Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@01:48:17 GMT

چگونه زبان انگلیسی را سریع یاد بگیریم؟

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۸۷۳۰۳

چگونه زبان انگلیسی را سریع یاد بگیریم؟

فرقی ندارد که در چه سن و سالی هستید و به چه دلیلی دلتان می‌خواهد تا زبان انگلیسی را سریع‌تر یاد بگیرید! آنچه اهمیت بسیاری دارد این است که بدانید برای رسیدن به این هدف باید از کدام مسیر عبور کنید و چگونه برای آن برنامه‌ریزی داشته باشید. - اخبار بازار -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بسیاری از افراد کلاس‌های آموزشی فشرده را ترجیح می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی دیگر زبان‌آموزی با یک استاد خصوصی را انتخاب می‌کنند و برخی نیز به شیوه سلف استادی، این مسیر را طی می‌کنند.

البته که روش‌های متفاوت دیگری وجود دارد و قطعاً هر یک از این روش‌ها، مزایا و معایب خاصی دارند که با توجه به شرایطتان باید گزینه را انتخاب کنید که بیشترین تطابق با خواسته‌ها، نیازها و موقعیت شما را دارد. بعد از انتخاب نوع مسیر، باید نسبت به یک سری مسائل تکنیک‌ها آشنا باشید که در کاهش زمان یادگیری زبان انگلیسی مؤثر خواهد بود. با ما همراه باشید تا در ادامه این مقاله به بررسی تعدادی از راه‌های یادگیری سریع زبان انگلیسی بپردازیم.

1- برنامه‌ریزی، اولین گام برای یادگیری زبان است

برای یادگیری زبان، تنها  خرید کتاب زبان  کافی نیست! اگر شما هم از دسته افرادی هستید که هر بار یک کتاب جدید تهیه می‌کنید و آن را بدون استفاده در قفسه‌های کتابخانه قرار می‌دهید و عذاب وجدان می‌گیرید، باید به خودتان قول بدهید که این روند را متوقف کنید. انتخاب منابع تنها بخشی از یادگیری زبان است. یک ‌زبان‌آموز موفق بایستی پس از خرید منابع اقدام به دسته‌بندی منابع و برنامه‌ریزی کند. پیروی از یک برنامه‌ریزی دقیق می‌تواند زبان‌آموز را گام‌به‌گام به یادگیری کامل انگلیسی نزدیک‌تر کند.

2- زبان‌آموزی را به یک بازی تبدیل کنید!

هیچ‌چیز را آن‌قدر برای خودتان بزرگ و ترسناک نکنید که نتوانید به سمتش حرکت کنید. از مسیر یادگیری لذت ببرید و به چشم یک مسئولیت بزرگ به یادگیری زبان نگاه نکنید. پیشنهاد می‌کنیم تمام تمرکز خود را تنها بر روی کسب نمره بالا در آزمون‌های بین‌المللی نگذارید. مطالعه  منابع آزمون آیلتس  و تلاش برای کسب نمره بهتر، تنها یکی از اهداف یادگیری زبان انگلیسی است. زبان انگلیسی، زبان ارتباطات بین‌المللی است. به کمک انگلیسی می‌توانیم مهارت‌های ارتباطی خود را توسعه دهیم و روابط غنی‌تری را تجربه کنیم.

3- یک هم مسیر برای روزهای یادگیری داشته باشید و با او مکالمه کنید

صحبت کردن یکی از مهم‌ترین مهارت‌های چهارگانه زبان انگلیسی است که باید دقت لازم روی آن را داشته باشید. برای انجام این کار می‌توانید به انواع گروه‌های مجازی که باهدف ایجاد مکالمه زبان انگلیسی شکل‌گرفته‌اند، بپیوندید یا با کسی که در مرحله یادگیری است و می‌تواند با شما صحبت کند، مکالمه‌های متفاوت داشته باشید.

4- مهارت شنیداری‌تان را قوی‌تر کنید

هر کودکی قبل از اینکه سخن گفتن را شروع کند، با انواع آواهای دنیای اطراف آشنا می‌شود سپس زبان‌ باز می‌کند. اگر همه‌ی چیزهایی که می‌شنوید را متوجه نمی‌شوید، نباید از شنیدن دست بکشید. تا جایی که می‌توانید موسیقی‌های زبان انگلیسی گوش کنید و خود را در معرض شنیدن قرار بدهید.

نیاز نیست به‌صورت دقیق به محتوای گفته‌شده فکر کنید. تنها کافی است اجازه بدهید تا گوشتان با آواها آشنا شود. می‌توانید در زمان ورزش، آشپزی، دوش گرفتن، بازی کردن و هر شرایط دیگر این کار را انجام دهید.

5- دایره واژگان خود را گسترده کنید و استفاده از کلمات را یاد بگیرید

یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید انجام بدهید این است که به دنبال کلمات جدیدتر و متنوع‌تر بگردید.  خرید رمان انگلیسی  و مطالعه آن، کاری است که ما پیشنهاد می‌کنیم. قطعاً کلمات جدیدتری در انواع رمان‌های انگلیسی مشاهده خواهید کرد که فرصت یادگیری آن‌ها را نیز خواهید داشت.

ازآنجایی‌که برخی از کلمات انگلیسی در جایگاه‌های مختلف، معانی متفاوتی پیدا می‌کنند، می‌توان ادعا کرد که رمان‌های انگلیسی تا حدودی به شما یاد می‌دهند که کجا و چطور از هر لغت استفاده کنید. قطعاً با یادگیری لغات بیشتر، اعتمادبه‌نفس بالاتری برای حرف زدن خواهید داشت.

6- از زمان‌های اضافه، به بهترین شکل ممکن استفاده کنید

این باور را فراموش کنید که برای مطالعه زبان انگلیسی باید در یک اتاق درب بسته باشید و محیط در سکوت مطلق باشد! باید تمرین کنید که در هر شرایطی زبان‌آموزی را ادامه بدهید. قطعاً برای کاهش مدت‌زمان یادگیری، باید کمی فشرده‌تر و البته اصولی‌تر پیش بروید.

پیشنهاد ما این است که در زمان‌های خالی مانند زمان انتظار در ایستگاه مترو یا شرایط مشابه، از انواع فلش کارت، اپلیکیشن‌های آموزش زبان و کتابچه‌های کوچک استفاده کنید. حتی اگر قرار است تنها یک لغت جدید یاد بگیرید!

7- انگلیسی فکر کنید!

یکی از رایج‌ترین و محبوب‌ترین روش‌ها در مسیر یادگیری زبان انگلیسی، این است که سعی کنید تمام وقایع و پیشامدهای روزانه خود را به افکاری انگلیسی تبدیل کنید. شاید در ابتدا همه‌چیز سخت به نظر برسد اما کافی است چند بار امتحان کنید.

اگر در مرحله اول، فکر کردن به زبان انگلیسی برایتان سخت است پیشنهاد دیگری برایتان داریم. سعی کنید تمام‌کارهایی که از اول صبح انجام داده‌اید را برای یک دوست خیالی توضیح بدهید. اگر این کار را با صدای بلند انجام بدهید، خیلی بهتر است. اجازه بدهید تا ذهنتان با صدای خودتان نیز آشنا شود.

8- کتاب‌های مناسب انتخاب کنید

از انتخاب کتاب‌هایی که مناسب سطح شما نیستند خودداری کنید. نه آن‌قدر کمال‌گرا باشید که کتاب‌های خیلی سنگین انتخاب کنید و نه آن‌قدر سطحی‌نگر باشید که سرتان را به همان چند کتاب ساده‌تان گرم‌کنید. خود را به چالش بکشید اما توقعات زیادی از خودتان نداشته باشید و روحیه‌تان را خسته نکنید.

نشر جنگل، در مسیر یادگیری زبان همراه شماست

در این مقاله راه های مختلف یادگیری زبان را بررسی کردیم. در همه این شیوه‌ها دسترسی به منابع دست‌اول و معتبر می‌تواند بسیار راهگشا باشد. در میان ناشران ایران، انتشارات جنگل با بیش از سی سال سابقه در تهیه و توزیع کتاب‌های تخصصی آموزش زبان یک همراه مطمئن در یادگیری زبان انگلیسی است. پیشنهاد می‌کنیم برای خرید بهترین کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی به وب‌سایت جنگل مراجعه بفرمایید.

انتهای پیام/

R1012122/P/S1407,1431/CT12

منبع: تسنیم

کلیدواژه: یادگیری زبان انگلیسی داشته باشید برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۷۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم از استقلال امتیاز می گیریم هم از پرسپولیس | خط و نشان برای سرخابی ها

به گزارش همشهری آنلاین سعید غلامعلی بیگی، بازیکن باتجربه نساجی در مورد وضعیت این روزهای تیم‌شان با خبرنگار ما صحبت کرد. او در مورد پیروزی ارزشمندشان مقابل تراکتور گفت: ما به این برد نیاز مبرمی داشتیم چراکه در بازی‌های صنعت نفت و ملوان که می‌توانستیم ببریم این اتفاق رقم نخورد. بازی سختی بود و توانستیم قابل قبول بازی کنیم و ۳ امتیاز بگیریم.

بیگی راجع به بازی بعدی شان مقابل ذوب آهن گفت: ان‌شاءالله با گرفتن نتیجه مقابل ذوب آهن وضعیت بهتری پیدا کنیم‌. ذوب آهن تیم قابل احترام و جوانی است که فوتبال خوبی ارائه می‌دهد اما ما هم از زمانی که آقای الهامی آمده‌اند فوتبال خوب و تماشاگرپسندی ارائه داده‌ایم. تلاش می‌کنیم در این بازی هم ۳ امتیاز بگیریم.

این بازیکن در مورد اینکه آیا نساجی در لیگ ماندگار می‌شود یا خیر گفت: الان تمام تمرکزمان روی این ۶ بازی است. به نظرم نساجی در لیگ می‌ماند چون تیم‌های بالاتر از ما اختلاف زیادی با ما ندارند.

او در مورد برنامه سخت نساجی در هفته‌های پایانی لیگ عنوان کرد: بازی‌های سختی داریم اما بازی‌های ما مقابل پرسپولیس و استقلال داخل خانه است و تراکتور را هم اینجا بردیم. در وطنی یار دوازدهم داریم و آنها یکی از بهترین هواداران ایران هستند. آنها برای قهرمانی تلاش می‌کنند و خیلی حساس است و باید جلوی ما با تمرکز وارد شوند اما ما هم به بردن در خانه محکوم هستیم. امتیاز گرفتن از تیم‌های بزرگ نشدنی نیست و جلوی سپاهان و تراکتور این کار را کردیم و می‌توانیم از پرسپولیس و استقلال هم امتیاز بگیریم‌.

او خطاب به هوادارانشان گفت: امسال نتوانستیم دل هواداران را شاد کنیم. دست تک تکشان را می‌بوسم چراکه از لحظه‌ای که وارد ورزشگاه می‌شوند حمایت می‌کنند. سرمایه اصلی این تیم و استان هواداران هستند.

کد خبر 846807 برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • یادگیری زبان فرانسوی
  • هم از استقلال امتیاز می گیریم هم از پرسپولیس | خط و نشان برای سرخابی ها
  • جلو هرز روی آب‌ها را بگیریم
  • عصر نوین آموزش زبان انگلیسی: نقش موثر آموزشگاه های زبان انگلیسی در تهران
  • چرا زبان شکسپیر محو شد، اما سعدی نه؟ | زنجیره‌های پیوستگی زبان فارسی!
  • یاد گرفتن زبان انگلیسی باید در چه سنی انجام شود؟
  • صفر تا صد این خودروی چینی-انگلیسی کمتر از ۲ ثانیه طول می‌کشد/خودرویی شبیه به قطره اشک/عکس
  • روز جهانی زبان انگلیسی ۱۴۰۳ + پوستر International English Language Day
  • بازتاب سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان در رسانه‌های انگلیسی‌زبان
  • ببینید | تصاویری جالب از خون‌گیری موزیکال در یک آزمایشگاه؛ می‌خواهیم خون بگیریم ۲ سی‌سی از شما!