Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-20@00:47:38 GMT

ردی از اتحادیۀ کامیون‌دارها در جنگ

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۸۷۵۲۷

ردی از اتحادیۀ کامیون‌دارها در جنگ

بچه ها دست به دست هم دادند. مصالح باید از معادن اندیمشک و دزفول و رامهرمز به منطقه آورده می‌شد. یعنی از فاصلۀ دویست تا سیصد کیلومتری. تعداد کمپرسی های جهاد اهواز به ده عدد نمی‌رسید.

به گزارش مشرق، حمید بناء از نویسندگان دفاع مقدس در مطلبی نوشت:

جادۀ وحدت؛ شاید کمتر اسمش را شنیده باشیم.

جاده‌ای که نقش مهم و تعیین کننده‌ای در عملیات شکست حصر آبادان داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهمترین چالش پیش‌روی طراحان نبرد ثامن الحجج علیه‌السلام رساندن مهمات و ادوات و انتقال نیرو از اهواز به آبادان بود.

نیروهای متخصص جهاد تصمیم گرفتند تا این مشکل را با احداث جاده‌ای حل کنند. ابتدای راه جدید هفده-هجده کیلومتری آبادن در جادۀ ماهشهر بود و انتهای آن حوالی روستای ابوشانک در حاشیۀ بهمنشیر. چند کیلومتر پایین‌تر از یادمان فعلی شهید تندگویان و دشت ذوالفقاری.

کار احداث جاده ساده نبود.

همین سختی پروژه سبب شد تا برای نخستین‌بار در جبهۀ جنوب بچه‌های جهادِ چند استان با هم وارد میدان شوند. جهادگرانی از استان‌های فارس، اصفهان، خوزستان، آذربایجان و تهران. این کار مشترک می-توانست شروع همکاری‌های بزرگ بعدی باشد که همین‌طور هم شد. اصولاً به افتخار این پیروزی غرورآفرین و هماهنگی بی‌سابقه اسم جاده را گذاشتند «وحدت»

بچه ها دست به دست هم دادند. مصالح باید از معادن اندیمشک و دزفول و رامهرمز به منطقه آورده می‌شد. یعنی از فاصلۀ دویست تا سیصد کیلومتری. تعداد کمپرسی های جهاد اهواز به ده عدد نمی‌رسید. جهادی ها چارۀ کار را پیدا کردند. نمایندۀ جهاد با اتحادیۀ کامیون دارها وارد مذاکره گردید. اتحادیه پذیرفت که روزی ۲۰۰ کمپرسی در اختیارشان بگذارد. این پیمانکاری هم خودش تجربۀ تازه‌ای در جنگ به‌حساب می‌آمد.

به هرحال با اتحاد مثال زدنی نیروهای جهاد و همکاری خوب و موثر ارتش، در تابستان ۶۰ جاده‌ای به‌طول ۱۸ کیلومتر ساخته و به سازمان رزم کشور تحویل داده شد. البته کارشکنی‌هایی هم در آن دوران وجود داشت که نتوانست جلوی بچه‌های جهاد را بگیرد.

بی‌تردید کارهای ماندگار و عظیم نیاز به وحدت و همدلی دارد. باید مثل روزهای دفاع دست به دست هم بدهیم. بدون ادعا مثل شهید شهشهانی حلقۀ وصل نیروهای جهاد. همچون شهید هزاردستان که پلی را در انتهای جاده ساخت برای عبور از بهمنشیر. و مانند صدها رزمندۀ مخلصی که زحماتشان در شکست حصر آبادان کمتر به چشم آمده است.

مملکت با حرف ساخته نمی‌شود. همانطور که جنگ با حرف پیش نرفت.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم کامیون کامیون داران اعتراض کامیون داران دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۷۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط وحشتناک کامیون نفت‌کش در ‌رودخانه بندر خمیر

دریافت 3 MB کد خبر 845431 برچسب‌ها خبر مهم حوادث ایران

دیگر خبرها

  • آزرده خاطر شدن رانندگان از وضعیت نامناسب جاده‌ای در ۷ کیلومتری کرمانشاه + فیلم
  • کامیون نفتکش سقوط‌کرده در سیلاب
  • سقوط وحشتناک کامیون نفت‌کش در ‌رودخانه بندر خمیر
  • اجرای مانور لحظه صفر نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر بردسکن در حوادث جاده‌ای
  • اجرای مانور لحظه صفر نیرو‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر بردسکن
  • تا پای جان برای ایران
  • ◄ معادله نامتوازن برای رانندگان کامیون؛ افزایش 300 درصدی هزینه ها و عدم افزایش کرایه ها
  • ارتش با ۴۸ هزار شهید کارنامه درخشانی در حراست از ایران دارد
  • واژگونی اتوبوس عازم تهران/ عکس
  • آمادگی نیروهای مسلح برای برقراری امنیت در مرزهای ایران