Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازارهای سنتی سالاتیگا، شهری در استان جاوه مرکزی کشور اندونزی، پس از پایان محدودیت‌های اعمال شده برای مقابله با کرونا و با وجود انتقادات بسیار از بازارهای تره بار، این بار با حفظ فاصله اجتماعی و فیزیکی فعالیت خو را از نو آغاز کرده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، طی پاندمی کووید -۱۹ بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی متوقف شده است تا شاید در نتیجه آن، سرعت انتشار ویروس کرونا کاهش پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه بسیاری از مردم در این دوران توانسته‌اند به صورت دورکاری فعالیت خود را ادامه دهند و از طریق اینترنت کسب درآمد کنند، با این حال، اغلب مردم نتوانسته‌اند به کار در منزل مشغول شوند. در نتیجه، بسیاری از این افراد یا مجبور به ترک شغل خود بوده‌اند یا اینکه حتی در دوران اوج گسترش ویروس کرونا در محل کار خود حاضر بوده و همچون گذشته به فعالیت پرداخته‌اند. در این بین، بازارهای تره‌بار و عمده‌فروشی‌های بیشترین زیان اقتصادی را متحمل شده‌اند چرا که دولت‌ها به منظور کاهش خطر انتقال کرونا ویروس جدید، محدودیت‌های زیادی را برای آن‌ها اعمال کرده است.

با همه این اوصاف، پس از پایان محدودیت‌ها در اندونزی، فروشندگان یک بازار سنتی واقع در شهر سالاتیگا در جزیره جاوه با حفظ فاصله استاندارد از سایر فروشندگان فعالیت خود را از نو آغاز کرده‌اند و تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا با رعایت اصول بهداشتی زیان‌های اقتصادی متحمل شده در چند ماه گذشته را جبران کنند. غرفه‌های این بازار در فاصله حداقل یک متری از دیگر غرفه‌ها دایر و محل نصب آن‌ها با استفاده از گچ، از سوی مأموران دولت، روی زمین مشخص شده است. علاوه بر این، مقامات رسمی شهر نیروهای امنیتی زیادی را در این بازار به کار گرفته‌اند تا بر عملکرد فروشندگان و خریداران نظارت کامل داشته باشند و افرادی را که از ماسک و دیگر تجهیزات امنیت شخصی استفاده نکرده‌اند، طبق قوانین اعمال نشده مجازات کنند.

بازارهای تره‌بار از همان آغاز گسترش ویروس کرونا به شدت زیر نظر مقامات رسمی و دولت‌ها بوده‌اند چرا که بسیاری از مردم بر این باورند که کووید -۱۹ برای اولین بار از یک بازار تره‌بار در کلانشهر ووهان چین، مرکز ظهور ویروس کرونا، منتشر شد. در این راستا، بسیاری از سیاستمداران و دانشمندان اهل کشورهای غربی در چند ماه اخیر این بازارها را به شدت مورد انتقاد قرار داده‌اند و از دولت‌های سراسر جهان خواسته‌اند فعالیت در آن‌ها را متوقف کنند. طراحی دوباره بازار سنتی سالاتیگا درست در زمانی اتفاق افتاد، که بازارهای تره‌بار به خاطر سرعت بخشیدن به انتشار ویروس کرونا به موضوعی بسیار داغ در سراسر جهان تبدیل شده بود.

البته گفتنی است که همه بازارهای تره‌بار مانند هم نیستند؛ چه بسا بازارهایی که در آن‌ها هیچ‌گونه خرید و فروش گوشت‌های حیوانی انجام نمی‌گیرد و در بعضی نیز هیچ جایی برای فروش حیوانات زنده دیده نمی‌شود. علاوه بر این، بازارهای تره بار منبع اصلی درآمد بسیاری از خانواده‌ها به شمار می‌رود که با بسته شدن کامل آن‌ها فروشندگان نمی‌توانند ملزومات خود و خانواده را فراهم کنند. با متوقف شدن فعالیت چنین مکان‌هایی نه تنها اختلالات زیادی در زندگی مردم به وجود می‌آید و اقتصاد زیان‌های بسیاری را به دنبال می‌آورد، بلکه پیوند اجتماعی بین شهروندان نیز با مشکلات زیادی مواجه می‌شود.

کد خبر 433008

منبع: ایمنا

کلیدواژه: فاصله اجتماعی اندونزی محدودیت شهرهای جهان مقابله با کرونا ویروس کرونا کرونا ویروس آخرین اخبار ویروس کرونا کرونا پیشگیری از کرونا بازار در کرونا محدودیت کرونا جاوه گسترش ویروس کرونا شیوع کرونا مقابله با شیوع کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بازارهای تره بار ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۷۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکر دولت منتخب اندونزی از رئیس جمهور ایران

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ پرابوو سوبیانتو ضمن آرزوی سلامتی برای رئیس جمهور ایران و خانواده ایشان از پیام تبریک آقای رئیسی به مناسبت برگزاری انتخابات دموکراتیک موفق و انتخاب وی به عنوان رئیس جمهور جدید اندونزی قدردانی کرد.
وی همچنین با اشاره به روابط دوستانه و دیرینه دو کشور از زمان استقلال اندونزی تصریح کرد: ما جمهوری اسلامی ایران را دوست خود می‌دانیم.
پرابوو سوبیانتو رئیس جمهور منتخب اندونزی همچنین بر توسعه و تحکیم روابط، اجرای توافق نامه‌های ملی فیمابین و گسترش زمینه‌های همکاری بر اساس پیوند‌های تاریخی و ارزش‌های مشترک تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • تصاویر| زندگی روستایی در لفور سوادکوه
  • تشکر دولت منتخب اندونزی از رئیس جمهور ایران
  • فعالیت ۳۵ گروه جهادی نشاط اجتماعی در کشور
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • پیمودن هزاران کیلومتر فاصله برای خدمت به هموطنان قصرقندی
  • بازیکن غنایی، ستاره جدید فوتبال آسیا!
  • سرمربی مشهور فرانسوی در ویتنام برکنار شد
  • اجرای طرح ساماندهی مساجد و بکارگیری ائمه جماعات در محلات
  • تصویب قانون پرحاشیه: کودکان زیر ۱۴ سال اجازه ندارند در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنند
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا