Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارسینه؛تا کنون در سراسر جهان، ۱۲ میلیون و ۶۰۹ هزار و ۲۱۲ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.هفت میلیون و ۳۱۸ هزار و ۶۳۰ نفر بعد از ابتلا به این ویروس بهبود یافته‌اند.

شمار قربانیان کرونا در روسیه به ۱۱ هزار نفر رسید
در حالی‌که تعداد کل افراد آلوده به ویروس کرونا در روسیه از ۷۱۳ هزار نفر گذشت، تنها ۲۱۳ هزار نفر از این افراد در حال درمان بوده و تعداد قربانیان این بیماری به ۱۱ هزار نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه اعلام کرد که تعداد موارد جدید آلودگی به ویروس کرونا طی روز گذشته در این کشور ۶ هزار و ۶۳۵ مورد افزایش یافته تا تعداد کل مبتلایان به این عفونت در سراسر روسیه به ۷۱۳ هزار و ۹۳۶ برسد. در مجموع، در حال حاضر ۲۱۳ هزار و ۸۵۵ نفر در سراسر روسیه در حال درمان هستند.

این ستاد یادآور شد: تعداد بیماران بهبود یافته در روسیه نیز در طول ۲۴ ساعت گذشته ۷ هزار و ۷۵۲ نفر افزایش یافت تا تعداد کلی افراد درمان شده از عفونت کرونا به ۴۸۹ هزار و ۶۸ نفر افزایش یابد.
تعداد مرگ و میر ناشی از عفونت ویروس کرونا در روسیه نیز طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۴ مورد افزایش یافته و در مجموع به رقم ۱۱ هزار و ۱۷ نفر رسیده است.

کرونا در آمریکا رکورد زد
طی ۲۴ ساعت گذشته در آمریکا ۶۳ هزار و ۲۰۰ نفر به ویروس کووید ۱۹ مبتلا شدند که این آمار بالاترین رقم و رکورد جدید ابتلا در این کشور به شمار می‌آید. ایرنا به نقل از شبکه سی‌بی‌اس نوشت: دانشگاه جان هاپکینز اعلام کرد: شمار بیماران کرونایی آمریکا به بیشترین تعداد رسیده است و در ۲۴ ساعت گذشته شمار ۶۳ هزار و ۲۰۰ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند.

با ادامه شیوع ویروس کرونا در آمریکا تعداد کل موارد گزارش شده در این کشور به بیش از ۳ میلیون و ۱۳۱ هزار نفر رسیده و در حال حاضر آمریکا دارای بیشترین تعداد بیماران مبتلا به کرونا در جهان است.

شمار مرگ و میر آمریکا نیز به علت ویروس کرونا به بیش از ۱۳۳ هزار نفر افزایش یافته است.

مقامات آمریکایی گفته‌اند که این آمار نشان دهنده افزایش تعداد آزمایشات انجام شده در ایالات متحده با آزمایش بیش از ۴۰ میلیون نفر است.     آخرین آمار کرونا در ایران؛ تعداد مبتلایان به ۲۵۲ هزار و ۷۲۰ نفر رسید  سخنگوی وزارت بهداشت ایران از شناسایی ۲هزار و ۲۶۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور و طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: تاکنون ۲۱۵ هزار و ۱۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

دکتر لاری سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفت: از ۱۹ تا ۲۰ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۲۶۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده که هزار و ۴۵۵ نفر از آن‌ها بستری شدند. وی افزود: به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۵۲ هزار و ۷۲۰ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفت: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۲ هزار و ۴۴۷ نفر رسید. وی همچنین ادامه داد: تاکنون ۲۱۵ هزار و ۱۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت ایران، ۳۳۱۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. وی گفت: تاکنون یک میلیون و ۹۲۲ هزار و ۵۰۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران ضمن تاکید بر لزوم پرهیز از سفر و تردد‌های غیرضروری به‌ویژه سفر به استان‌های خراسان رضوی و مازندران ادامه داد: همانند روز‌های گذشته استان‌های خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کرمانشاه، کردستان، ایلام، آذربایجان‌های غربی و شرقی و خراسان رضوی در وضعیت قرمز این بیماری قرار دارند.

وی با تاکید بر لزوم رعایت بهداشت فردی و اجتماعی، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، شست‌وشوی مرتب دست‌ها و همچنین استفاده از ماسک هنگام خروج از منزل افزود: استان‌های تهران، اصفهان، مازندران، گلستان، البرز، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، همدان و اردبیل در وضعیت هشدار بیماری قرار دارند.    

منبع: پارسینه

کلیدواژه: کرونا در جهان کرونا در ایران پارسی خبر کووید ۱۹ ویروس کرونا کرونا سخنگوی وزارت بهداشت ایران کووید۱۹ در کشور کرونا در روسیه ویروس کرونا ۲۴ ساعت گذشته بهبود یافته هزار نفر شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۶۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد مورچه‌های جهان مشخص شد؛ چند مورچه در سیاره زمین زندگی می‌کنند؟

در کره زمین طبق یافته‌های مطالعه جدیدی، حدود ۲۰ کوادریلیون مورچه زندگی می‌کند یعنی «۲۰ و جلو آن ۱۵ صفر».

به گزارش «زی‌سان» به نقل از راز بقا؛ طبق تحقیقی که چندی پیش در مجله پی‌ان‌اِی‌اس منتشر شد این رقم حدود یک‌پنجم کل زیست‌توده تمام انسان‌های کره زمین است.

در این مطالعه، گستره‌ای از مطالعات موجود در مورد مورچه‌ها بررسی شده است و تحقیق بر حدود ۵۰۰ مقاله مناسب متمرکز بود که با تلفیق داده‌های آنها این رقم به دست آمد، رقمی که «۲ تا ۲۰ برابر برآورد‌های قبلی است».

سابین نوتین یکی از نویسندگان این مطالعه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «طبق برآورد‌های ما جمعیت مورچه‌های ۲۰ ضرب در ۱۰ به توان ۱۵ یعنی ۲۰ کوادریلیون است. یعنی ۲۰ و جلو آن ۱۵ صفر که فهم و درک آن دشوار است.»

مطالعات نشان می‌دهد مورچه نقش مهمی در زیست‌بوم ایفا می‌کند و این حشرات سالانه زیست‌توده خاک هر هکتار زمین را ۱۳ تن بالا می‌برند.

حتی زیست‌شناسی به نام ایو ویلسون این موجودات ریز را چنان‌که مشهور است، «چیز‌های کوچکی که گرداننده جهان‌اند» نامیده است.

محققان می‌گویند زیست‌توده کل مورچه‌های زمین در مجموع دارای ۱۲ مگاتن کربن است و افزودند این حشرات در حفظ چرخه عناصر غذایی نقش عظیمی دارند و در پخش کردن بذر گیاهان هم نقش تعیین‌کننده‌ای دارند.

پاتریک شولتسیس از دانشگاه ماکسمیلیان آلمان و یکی دیگر از نویسندگان مطالعه می‌گوید: «این رقم از سرجمع زیست‌توده پرندگان وحشی و پستانداران بیش‌تر است و متناظر با حدود ۲۰ درصد زیست‌توده انسان است.»

استوا بالاترین تراکم مورچه در جهان را دارد، اما در مناطق قطبی هیچ مورچه‌ای سکونت ندارد.

در میان‌زیست‌بوم‌ها نیز جنگل‌ها و نواحی خشک بیش‌ترین مورچه را دارند و در بخش‌هایی از جهان که به شدت تحت تاثیر انسان است مورچه‌ها خیلی کم‌یاب‌ترند.

طبق نوشته محققان در این مطالعه «بالاترین تراکم مورچه‌ها در بستر برگ‌پوش جنگل‌ها است و مورچه‌هایی که روی زمین برای غذایابی در جنب‌وجوش‌اند بیش‌ترین جمعیت را در نواحی خشک دارند.»

به گفته محققان، در برآورد‌های قبلی جمعیت مورچگان روی زمین از رهیافت «بالا به پایین» استفاده شده بود. در این رهیافت فرض بر آن است که مورچه‌ها حدود ۱ درصد جمعیت تخمینی ۱۰ به توان ۱۸ حشره در جهان را تشکیل می‌دهند.

اما به گفته آنها، در این تحقیق جدید از رهیافت «پایین به بالا» استفاده کردند و بر اساس «مجموعه داده‌های گسترده» نمونه‌های مورچه‌های پخش‌شده در جهان، به «برآوردی محتاطانه» رسیدند.

در این یافته‌های جدید، موقعیت جغرافیایی تنوع مورچگان مشخص شده است و مبنایی برای رصد کردن چگونگی واکنش الگو‌های جمعیت این حشره در برابر تغییرات محیط زیست مثل بحران اقلیم فراهم آمده است.

tags # حیوانات سایر اخبار اولین انسان روی زمین چند سال پیش به دنیا آمد؟ (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • رکورد زنی تعداد مجروح حادثه تصادف موتور سیکلت و سواری در یک روستای شهرستان آرادان
  • رکورد جدید قیمت سکه در بازار تهران به ثبت رسید
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • رکورد اتحادیه اروپا را شکستیم
  • تعداد مورچه‌های جهان مشخص شد؛ چند مورچه در سیاره زمین زندگی می‌کنند؟
  • رکورد پروازهای مسافری فرودگاه خارگ شکسته شد
  • پنتاگون: تعداد قربانیان غیرنظامی در غزه بسیار بالاست
  • تعداد قربانیان غیرنظامی در غزه بسیار بالاست
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • رکورد ۱۰ ساله صدور پروانه در منطقه ۱۰ شکسته شد