مرجع اصحاب رسانه باید بازتعریف شود

مجتبی محمودی، مدیر خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی، نیز در این نشست گفت: جایگاه خانه مطبوعات به عنوان مجموعه صنفی و ملجا و مرجع اصحاب رسانه باید بازتعریف شده و نیز این خانه در دل‌های اصحاب قلم و رسانه و حتی آنان که هنوز عضو این تشکل نیستند، جای اصلی خود را بیابد.

وی با تقدیر از مشارکت و رای بالای اعضا به هیات مدیره جدید، آن را به منزله اعتماد آنان خواند و از تلاش‌های مجاهدانه حسینعلی آریانی، مدیر سابق خانه و نیز اعضای پیشین هیات مدیره تقدیر کرد.

محمودی همچنین با اشاره به برنامه‌های خود در دوره جدید، کمیته‌های پیشنهادی برای مشارکت اعضا و نیز رفع مسائل رسانه‌ها اظهار کرد: کمیته‌های حقوقی، آموزش و پژوهش، رفاهی و تفریحی، ورزش و جوانان، خانواده و بانوان، ظرفیت‌های اقتصادی و مالی، پیشکسوتان، شهرستان‌ها و نیز سرپرستی‌ها برای هم‌افزایی بیشتر با حضور اعضا، در خانه مطبوعات استان راه‌اندازی می‌شود.

وی از برنامه‌ریزی برای تشکیل کارگروه‌های صنفی مبتنی بر رفع مسائل و دغدغه‌ها شامل بیمه، عضویت، مسکن و رسانه‌های اجتماعی اعم از خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی بومی فعال، در خانه مطبوعات و رسانه‌های استان خبر داد.

در این نشست همچنین مجتبی نوریان، محمدجواد رنجبر و محمدجمال رستم‌زاده، دیگر اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی، برنامه‌های پیشنهادی خود را برای برگزاری شایسته گرامیداشت ۱۷ مرداد روز خبرنگار ارائه کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری خانه مطبوعات خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خانه مطبوعات و رسانه ها خانه مطبوعات مدیر سابق خانه روز خبرنگار اصحاب رسانه هیات مدیره برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۶۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهادینه سازی فرهنگ ایثار از رسالت‌های اصحاب رسانه دارد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، حسین علیزاده، در حاشیه مراسم تکریم نویسنده و روزنامه‌نگار پیشکسوت ارومیه‌ای  گفت: پیشکسوتان سرمایه‌های اصلی و هدایتگران در جهت پیشبرد اهداف والای رسالت رسانه‌ای ما در عصر حاضر هستند که حضورشان باعث تداوم، استمرار و انتقال مفاهیم ارزشمند ملی و دینی به نسل جوان خواهد بود.

وی افزود: امروزه جامعه به شدت درگیر مسائل در حوزه فرهنگ است و در گذشته اصحاب رسانه و خبرنگاران نقشی بی بدیل در ثبت وقایع جنگ در گوشه گوشه جبهه‌های نبرد حق علیه باطل داشتند و این نقش را امروزه نیز باید با شدت و دقت بیشتری ایفا کنند.

جانشین سازمان بسیج رسانه استان آذربایجان‌غربی گفت: آئین‌های نکوداشتی که در مناسبت‌های ملی و مذهبی برای تکریم نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان مخصوصاً زمانی که در قید حیات هستند، برگزار می‌شود جای تقدیر و تشکر دارد.

علیزاده با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار، مستندساز و فیلمبردار خصوصاً شهید مرتضی آوینی، گفت: هفته هنر انقلاب اسلامی متعلق به همه هنرمندان در تمام حوزه‌ها است و امروز هم نهادینه سازی فرهنگ ایثار و مقاومت نیاز به همکاری و همراهی اصحاب رسانه دارد.

وی در پایان سخنان خود افزود: در این راستا هم‌زمان با هفته هنر انقلاب اسلامی بسیج رسانه استان نیز برای اینکه سهمی در این مراسم داشته باشد در حد توان خود از این روزنامه‌نگار پیشکسوت ارومیه‌ای تجلیل نموده و تقدیرنامه ای با امضای فرمانده سپاه شهداء آذربایجان غربی تقدیم این هنرمند پیشکسوت و خبرنگار بسیجی کرد.

دیگر خبرها

  • اختتامیه پویش ملی «خدا میگه» در مشهد برگزار شد
  • ثبت ۲ هزار و ۱۰۰ اثر ملی و ۸ اثر جهانی در خراسان رضوی
  • حضور وزیر ورزش در منزل پیشکسوت رسانه
  • دانش‌آموزان نهم استان‌ تهران به رشته‌های مهارتی روی‌آوردند
  • نهادینه سازی فرهنگ ایثار از رسالت‌های اصحاب رسانه دارد
  • ۹۴ هزار نسخه نشریه ادواری طی یک سال جذب آرشیو مطبوعات رضوی شد
  • 94 هزار نسخه نشریه ادواری طی یک سال جذب آرشیو مطبوعات رضوی شد
  • جذب ۹۴ هزار نسخه نشریه ادواری در آرشیو مطبوعات رضوی
  • افزایش آمار شهدای خبرنگار در غزه
  • اعلام حمایت خانه مطبوعات و اصحاب رسانه همدان از عملیات وعده صادق