Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین حسینی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برگزاری آزمون جامع دکتری در این دانشگاه اظهار کرد: آزمون جامع دکتری در دانشگاه تهران در حال برگزاری است و در گذشته روز‌های خاصی در طول ترم انجام می‌شد، اما امسال به علت شرایط ناگهانی ناشی از ویروس کرونا برگزاری آن را به صورت شناور اعلام کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: امسال آزمون جامع دکتری با هماهنگی گروه‌ها و دانشکده‌های دانشگاه تهران در طول تابستان در حال برگزاری است.

حسینی با اشاره به زمان برگزاری آزمون جامع دکتری در دانشگاه تهران، اظهار کرد: هر دانشکده‌ای با اختیار خود می‌تواند زمان دقیق آزمون جامع دکتری را اعلام کند، برای مثال دانشکده مدیریت دانشگاه تهران هفته گذشته به برگزاری این آزمون اقدام کرد و بر حسب ضرورت دانشجویان باید در دانشگاه حاضر شده و در امتحان مورد نظر شرکت کنند.

ارائه خوابگاه به دانشجویان دانشگاه تهران برای شرکت در آزمون جامع دکتری

او درباره اسکان دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه تهران به منظور شرکت در آزمون جامع، گفت: اگر دانشجویان خوابگاهی برای شرکت در آزمون جامع دکتری در خصوص دریافت اسکان یا خوابگاه با مشکل روبه رو شوند، به آنان خوابگاه تعلق خواهد گرفت؛ بنابراین دلیلی برای لغو امتحانات جامع دکتری نداریم.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران تصریح کرد: در حال حاضر باتوجه به شرایط ویروس کرونا، مهم‌ترین ملاحظه دانشگاه تهران کاهش تراکم جمعیت دانشجویی در واحدهاست، به همین علت تعداد دانشجویان مقطع دکتری کم بوده و به علت توزیع شدن در دانشکده‌ها نباید نگران تراکم جمعیت آن‌ها باشیم؛ چرا که در هر رشته تنها ۲ الی ۳ نفر یا شاید هم یک نفر جهت شرکت در آزمون در دانشکده مورد نظر حاضر می‌شوند و مدیریت یا کنترل فاصله فیزیکی آن‌ها با توجه به رعایت تمهیدات بهداشتی و بدون هیچ دغدغه خاصی به درستی انجام می‌شود.

حسینی درباره ترم تابستانی در دانشگاه تهران گفت: دانشگاه تهران ترم تابستانی ندارد و در حال برنامه ریزی برای برگزاری درس‌های باقی مانده عملی از ترم قبل هستیم تا برای دروسی که باید در مرداد ماه به صورت حضوری برگزار شوند، دانشجویان با مشکلات مواجه نشوند و به راحتی با رعایت موارد بهداشتی در دانشگاه حاضر شوند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران با اشاره به برنامه ریزی برای شروع ترم تحصیلی جدید اظهار کرد: ترم جدید در دانشگاه تهران با توجه به پیش بینی‌های ایجاد شده در خصوص وضعیت ویروس کرونا به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد و همین روش ترم جاری استمرار پیدا می‌کند.

حسینی ادامه داد: با توجه به تجربیات ترم جاری در خصوص برگزاری کلاس‌ها به صورت الکترونیکی، زیر ساخت‌های دانشگاه بهبود پیدا کرده و همکاران هم در طول تابستان فرصت مناسبی دارند تا محتوی درس‌های ترم جدید خود را به صورت مجازی آماده کنند. به این ترتیب بنای برگزاری نیم سال تحصیلی جدید به روش مجازی خواهد بود.

دانشجویان جدید الورود دانشگاه تهران با کمی تاخیر پذیرش خواهند شد

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران درباره نحوه پذیرش دانشجویان جدید الورود در این دانشگاه گفت: پذیرش دانشجویان جدید الورود در ترم آینده با کمی تاخیر خواهد بود که با رعایت همین چهارچوب‌های ایجاد شده به آنها آموزش داده می‌شود.

بیشتر بخوانید

آخرین جزئیات برگزاری آزمون جامع دکتری در دانشگاه تهران آزمون جامع دکتری در موعد مقرر و حضوری برگزار می‌شود آزمون جامع را برای صیانت از مدرک دکتری، حضوری برگزار می‌کنیم احتمال آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه تهران به صورت مجازی جزئیات برگزاری آزمون جامع دوره دکتری+ تعداد متقاضیان

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه تهران آزمون جامع دکتری ترم تابستانی آزمون جامع دکتری برگزاری آزمون جامع دانشگاه تهران دانشگاه تهران شرکت در آزمون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۶۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ تا هشتم اردیبهشت

 مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون ورودی دوره دکتری نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ تا روز شنبه هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش ایرنا، علیرضا کریمیان با اعلام این خبر گفت: تاکنون بیش از ۶۷ هزار نفر از داوطلبان آزمون دکتری ۱۴۰۳ انتخاب رشته کرده‌اند و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌توانند تا روز شنبه هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ نسبت به ثبت کدرشته ‌محل‌های انتخابی خود به میزان حداکثر ۵۰ کدرشته ‌محل در صورت وجود با توجه به مجموعه امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، اقدام کنند.

وی تأکید کرد: ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و اطلاعیه‌ها و اصلاحات مرتبط با آن اقدام، سپس کدرشته‌محل‌های مورد علاقه خود را از کدرشته‌محل‌های مربوط به مجموعه امتحانی انتخاب و اولویت‌ها را به ترتیب علاقه مرتب و پس از آن نسبت به ثبت انتخاب‌های خود اقدام کنند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور افزود: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته بوده و علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است به درگاه اطلاع رسانی دانشگاه مذکور به نشانی www.azmoon.org مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در درگاه اطلاع رسانی آن دانشگاه منتشر می‌شود، اقدام کنند. ضمن اینکه کد دسترسی برای انتخاب رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در انتهای کارنامه درج شده است.

وی به داوطلبان توصیه کرد برای کسب اطلاعات بیشتر، اطلاعیه تمدید مهلت انتخاب رشته و اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ که در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده را به دقت مطالعه کنند. در ضمن آن دسته از داوطلبانی که قبلاً نسبت به انتخاب کدرشته‌محل‌های تحصیلی اقدام کرده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل تا پایان روز شنبه به ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ نسبت به مشاهده یا ویرایش کدرشته‌محل‌های انتخابی خود اقدام کنند.

بر اساس این گزارش، از تعداد ۱۵۱ هزار و ۶۴۳ داوطلب شرکت کننده در آزمون دکتری ۱۴۰۳ تعداد ۱۲۵ هزار و ۱۷۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شده اند و کارنامه نتایج اولیه آزمون دکتری از ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ در اختیار داوطلبان قرار گرفته است.

اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم شامل مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و غیره در دهه اول خردادماه ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تمدید شد
  • مهلت انتخاب رشته دکتری تمدید شد
  • تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ تا هشتم اردیبهشت
  • تبعیض جنسیتی در دانشگاه‌های دانمارک/ ۳۷ درصد دانشجویان دکتری دختر تجربه تحقیر کلامی دارند
  • فردا، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری
  • تعطیلی برخی واحدهای دانشگاه آزاد در زمان برگزاری کنکور
  • برگزاری دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران با هدف اشتغال دانشجویان
  • تنوع فرصت‌های شغلی در دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران
  • برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران