Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@04:57:35 GMT

آخرین نقاش قهوه‌خانه‌ای ایران درگذشت

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۸۷۰۱۶

آخرین نقاش قهوه‌خانه‌ای ایران درگذشت

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول از درگذشت استاد حبیب نقاش از چهره‌های ماندگار و تنها بازمانده هنرمندان نقاشی پشت شیشه و نقاشی قهوه خانه‌ای در دزفول خبرداد .

استاد حبیب نقاش فرزند ملا حسن نقاش متولد سال ۱۳۱۱ شمسی در دزفول بود که با الهام از آثار پدر بزرگوارش به خلق آثار هنری با شیوه‌ای جدید می‌پرداخت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نقاشی میراث خانوادگی استاد حبیب نقاش بود که پدر و عمویش از نقاشان بنام دزفول بودند.

از اثار مهم این خانواده هنرمند می‌توان به شمایل سازی (نقاشی بروی چوب و شیشه و پرده و دیوار‌ها از ائمه اطهار) اشاره کرد که هم اکنون در موزه‌ها و بقعه سبزقبا و بقعه رودبند سیاپوشان دزفول موجود است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سند همکاری 25 ساله ایران و چین غلامرضا تاجگردون سوال از رئیس جمهور رمدسیویر حبیب نقاش چهره ماندگار استاد نقاشی نقاش قهوه خانه ای سند همکاری 25 ساله ایران و چین غلامرضا تاجگردون سوال از رئیس جمهور رمدسیویر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۷۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری پویش طراحی و نقاشی «زندگی با آیه ها» با موضوع «وعده صادق»

به گزارش خبرنگار مهر، پویش طراحی و نقاشی «زندگی با آیه ها» با موضوع «وعده صادق» و مفهوم آیه ۴۱ سوره عنکبوت به همت قرارگاه نوجوانان اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان برگزار می‌شود.

این پویش ویژه کودکان و نوجوانان ۹ الی ۱۶ سال استان است و علاقمندان می‌توانند آثار خود را تا ۲۱ اردیبهشت ماه در کانال ایتا @nehzat_eslami_gilan ارسال کنند.

گفتنی است، آثار منتخبان در کانال نهضت اسلامی گیلان انتشار می‌یابد و به کسانی که در نظر سنجی مردمی برگزیده شوند جوایزی ارزشمند اهدا می‌شود.

کد خبر 6085728

دیگر خبرها

  • یادداشت| پیمانه‌ای که پُر شد
  • آثار مکرمه قنبری به نمایش درمی‌آید/ قصه‌هایی از دری‌کنده
  • «قصه‌هایی از دری‌کنده» نمایش آثار مکرمه قنبری در گالری سهراب
  • شرکت ۲۸ کشور دنیا در جشنواره بین‌المللی پوپک
  • افراد مبتلا به آب‌سیاه نقاشی‌های معروف را چه شکلی می‌بینند؟ (+عکس)
  • برگزاری پویش طراحی و نقاشی «زندگی با آیه ها» با موضوع «وعده صادق»
  • جواد مجابی: کمال‌الملک شاگردان را به کپیه باسمه‌های فرنگی واداشت/حیدریان: دلش چون بید می‌لرزید که مبادا آن برگ پیش از آن‌که در تابلو ترسیم شود بیفتد
  • داوران بخش فیلمنامه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند
  • درگذشت استاد کاظم نجفی هنرمند پیشکسوت صنایع‌دستی
  • این نقاشی تاریخ پارچه «جین آبی» را تغییر داد؟