Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-20@00:20:42 GMT

روغن نارگیل و معجزه آن برای برای قلب، پوست و مو

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۸۶۶۱۱

روغن نارگیل و معجزه آن برای برای قلب، پوست و مو

روغن نارگیل چندین فواید برای سلامتی دارد که مهم‌ترین خواص آن در مراقبت از قلب، مو و پوست است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، اگر خیلی طرفدار محصولات شیمیایی نیستید و ترجیح می‌دهید از روغن‌های طبیعی برای مو و پوست خود استفاده کنید، حتماً از خواص روغن نارگیل برای سلامت و زیبایی پوست و مو شنیده‌اید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حقیقت این است که روغن نارگیل یکی از محبوب‌ترین روغن‌های طبیعی برای درمان مشکلات مو و پوست است.

مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که روغن نارگیل یکی از سالم‌ترین مواد غذایی کره زمین است. روغن نارگیل خوراکی به دلیل مقادیر بالای مواد مغذی که دارد سبب لاغری و کاهش وزن شده و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و آلزایمر را از بین می‌برد.

 

جوان‌سازی پوست صورت

مقادیر بالای آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین E موجود در روغن نارگیل با کاهش رادیکال‌ها به رفع چین و چروک و جوان‎سازی پوست صورت کمک می‌کنند. همچنین گفته می‌شود که پروتئین‌های موجود در روغن نارگیل برای جوان‌تر شدن پوست مفید است.

آکنه و جوش صورت

روغن نارگیل حاوی مقادیر بالای مواد مغذی است و به دلیل خواص ضد باکتریایی قوی که دارد به پیشگیری و درمان آکنه و جوش صورت کمک می‌کند.

درمان اگزما و پسوریازیس

تحقیقات نشان داده که روغن نارگیل به دلیل خواص ضدقارچی و ضدباکتریایی که دارد به درمان بیماری‌های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس کمک می‌کند.

مرطوب کننده طبیعی پوست

روغن نارگیل حاوی مقادیر بالای رطوبت است و می‌تواند به عنوان یک مرطوب‌کننده طبیعی به درمان خشکی پوست و نرم تر شدن آن کمک کند. همچنین روغن نارگیل می‌تواند برای درمان ترک و پینه پا مورد استفاده قرار گیرد.

 

ضد آفتاب طبیعی

تحقیقات نشان می‌دهد که روغن نارگیل دارای SPF 8 است و مالیدن آن بر روی پوست صورت به عنوان یک ضدآفتاب طبیعی عمل کرده و احتمال آفتاب سوختگی را کاهش داده و از لک صورت در اثر نور خورشید جلوگیری می‌کند.

درمان سیاهی دور چشم

روغن نارگیل حاوی مقادیر بالای مواد مغذی است که به افزایش رطوبت و بهبود گردش خون در پوست دور چشم کمک کرده و باعث درمان سیاهی دور چشم شود.

ماسک دور چشم با روغن نارگیل

صورت را با آب گرم شسته و خشک کنید، قبل از خواب مقداری روغن نارگیل را زیر چشم‌ها بمالید و چند دقیقه به آرامی ماساژ دهید. صبح با آب بشویید و خشک کنید. این ماسک را حداقل هفته‌ای یک بار استفاده کنید.

ماسک روغن نارگیل و روغن بادام

روغن نارگیل و روغن بادام را ترکیب کرده و به آرامی روی پوست تمیز زیر چشم ماساژ دهید، بگذارید یک شب بماند و صبح با آب سرد بشویید. از این ماسک می‌توانید هر شب استفاده کنید.

ماسک روغن نارگیل و زردچوبه

نصف قاشق چای‌خوری روغن نارگیل را با نصف قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه مخلوط کنید و به آرامی بر روی سیاهی دور چشم بمالید، بگذارید ۱۵ دقیقه بماند و بعد با آب گرم بشویید. از این ماسک می‌توانید هر روز استفاده کنید.

 

ترک‌خوردگی لب‌ها

روغن نارگیل یک مرطوب کننده طبیعی است که به آبرسانی پوست لب کمک کرده و باعث درمان ترک خوردگی و خشکی لب‌ها می‌شود.

تقویت و افزایش رشد مو

مقادیر بالای اسیدهای چرب موجود در روغن نارگیل به تقویت فولیکوهای مو کمک کرده و باعث افزایش رشد آن‌ها می‌شود؛ ماساژ روغن نارگیل بر روی پوست سر باعث افزایش گردش خون شده و با انتقال مواد مغذی به فولیکول‌ها باعث تقویت و افزایش رشد مو می‌شود.

ماسک روغن نارگیل برای ریزش مو

به مدت ۲ تا ۳ ماه هر شب پوست سر و موها را با روغن نارگیل گرم به مدت ۳۰ دقیقه ماساژ دهید، بگذارید یک شب بر روی مو بماند و صبح با آب و شامپو بشویید.

موهای خشک و آسیب دیده

روغن نارگیل به دلیل رطوبت بالایی که دارد می‌تواند موها را آبرسانی کند و باعث درمان موهای خشک و شکننده می‌شود. اسیدلوریک موجود در روغن نارگیل به سرعت به درون موها نفوذ کرده و موهای آسیب‌دیده را درمان می‌کند.

درمان شوره سر

مقادیر بالای اسیدهای چرب، ویتامین E و ویتامین K موجود در روغن نارگیل به درمان خارش پوست سر کمک کرده و احتمال ابتلا به شوره مو را کاهش می‌دهند. روغن نارگیل دارای خواص ضدقارچی است که می‌تواند از ابتلا به شوره سر جلوگیری کند.

ماسک روغن نارگیل و رزماری

یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با ۱۰ قطره روغن رزماری ترکیب کنید و آن را ۳ دقیقه بر روی پوست سر خود ماساژ دهید، بگذارید ۳۰ دقیقه بماند و سپس با آب گرم و شامپو بشویید.

 

تقویت رشد مژه‌ها

روغن نارگیل به دلیل مقادیر بالای ویتامین‌ها و اسیدهای چربی که دارد به تقویت فولیکول‌های مژه و پرپشت‌تر شدن آن‌ها کمک می‌کند.

تقویت رشد ابرو

روغن نارگیل به دلیل مقادیر بالای مواد مغذی که دارد به عنوان یکی از بهترین مواد طبیعی بر تقویت فولیکول های ابرو و افزایش رشد آن ها محسوب می‌شود.

فواید دارویی و درمانی خوردن روغن نارگیل
کبد

محققان می‌گویند که روغن نارگیل به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان‌هایی که دارد به سم زدایی و پاک سازی کبد کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری‌های کبدی را کاهش می‌دهد.

کلیه

روغن نارگیل دارای خواص ضدباکتری قوی است و مانند یک آنتی‌بیوتیک طبیعی به درمان عفونت‌های دستگاه ادراری و عفونت کلیه کمک می‌کند.

 

جلوگیری از بیماری قلبی و فشار خون بالا

روغن نارگیل سرشار از چربی‌های اشباع شده طبیعی است. چربی اشباع شده نه تنها میزان کلسترول سالم بدن HDL را افزایش داده بلکه باعث کاهش کلسترول مضر LDL و تبدیل آن به HDL می‌شود. افزایش HDL در بدن باعث ارتقا سلامت قلب و کاهش ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی و کاهش تری گلیسرید در بدن می‌شود.

تقویت سیستم ایمنی بدن

روغن نارگیل دارای مقادیر بالای آنتی‌اکسیدان‌ها و اسیدهای چرب است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری‌ها و عفونت را کاهش می‌دهد. خواص ضدباکتریایی و ضدقارچی روغن نارگیل خطر ابتلا به بیماری‌ها را کاهش می‌دهد.

 بدنسازی

روغن نارگیل هضم آسانی دارد و می تواند با بهبود سوخت و ساز بدن، به افزایش انرژی کمک کند؛ امروزه، بسیاری از بدنسازان و ورزشکاران از روغن نارگیل به عنوان منبع سوخت در طول مسابقات ورزشی استفاده می‌کنند. اسیدهای چرب موجود در روغن نارگیل هم برای بهبود عضله‌سازی در بدنسازان و ورزشکاران مناسب است.

پوکی استخوان

روغن نارگیل دارای سطح بالایی از آنتی‌اکسیدان‌هاست و به دلیل خواص ضدالتهابی که دارد به پیشگیری و درمان پوکی استخوان کمک می‌کند. علاوه بر این روغن نارگیل جذب کلسیم را در روده افزایش می‌دهد و به این ترتیب با پوکی استخوان مقابله می‌کند.

قند خون و دیابت

تحقیقات نشان می‌دهد که روغن نارگیل حساسیت به انسولین را بهبود می‌بخشد و به کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کمک می‌کند.

لاغری و کاهش وزن

روغن نارگیل یک چربی‌سوز طبیعی است که متابولیسم بدن را افزایش داده و با کاهش اشتها به لاغری و کاهش وزن به ویژه کاهش چربی شکم کمک می‌کند.

 

طریقه مصرف روغن نارگیل

روغن نارگیل خوراکی را می‌توان برای تهیه انواع غذا، انواع دسر، اسموتی، کیک، شیرینی و کلوچه استفاده کرد. روغن نارگیل را به صورت موضعی برای سلامتی پوست و مو به کار می‌برند.

مقدار مصرف روزانه روغن نارگیل

متخصصان توصیه می‌کنند که روغن نارگیل خوراکی را روزانه حداکثر تا ۳.۵ قاشق چای‌خوری استفاده کنید، چون بیشتر از آن برای سلامتی بدن و پوست مضر است.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ر۲۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: روغن نارگیل نارگیل تقویت قلب تقویت پوست و مو تقویت سیستم ایمنی بدن لاغری خطر ابتلا به بیماری ها ماسک روغن نارگیل آنتی اکسیدان ها روغن نارگیل روغن نارگیل یک روغن نارگیل روغن نارگیل روغن نارگیل استفاده کنید اسیدهای چرب ماساژ دهید کمک کرده روی پوست دور چشم پوست سر بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۶۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک افزودنی جالب به آب آشامیدنی/ از کاهش وزن تا پوست سالم(+روش تهیه)

عصر ایران- استفاده از خیار یک راه آسان و سریع برای طعم دار کردن آب و نوشیدن و لذت بردن از آن است. خیار حاوی انواع ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و سایر مواد مغذی است که ممکن است به پیشگیری از بیماری های مختلف از جمله سرطان و دیابت کمک کنند. این ماده غذایی شگفت انگیز در عین حال ممکن است به حفظ سلامت استخوان ها، پوست و ماهیچه ها نیز کمک کند.

هیدراتاسیون

بدن برای عملکرد صحیح و حفظ سلامت کلی خود به آب کافی نیاز دارد.

با استناد به گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا، دستورالعمل دقیقی برای مشخص کردن میزان آب مصرفی یک فرد به صورت روزانه وجود ندارد. در واقع نیاز افراد به مصرف مایعات ممکن است در صورت تعریق زیاد، ورزش یا از دست دادن مایعات به دلیل بیماری یا آب و هوای گرم افزایش یابد.

در این میان نوشیدن آب به همراه خیار نه تنها میزان آب مصرفی روزانه فرد را بالا می برد، بلکه طعم بهتری نیز به آب می بخشد. این راهکار می تواند به ویژه برای افرادی که نوشیدن آب بدون طعم را دوست ندارند، بسیار مفید باشد.

کاهش وزن

نوشابه های شیرین، آب میوه ها و نوشیدنی های ورزشی دارای کالری و قند بالایی هستند. از طرفی کالری آب خیار تقریبا صفر است. این موضوع بدین دلیل است که خیار کالری بسیار کمی دارد. افزودن خیار به آب به فرد این امکان را می دهد که از نوشیدنی های طعم دار بدون مصرف کالری اضافه لذت ببرد.

علاوه بر این، برخی از افراد ممکن است تشنگی را با گرسنگی اشتباه بگیرند. در این حالت به جای پاسخگویی به نیاز خود به هیدراتاسیون، فرد شروع به خوردن میان وعده های متعدد یا پرخوری می کند. وقتی احساس گرسنگی می کنید، ابتدا یک لیوان آب همراه با خیار بنوشید تا بررسی کنید که آیا گرسنگی تان برطرف می شود یا خیر. بدین ترتیب هیدراتاسیون مناسب می تواند به فرد کمک کند تا احساس سیری کند و او را از میان وعده های غیر ضروری دور نگه دارد.

آنتی اکسیدان ها

آسیب اکسیداتیو می تواند منجر به امراض مختلفی از جمله سرطان، دیابت و بیماری  های قلبی-عروقی شود. در مقابل آنتی اکسیدان ها به جلوگیری و به تاخیر انداختن آسیب سلولی ناشی از استرس اکسیداتیو کمک می کنند.

خیار سرشار از آنتی اکسیدان ها و سایر مواد مغذی است. در نتیجه با افزودن آن به آب، لیوان آب خود را به راحتی مغذی تر و سرشار از آنتی اکسیدان می کنید.

خیار غنی از آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی زیر است:

- کلسیم

- منیزیم

- پتاسیم

- فسفر

- ویتامین آ

- ویتامین کا

کاهش فشار خون

رژیم غذایی با سدیم بالا و پتاسیم کم می تواند منجر به فشار خون بالا شود. بنابراین گنجاندن پتاسیم در رژیم غذایی ممکن است به کاهش فشار خون کمک کند.

از آنجایی که خیار منبع خوبی از پتاسیم است، آب خیار به عنوان راهی مناسب برای افزایش پتاسیم، ایجاد تعادل بهتر سدیم و پتاسیم و همچنین کاهش فشار خون در نظر گرفته می شود.

پیشگیری از سرطان

خیار سرشار از ترکیبات فلاونوئیدی است که ممکن است به مبارزه با سرطان کمک کنند.

طبق یک مطالعه که در سال 2023 از طریق مجله اروپایی تحقیقات پزشکی در اختیار علاقه مندان قرار گرفت، فلاونوئید فیستین موجود در خیار ممکن است بتواند روند پیشرفت انواع خاصی از سرطان مانند سرطان پروستات را با اختلال مواجه سازد.

با این حال، شایان ذکر است که این نتایج مربوط به مصرف خیار کامل به صورت خوراکی هستند. بدین ترتیب توصیه می شود که پس از نوشیدن آب طعم دار شده با خیار، تکه های خیار باقی مانده را نیز میل کنید.

سلامت عضلات

پتاسیم کلید انرژی عضلانی و انقباض عضلات است. همانطور که گفته شد خیار منبع خوبی از پتاسیم است و همین فاکتور آب خیار را به گزینه ای مناسب برای حمایت از عملکرد عضلات تبدیل می کند.

پوست سالم

بر اساس مقاله ای که از طریق وب سایت کتابخانه ملی پزشکی آمریکا قابل دسترسی است، هیدراتاسیون مناسب می تواند به دفع سموم از بدن و حفظ سلامت پوست کمک کند. خیار حاوی ویتامین B6 است که می تواند به درمان درماتیت سبورئیک و سایر مشکلات پوستی یاری برساند.

عوارض مصرف ترکیب آب و خیار

تا به امروز عوارض جانبی قابل توجهی از نوشیدن ترکیب آب و خیار گزارش نشده است. با این حال، برخی از افراد ممکن است خیار را به سختی هضم کنند. یک مطالعه در سال 2015 نشان داد که خیار علائم 59.7٪ از افراد مبتلا به سوء هاضمه را تشدید می کند. این پژوهش در وب سایت کتابخانه ملی پزشکی آمریکا موجود است.

در حالی که اکثر مردم می توانند آب خیار و خیار را به خوبی تحمل کنند، بهتر است اگر پس از مصرف آب خیار دچار مشکلات گوارشی یا سایر عوارض جانبی می شوید، برای مشاوره با پزشک و یا داروساز خود تماس بگیرید.

طرز تهیه آب خیار

برای تهیه ترکیب مورد نظر به 8 لیوان آب و

2 عدد خیار، نازک برش داده شده نیاز خواهید داشت.

- خیارهای ورقه شده و مقدار کمی نمک (در صورت عدم ابتلا به فشار خون) را به یک پارچ یا شیشه بزرگ حاوی آب اضافه کنید

- مخلوط را به خوبی هم بزنید

- روی آن را بپوشانید و حداقل 4 ساعت یا یک شب در یخچال بگذارید

- نوشیدنی به دست آمده را ظرف حداکثر 3 روز مصرف کنید

آب خیار در مقابل آب لیمو

برخی از افراد ممکن است نوشیدن آب همراه با تکه های لیمو را ترجیح دهند و یا حتی فواید هر دو را با نوشیدن آب خیار و لیمو ترکیب کنند.

آب لیمو فواید مشابهی با آب خیار دارد، شامل محافظت در برابر بیماری های مختلف با تکیه بر عملکرد آنتی اکسیدانی و کمک به کاهش وزن با ارائه جایگزینی خوش طعم برای نوشیدنی های حاوی کالری بالا.

به گزارش موسسه ملی دیابت و بیماری‌ های کلیوی و گوارشی آمریکا، برخی از تحقیقات معتبر نشان می دهند که نوشیدنی های مرکباتی می توانند به محافظت در برابر سنگ کلیه کمک کنند. بدین ترتیب آب با تکه های خیار و لیمو یک نوشیدنی خوش طعم و با طراوت است که می تواند فواید سلامتی متعددی را ارائه دهد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: «فیستین»؛ راه حلی برای مقابله با پیری

دیگر خبرها

  • کسب مجوز استفاده از پوست‌های تک‌لایه و دولایه برای درمان بیماری‌های پوستی
  • پنج علت ریزش مو در زنان
  • یک افزودنی جالب به آب آشامیدنی/ از کاهش وزن تا پوست سالم(+روش تهیه)
  • خواص شگفت‌انگیز روغن ماکادمیا برای سلامتی، پوست و مو
  • این میوه از صدتا کدئین بهتر است
  • دانه ضد آلرژی و ضد التهاب
  • درمان تخصصی انواع بیماری های پوستی در شیراز
  • بهترین آنتی بیوتیک‌های طبیعی
  • همه چیز در مورد کرم زینک اکساید
  • اثربخشی بهتر از کدئین با این میوه فصل