Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمه غنی‌پور روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ظرفیت اجرای این طرح در استان یک هزار و ۷۰۰ نفر برای جامعه هدف تمامی اقشار شامل زن و مرد زیرسن ۵۵ سال است.

وی اظهار داشت: ۱۵ پیشران در راستای این طرح در استان شناسایی شده که در حوزه  پوشاک، تولیدات آشپزخانه، تولید البسه بیمارستانی، زیورآلات سنتی، خیاطی، تولید انواع، جاجیم بافی، صنایع دستی، چرم و لوسترسازی فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر اجرایی طرح در استان و عضو هیات علمی جهاددانشگاهی استان مرکزی گفت: این طرح در سه مرحله انجام شامل بررسی و شناسایی مزیت‌ها و توانمندی‌ های مناطق، توانمندسازی و آموزش متقاضیان کار و سوم وصل کردن شاغلان خانگی به بازارها اجرا می‌شود.

غنی‌پور افزود: ایجاد اشتغال پایدار، اتصال پایدار صاحبان مشاغل خانگی به بازار، توانمندسازی مشاغل متقاضیان و کاهش وابستگی به تسهیلات از اهداف این طرح  است.

وی اظهار داشت: طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی یک طرح دو جانبه بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تجای‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاددانشگاهی است که این سازمان به عنوان  یک ارگان تسهیل‌گر در نظر گرفته شده است تا پروژه‌های مبتنی بر توسعه مشاغل خانگی را به صورت هدفمند اجرا کند.

وی در ادامه اظهار داشت: در تعریفی ساده، شغل خانگی عبارت از کاری است که توسط اعضا خانواده در محیط خانه صورت می­‌گیرد و مزاحمتی برای همسایگان ایجاد نکند و اینکه در محیط خانه فقط تولید کالا صورت گیرد و عرضه، فروش و بازاریابی آن به خارج از محیط مسکونی انتقال یابد.

غنی پور افزود: محققان از کسب و کارهای خانگی به­ عنوان یک ظرفیت مناسب برای اشتغال­زایی و فرصتی برای ایجاد آثار مثبت مالی برای صاحبان مشاغل یاد می‌کنند.

وی اظهار داشت: امروزه کسب و کارهای خانگی به­ عنوان راهکاری مهم برای ایجاد اشتغال و درآمد در سراسر جهان محسوب می­­‌شوند که قابلیت انجام این نوع کسب و کار در منزل سبب ایجاد مزایایی از جمله ایجاد توازن بین مسئولیت خانوادگی زنان و اشتغال آنان، حذف هزینه­‌های مربوط به خرید، رهن و اجاره کارگاه و ایاب و ذهاب، استفاده از نیروی کار سایر اعضای خانواده و ایجاد زمینه‌های کار خانوادگی، امکان انتقال تجارب از طریق آموزش غیررسمی به شیوه استاد- شاگردی بین اعضاء خانواده است.

 مدیرسازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی استان مرکزی گفت: برای اجرای طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی، سامانه مشاغل خانگی راه اندازی شده است که در آن خدماتی همچون مشاوره، آموزش، طراحی، تولید، بسته بندی، بازارسازی، بازاریابی و اتصال به بازار و فروش در نظر گرفته شده است.

غنی‌پور افزود: بحث اتصال به بازار نیز از نکات مهم و مورد توجه در این طرح است تا فرد توانمند شده بتواند محصول خود را به بازار عرضه کند.

استان مرکزی با یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفر جمعیت، ۱۲ شهرستان و ۳۳ شهر، در قلب ایران قرار دارد.

برچسب‌ها استان مرکزی اشتغال زایی جهاد دانشگاهی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان مرکزی اشتغال زایی جهاد دانشگاهی استان مرکزی اشتغال زایی جهاد دانشگاهی استان مرکزی مشاغل خانگی غنی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۷۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه گذاری ۸۰ میلیون یورویی آلمانی‌ها برای مدیریت پسماند

سیدمجتبی حسینی در کارگروه اقتصاد، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان همدان، گفت: روزانه صد‌ها تن زباله در بخش‌های مختلف این استان تولید می‌شود که برای بازیافت و مدیریت این پسماند‌ها با ورود سرمایه‌گذار خارجی برنامه‌ریزی شده و قرار است از این مزیت برای تولید برق استان استفاده شود.

او با اشاره به اهمیت توجه به مسائل زیست محیطی و موضوعاتی همچون دفع اصولی و استاندارد پسماند‌های صنعتی و غیرصنعتی، گفت: این موضوع با توجه به ارزش افزوده خوبی که به همراه دارد می‌تواند در زمینه ایجاد اشتغال‌زایی و کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی نیز نقش بسیار موثری ایفا کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه ضرورت دارد از حداکثر توان مرکز برای توسعه و شکوفایی استان بهره گرفته شود و مدیران نباید در این زمینه کوتاهی کنند، گفت: بهره گیری هر چه بیشتر از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی کمک کننده توسعه بهتر اقتصاد و ایجاد اشتغال در استان خواهد بود.

حسینی از ایجاد سامانه فرصت‌های سرمایه‌گذاری خرد و کلان استان به دستور استاندار همدان خبر داد و گفت: در این سامانه فرصت‌های سرمایه‌گذاری همدان به مردم و متقاضیان معرفی می‌شود و به مشارکت مردم در این طرح‌ها نیز توجه ویژه‌ای انجام شده است. او با تاکید بر اینکه در سطح اراضی دیم و آبی در هر ۱۰ شهرستان با همکاری کشاورزان و تولیدکنندگان مشغول مبارزه علیه آفات و بیماری‌ها هستیم گفت: در اثر کاهش دمای هوا و برودت منفی یک تا منفی سه درجه سانتیگرادی از ۲۲ تا ۲۵ فروردین ماه دچار خسارت سرمازدگی شدیم.

او گفت: بیشترین خسارت در سطح باغ‌ها و در حوزه درختان میوه از جمله آلو، هلو، شلیل، بادام آبی و دیم، زردآلو و گردو ایجاد شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • ایجاد ۸۳۳ اشتغال خانگی با اعتبار ۹۴۰ هزار میلیون ریال
  • پرداخت بیش از یک هزار میلیارد ریال تسهیلات به فعالان مشاغل خانگی در همدان
  • متوسط سن بازنشستگی به ۴۰ سال رسید/ ارسال پیامک تعداد روز‌های اشتغال به بیمه‌شدگان
  • هفته ۲۴ لیگ برتر فوتبال؛ برتری خانگی ذوب آهن مقابل آلومینیوم
  • جذب حدود ۵۳ میلیارد ریالی تسهیلات دولتی برای مشاغل خانگی نیشابور
  • هفته ۲۴ لیگ برتر/ پیروزی خانگی ذوب آهن مقابل آلومینیوم
  • صدور ۳۰۰ مجوز مشاغل خانگی در کاشمر
  • اثرات اتوماسیون و هوش مصنوعی بر مشاغل آینده
  • سرمایه گذاری ۸۰ میلیون یورویی آلمانی‌ها برای مدیریت پسماند
  • توجه به مشاغل خانگی یکی از ظرفیت‌های تحقق شعار سال است