Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس از طرح ویژه مجلس برای رفع مشکل مسکن خبر داد و گفت: وزارت راه ‌مکلف به تامین ۶ میلیون مسکن در ۶ سال می‌شود. - اخبار استانها -

احمد جباری در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در بندرعباس اظهار داشت: در کمیسیون عمران طرحی را دنبال می‌کنیم که احتمالا به زودی به صحن مجلس ارسال می‌شود تا مشکل مسکن در کشور برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساخت 8 هزار مسکن برای خانوارهای دارای 2 معلول توسط بنیاد مستضعفانپرداخت کمک هزینه ودیعه مسکن در تهران فقط به خانه‌های زیر 75 متری/ بسیاری از مستأجران مشمول نمی‌شوندعذرخواهی وزیر کره ای از گرانی 50 درصدی مسکن طی 3 سال

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان افزود: طبق برخی از اصول قانون اساسی ساماندهی و حمایت از تولید، عرضه و تأمین مسکن متناسب با نیاز مردم وظیفه دولت است تا با ارائه زمین و انواع و اقسام تسهیلات و تخفیفات، این مهم انجام پذیرد.

دبیر کمیسیون عمران مجلس گفت: متأسفانه 7 سال هست که بخش تولید مسکن دچار یخ‌زدگی و انجماد شده است، عدم تولید مسکن علاوه بر بیکاری نیروی مستقیم به بیکاری گسترده نیروهای غیرمستقیم در تولید مسکن نیز منجر شده است و در نتیجه آن برخی صنایع وابسته نظیر صنایع فولاد، سیمان و مصالح با کاهش تولید یا تعطیلی مواجه شده‌اند.

جباری ادامه داد: طرح پیشنهادی ماده واحده دو فوریتی است به منظور تحقق جهش تولید با استفاده از رونق ساخت و ساز مسکن شهری و روستایی، که دولت و اجزای آن را مکلف به تولید مسکن کند در این طرح وزارت راه و شهرسازی مکلف به تامین 6 میلیون مسکن مورد نیاز کشور طی شش ساله 1399 تا 1404 یعنی هر سال یک میلیون شده است.

وی تاکید کرد: ما از پروسه واگذاری زمین‌ها گلایه داریم و در حوزه روستایی هم عدم بازنگری و الحاق به طرح، پروسه واگذاری را چندین ساله کرده است.

نماینده مردم بندرلنگه، کیش، بستک و پارسیان اظهار داشت: یک مشکلی که ما داریم این است که مثلا در شهر بندرعباس و دیگر شهرهای استان هرمزگان، از گذشته تاکنون تمام مشکلاتی که ما در کمبود زمین داریم مربوط به دستگاه‌های دولتی است، یعنی در واقع ریشه همه مشکلات و گرفتاری مردم در تبانی‌ها و زد و بندهاست که در بهترین نقاط شهر که می‌تواند کاربری مسکونی پیدا کند، برای کارهای مختلف دیگر واگذار می‌کنند و بعد از مدتی که این طرح دقیقا درحریم مسکونی شهری قرار می‌گیرد با تغییر کاربری اقدام به زمین خواری می‌کنند. 

وی افزود: مثلا در بطن شهر برای پرورش میگو زمین واگذار شده این امر هم نازیبا است و هم بعد از رشد شهر، مزرعه پرورش میگو در وسط آن شهر قرار می‌گیرد با این استدلال که مرکز پرورش میگو نمی‌تواند در شهر باشد زمین را به مسکونی و یا تجاری تغییر کاربری می‌دهند و اینجا زمین خواری صورت می‌گیرد. 

وی عنوان کرد: واگذاری زمین برای پرورش میگو و دیگر فعالیت‌ها در حاشیه شهرها زمینه زمین خواری را ایجاد می‌کند و به جای اینکه آینده نگری شود چسبیده به شهر زمین واگذار می‌کنند به همین دلیل ما از دستگاه‌های نظارتی می‌خواهیم به این مسئله ورود کنند.

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان بیان کرد: اخیرا در بندرلنگه هم کارهایی از این قبیل دیده می‌شود پیشنهاد ما این است که زمین‌هایی که واگذار می‌شود به شخص واگذار نشود و به طرح واگذار شود و برای مدت زمان کوتاه کمتر از پنج سال باشد تا انگیزه و توجیه تعرض به اراضی از بین برود و مشکلات امروزی برای تولیدمسکن از بین برود. 

وی با اشاره به طرح جدید مجلس برای ساخت مسکن خاطرنشان کرد: برای تولید مسکن ما نیاز به زمین داریم و با شرایط فعلی متأسفانه باید تولید مسکن در جایی، جانمایی شود که از تأسیساتی نظیر آب و برق و دیگر خدمات دور هستند زیرا همه زمین‌های حاشیه شهرها برای طرح‌های مانند پرورش میگو و دیگر طرح‌ها واگذار شده‌ است.

انتهای پیام/865/ ع

R7555/P/S6,58/CT2 بیشتر بخوانید... افزایش ۷۷.۵ درصدی معاملات مسکن در خرداد ۹۹ آنچه باید درباره اجرای طرح ملی مسکن در بیرجند بدانید/ زمین خالی وجود دارد اما متعلق به راه و شهرسازی نیست از گوشه ‌و کنار ایلام| پرداخت مطالبات پیمانکاران حوزه راه / افتتاح ۱۲۰ طرح اشتغال و مسکن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پرورش میگو تولید مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۷۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین زمین نهضت ملی مسکن تا تابستان سال جاری به ۱۲۰ هزار هکتار می‌رسد

وزیر راه و شهرسازی گفت: زمین تامین شده در بخش شهری و روستایی برای طرح نهضت ملی مسکن تا تابستان سال جاری به ۱۲۰ هزار هکتار می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهرداد بذرپاشدر جلسه شانزدهم شورای‌عالی مسکن به ریاست رئیس‌جمهور اظهار کرد: در تلاش هستیم تا در ۱۴۰۳ گام‌های بلندتری را در بخش مسکن نسبت به ۱۴۰۲ برداریم.

وی با اشاره به اینکه امسال میزان حمایت و کمک‌ها برای تحویل تعداد بیشتر واحدهای مسکونی تقویت خواهد شد، گفت: عملیات افتتاح ۳۳ هزار و ۸۶۳ واحد مسکن مددجویان کمیته امداد امام‌خمینی (ره) آغاز شد که این کار با تلاش‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و در حوزه تأمین مالی از طریق شبکه بانکی و از طریق وزارت راه و شهرسازی، کمک‌های دهیاری‌ها و شهرداری‌ها در سراسر کشور انجام شده است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در حاشیه این جلسه با اشاره به اینکه توافق شده است تا ماهانه جلسه شورای‌عالی مسکن با حضور رئیس جمهور و اعضای اصلی برگزار و در هر جلسه یک مورد افتتاح انجام شود، بیان‌داشت: سال گذشته بخشی از واحدهای مسکونی نیروهای مسلح و مسکن اعضای هیأت علمی دانشگاه تحویل شد و هم‌اکنون مددجویان کمیته امداد امامی خمینی (ره) واحدهای مسکونی خود را دریافت می‌کنند و مسیر افتتاح‌ها ادامه خواهد یافت.

رشد ۴۴ درصدی تأمین مسکن محرومان در سال گذشته

بذرپاش با اشاره به اینکه تأمین مسکن در بخش محرومان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ به میزان ۴۴ درصد رشد یافت، توضیح‌داد: امسال در حوزه مسکن محرومان تصمیمات خوبی گرفته شده است و تلاش می‌کنیم تا میزان افتتاح‌ها در این بخش افزایش یابد.

وی گفت: با توجه به تأمین هزینه آماده‌سازی توسط مجموعه دولت، افزایش تسهیلات مسکن روستایی از ۲۰۰ به ۳۵۰ میلیون تومان به ازای هر واحد و نرخ سود پنج درصد، ساخت مسکن روستایی سریع‌تر از مسکن شهری است. هم اکنون در بخش مسکن روستایی بیش از ۶۷۰ هزار قطعه زمین تأمین شده که عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه‌داد: نزدیک به ۵۰۰ هزار مسکن روستایی در حال ساخت است و بخشی نیز تحویل شده است.

بذرپاش توضیح داد: با توجه به آنکه نرخ سود تسهیلات در مسکن شهری بالاتر است تصمیم گرفته شد تا قیمت تمام شده را به طریقی کاهش دهیم. مقرر شده در مواردی که افراد در تأمین آورده مشکلاتی دارند، ابتدا تسهیلات بانکی را به پروژه‌ها تزریق کنیم تا پروژه‌ها آغاز شود.

وی گفت: در حوزه آماده سازی زمین مقرر شد تا وزارتخانه کمک بیشتری بکند. همچنین در حوزه تضمین بانکی نیز تصمیمات خوبی گرفته شد و مقرر شد تا به شکل زنجیره‌ای تضمین بانکی انجام شود که این کار کمک خوبی برای تسریع در اجرای نهضت ملی مسکن خواهد بود.

سهم مسکن محرومان از ۲۰۰ همت قانون بودجه تعیین می‌شود

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تخصیص ۲۰۰ همت در تبصره ماده ۱۳ قانون بودجه مصوب شده تا به مسکن محرومان، وام ازدواج و وام فرزندآوری تخصیص یابد، گفت: مقرر شد تا در مدت یک هفته بانک مرکزی سهم مسکن محرومان را از ۲۰۰ همتی که در قانون بودجه آمده است، تعیین کند تا هرچه سریع‌تر این سهم به پروژه مسکن محرومان تزریق شود. اینکه به هر پروژه نرخ ۴۰۰ میلیون تومان به شکل قرض‌الحسنه تزریق شود شتاب خوبی به ساخت مسکن به ویژه در بخش شهری می‌دهد.

بذرپاش درباره تأمین زمین مسکن نهضت ملی مسکن و مقایسه آن با تأمین زمین مسکن مهر، گفت: یکی از آورده‌های اصلی دولت در طرح نهضت ملی مسکن، موضوع زمین است و در بسیاری از مناطق شهری، به طور میانگین ۵۰ درصد قیمت واحد مسکونی را زمین به خود اختصاص می‌دهد. یکی از اصلی‌ترین تسهیلات در بخش مسکن تأمین زمین است که بخش عمده‌ای از این اراضی به شکل رایگان و اجاره ۹۹ ساله در اختیار متقاضیان و سازندگان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه تا تابستان امسال زمین تأمین شده در بخش شهری و روستایی برای طرح نهضت ملی مسکن به ۱۲۰ هزار هکتار می‌رسد، گفت: تا تابستان امسال زمین تأمین شده برای طرح نهضت ملی مسکن در بخش شهری و شهرک‌ها به ۷۰ هزار هکتار می‌رسد. همچنین در بخش روستایی زمین تأمین شده برای ۶۷۰ هزار قطعه حدود ۵۰ هزار هکتار است.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در مجموع ۱۲۰ هزار هکتار زمین به عملیات ساخت نهضت ملی مسکن در محدوده شهری و روستایی افزوده شده است و این غیر از زمینی است که در محدوده شهری به شکل خودمالکی، در بافت فرسوده و یا اراضی خودمالکی روستایی است.

بذرپاش یادآور شد: در اجرای مسکن مهر که یکی از پروژه‌های خوب دولت‌های قبل بود نزدیک به هشت هزار هکتار زمین تأمین شد.

وی ابراز امیدواری کرد تا امسال نیز در حوزه اجرای طرح نهضت ملی مسکن سال خوبی باشد و زمین‌های بیشتری تأمین و تعداد واحدهای بیشتری نیز احداث شود.

کد خبر 745002

دیگر خبرها

  • یک میلیون قطعه زمین به متقاضیان مسکن ملی در روستاها واگذار می‌شود
  • حل مشکل مسکن کمک به معیشت مردم است
  • صدورسندتفکیکی برای دوهزارقطعه از اراضی طرح مسکن ملی درسیستان وبلوچستان
  • واگذاری ۴۶۰ زمین در ادامه‌ اجرای طرح ملی مسکن در بردسیر
  • مشکل تامین لاستیک حل می‌شود؟!
  • ۹۷۰ واحد مسکونی در شاهرود به متقاضیان واگذار می‌شود
  • خبر خوش درباره طرح نهضت ملی مسکن
  • تامین زمین ۷۵ هزار متقاضی مسکن حمایتی در خوزستان
  • ۲ هزار قطعه زمین نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان سنددار شد
  • تامین زمین نهضت ملی مسکن تا تابستان سال جاری به ۱۲۰ هزار هکتار می‌رسد