Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیش از دهها کشوری که هابهای مهم کشتیرانی دارند، موافقت کردند مقررات مرزی و بندری را برای ملوانان تسهیل کرده و به تعویض بیش از ۲۰۰ هزار ملوانی که ماههاست به دلیل شیوع ویروس کرونا نتوانسته اند به خشکی برگردند، کمک کنند.

به گزارش ایسنا، کشورهایی شامل آمریکا، سنگاپور، یونان و امارات متحده عربی اعلام کردند که محدودیت‌های مربوط به ویروس کرونا برای ملوانان را کاهش داده و پروازهای تجاری را افزایش می دهند تا به تعویض ملوانان کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این توافق پس از ماهها فشار روی دولتها، بنادر و شرکتهای کشتیرانی برای یافتن راه حلی برای جابجایی ملوانان حاصل شده که موارد خودکشی و انقضای قرارداد خدمت آنها افزایش پیدا کرده است.

پس از برگزاری نشست مجازی دریانوردی بین‌المللی که پنج شنبه گذشته از سوی انگلیس برگزار شد، ملوانان اکنون به عنوان کارکنان ضروری در سطح بین المللی شناخته می شوند و این موضوع به جابجایی آزادانه تر و سریعتر آنها کمک می کند. در پی شیوع ویروس کرونا و لغو پروازها برای مقابله با این اپیدمی، برخی از خدمه کشتیها بیش از یک سال است در دریا بسر می برند که فراتر از محدودیت زمانی توافقنامه های دریایی بوده است.

کیتاک لیم، دبیرکل سازمان بین المللی دریانوردی اظهار کرد اکنون زمان اقدام برای ملوانان فرا رسیده است. فعالیت ایمن کشتیها و سلامت خدمه آنها نباید به خطر بیافتد. بحران انسانی ملوانان تبعاتی برای همه ما، اقتصاد جهان و ایمنی زندگی در دریا خواهد داشت.

در حالی که شرکتهای اداره کننده کشتیهای تفریحی توانسته اند اکثر ملوانان را با استفاده از پروازهای چارتری و در برخی موارد، کشتیهای خالی از مسافر به خانه برگردانند اما اکثر خدمه کشتیهای تجاری سرگردان بوده اند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، حدود ۲۰۰ هزار ملوانی که روی کشتیها کار می کنند، به دلیل محدودیتهای سفر نتوانسته اند به خانه برگردند در حالی که قرارداد خدمت آنها منقضی شده است.

طبق اعلام سازمان بین المللی دریانوردی، ملوانان معمولا بین چهار تا شش ماه در کشتیها خدمت می کنند و در دریا، در شیفتهای ۱۰ تا ۱۲ ساعت در هر هفت روز هفته فعالیت دارند.

بر اساس کنوانسیون سازمان بین المللی کار درباره کار دریایی، حداکثر مدتی که یک ملوان باید در کشتی بدون مرخصی کار کند، ۱۱ ماه است اما برخی از ملوانان به مدت ۱۵ ماه متوالی در دوران شیوع پاندمی روی کشتیها بوده اند و نتوانسته اند از کشتی خارج شده و به خانه بروند.

حدود ۸۰ درصد از حجم تجارت جهانی از طریق کشتیهای تجاری حامل محموله های فله ای، کالاهای کانتینری و محصولات انرژی در نفتکشها انجام می گیرد.

سازمان بین المللی دریانوردی پیش از این اعلام کرده که ملوانان در خط مقدم پاندمی کووید ۱۹ فعالیت می کنند و نقش اساسی در حفظ جریان تجارت کالاهای اساسی مانند غذا، دارو و تجهیزات پزشکی دارند. با این حال این بحران شرایط دشواری را برای ملوانان به وجود آورده است و باعث ابهامات و مشکلات در دسترسی به بنادر، تامین مجدد و جابجایی خدمه کشتیها شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان بین المللی دریانوردی IMB خدمه کشتی کرونا در جهان سازمان بین المللی برای ملوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۷۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور دیوان لاهه به رژیم صهیونیستی برای توقف نسل‌کشی در غزه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،  دیوان دادگستری بین‌المللی لاهه حکم جدیدی را علیه رژیم صهیونیستی در ارتباط با جنگ غزه صادر کرد.

در بیانیه دیوان لاهه آمده است: حکم جدید به اسرائیل دستور می‌دهد که اقدامات لازم و موثر را برای همکاری با سازمان ملل بدون تاخیر انجام دهد.

براساس این حکم، رژیم صهیونیستی باید فورا خدمات اولیه و کمک‌های بشردوستانه را بدون هیچ مانعی در مقیاس بزرگ ارائه دهد و ظرفیت و تعداد گذرگاه‌های زمینی را به غزه افزایش دهد و تا زمان لازم باز نگه‌دارد.

دیوان لاهه در این حکم تاکید کرد: اسرائیل باید اطمینان حاصل کند که ارتشش حقوق فلسطینیان را در غزه نقض نکند، مانند جلوگیری از ارسال کمک و اسرائیل باید ظرف یک ماه از تاریخ صدور این حکم، گزارشی را درباره اقداماتی که اتخاذ خواهد کرد به دیوان ارائه کند.

در پی صدور این حکم، استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت: دیوان بین‌المللی دادگستری مستقل از دبیرکل است و اعضا باید به تصمیمات آن پایبند باشند و تصمیمات آن را اجرا کنند.

سخنگوی تیم آفریقای جنوبی در دادگاه بین المللی دادگستری گفت: دستور جدید، اسرائیل را ملزم به همکاری با سازمان ملل می‌کند و همکاری اسرائیل با سازمان ملل شامل آنروا می‌شود.

وی افزود: اسرائیل به این قانون عمل نخواهد کرد، بنابراین متحدانش باید بر آن فشار بیاورند و سایر اقدامات پیشگیرانه باید از طریق شورای امنیت انجام شود.

وزارت خارجه آمریکا در واکنش به این حکم گفت: اکنون در مورد حکم دیوان دادگستری برای اسرائیل موضعی نداریم، اما خواستار ورود کمک‌های بیشتر هستیم.

مروری بر حکم جدید دیوان لاهه
دیوان بین‌المللی دادگستری اعلام کرده که رژیم صهیونیستی باید تمام اقدامات لازم و مؤثر را اتخاذ کند تا بدون تاخیر و با همکاری کامل با سازمان ملل، «تامین بی‌مانند خدمات اساسی و کمک‌های بشردوستانه ضروری و فوری» به فلسطینی‌ها را از سوی همه دست‌اندرکاران در نوار غزه تضمین کند.

دستور جدید دیوان لاهه نشان می‌دهد که فلسطینیان در غزه دیگر تنها با خطر قحطی مواجه نیستند، بلکه قحطی در حال وقوع است و وضعیت فاجعه‌بار انسانی قبل از ژانویه (دی ماه) در نوار غزه بیشتر وخیم شده است.

این دادگاه می‌گوید که دستورات قبلی آن به‌طور کامل به پیامد‌های ناشی از تغییرات در وضعیت نوار غزه رسیدگی نکرده است.

طبق دستور جدید دیوان بین‌المللی دادگستری، رژیم صهیونیستی باید از ارائه بدون مانع و در مقیاس گسترده خدمات اولیه و کمک‌های بشردوستانه از جمله غذا، آب، سوخت، سرپناه، پوشاک، الزامات بهداشتی و تجهیزات پزشکی و همچنین افزایش ظرفیت و تعداد گذرگاه‌های زمینی اطمینان حاصل کند و آنها را تا زمانی که لازم است باز نگه دارد.

دیوان دادگستری بین‌المللی باید مجددا دستورات خود را به رژیم صهیونیستی برای پرهیز از هرگونه اقدامی که ممکن است تحت کنوانسیون نسل‌کشی قرار گیرد، تایید و اطمینان حاصل کند که نظامیان این رژیم هیچ‌گونه اقدام نسل‌کشی علیه فلسطینیان در غزه انجام نمی‌دهند.

لاهه در بهمن ماه گذشته با صدور حکم موقتی به ژیم صهیونیستی دستور داد تا اقدامات موقت ویژه‌ای را برای جلوگیری از جنایت نسل‌کشی علیه مردم فلسطین در نوار غزه اتخاذ کند.

دیوان دادگستری بین‌المللی با بیان اینکه متقاعد شده که اقدامات رژیم صهیونیستی در نوار غزه، تهدیدی واقعی و فوری برای مردم فلسطین است، احتمال اثرات و آسیب‌های جبران‌ناپذیر به حقوق فلسطینی‌ها را که طبق کنوانسیون پیشگیری و مجازات جنایت نسل‌کشی حمایت می‌شود، ذکر کرد.

دیگر خبرها

  • اشتیاق فراوان نیوکاسل برای همکاری با مالدینی
  • دستورات جدید دیوان لاهه به رژیم صهیونیستی درباره توقف نسل‌کشی در غزه
  • جان باختن پناهجویان افغانستانی در مسیر مهاجرت
  • دستور دیوان لاهه به رژیم صهیونیستی برای توقف نسل‌کشی در غزه
  • شهادت ۱۲ فلسطینی در بمباران خانه‌ای در رفح
  • ماجرای زمین خواری ۳۰۰۰میلیارد تومانی + فیلم | جزئیات بازگشت برکه پریان به مردم
  • درخواست کاردار ایران درباره نمایندگان رژیم صهیونیستی
  • اخراج نمایندگان رژیم اسرائیل از تمامی سازمان‌های بین المللی
  • فرایند پرورش، برداشت و بسته بندی هزاران تن انبه توسط کشاورزان استرالیایی (فیلم)
  • غزه ؛ غرق شدن 12 نفر هنگام کسب کمک در دریا