Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از کشف اشیاء تاریخی با قدمت هزاره اول و دوم قبل از میلاد و دوران اسلامی در استان کرمانشاه خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه به نقل از پایگا‌ه خبری پلیس، سردار ‌امیر رحمت‌الهی‌ ‌در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی کسب اخبار واصله از دوستداران میراث فرهنگی مبنی بر جابه جایی و حمل و نقل تعدادی شئ  تاریخی موضوع به صورت ویژه در دستور کار یگان حفاظت استان کرمانشاه قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پس از بررسی‌های لازم، اکیپی مجرب از نیروهای حفاظت با هماهنگی مقام قضائی و همراهی عوامل انتظامی به محل مورد نظر عزیمت و ضمن رعایت موازین شرعی و قانونی خودرو شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه متوقف و در بازرسی از آن 167 قلم شئ تاریخی شامل‌ جام، کاسه مفرغی، عطردان، تبرزین، سرپیکان، دستبند، سنجاق قفلی، آویزهای تزئینی، گوشواره، انگشتر، پیکرک حیوانی و مهر استوانه ای از وی کشف شد.

کشف اشیای تاریخی در مسجد صفی رشت؛ «مکشوفات» قدمت بالای منطقه را نشان می‌دهدکشف اشیای تاریخی هزاره اول پیش از میلاد در تهراناهواز| جزئیات اشیای تاریخی کشف‎شده در گمرک خرمشهر+تصویر

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: با توجه به اعلام نظر کارشناسان میراث فرهنگی استان، اشیاء مکشوفه دارای ارزش تاریخی و قدمت اشیاء هزاره اول پیش از میلاد و دوره اسلامی تخمین زده شده است.

سردار رحمت الهی با اشاره به دستگیری متهم و معرفی وی به مراجع قضائی خاطرنشان کرد: شهروندان می توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را در اسرع وقت با شماره تماس 09662 (پل ارتباطی مردم با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و یگان حفاظت) گزارش و در پیشگیری از جرایم و تامین امنیت جامعه سهیم باشند.‌

انتهای پیام/ش

R1377/P/S6,68/CT12

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میراث فرهنگی هزاره اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۷۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس: فرو نشست اصفهان جدی است؛ ابنیه تاریخی مورد آسیب قرار گرفته

نماینده مردم اصفهان در مجلس، گفت: فرو نشست اصفهان جدی است و ابنیه تاریخی اصفهان مورد آسیب قرار گرفته است و در این شرایط تغییرات پی در پی مدیریت میراث فرهنگی اصفهان را زمین گیر کرده است.

به گزارش ایلنا، عباس مقتدایی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۴ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی، گفت: نامه‌ای را در معرض دید همکاران، افکار عمومی، رسانه‌ها قرار می‌دهم که ده‌ها نفر از نمایندگان مجلس از رئیس جمهور خواستند با توجه به اینکه اصفهان جایگاه ویژه‌ای در حوزه گردشگری، فرهنگ، هنر، صنعت، علم و کشاورزی دارد به این خطه رسیدگی ویژه‌ای شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: آقای رئیس جلسه! الان هم کشاورزان اصفهان حرف‌هایی دارند که بعضا شنیده نشده و مورد بی مهری قرار گرفته اند. البته موضوع آب اصفهان هم که باید در کانون توجه قرار می‌گرفت قرار نگرفته است.

وی افزود: فرو نشست اصفهان جدی است و ابنیه تاریخی اصفهان مورد آسیب قرار گرفته است و در این شرایط تغییرات پی در پی مدیریت میراث فرهنگی اصفهان را زمین گیر کرده است و این سوال وجود دارد که آقای وزیر میراث فرهنگی در حال انجام چه کاری است.

دیگر خبرها

  • نماینده مجلس: فرو نشست اصفهان جدی است؛ ابنیه تاریخی مورد آسیب قرار گرفته
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد
  • کشف فلزیاب از متخلفان در بختگان
  • کشف هزار و ۷۶۰ عدد سکه فلزی تاریخی از منزل یک روستایی در مراغه
  • کشف فلزیاب از متخلفان در شهرستان فارس
  • کشف یک هزار و ۷۶۰ سکه فلزی تاریخی از منزل یک روستایی در مراغه
  • کشف یک هزار و ۷۶۰ عدد سکه فلزی تاریخی از منزل یک روستایی در مراغه
  • انتصاب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان
  • روستای هجیج جزو روستا‌های کاندیدای ثبت جهانی
  • مرمت پیکره گلی محوطه تاریخی کنارصندل جیرفت