Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران، مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل، در جلسه هفته مجازی تروریسم، تنها مسیر مبارزه با تروریسم را تقویت چندجانبه‌گرایی از طریق افزایش همکاری بین‌المللی و پاسخ دسته‌جمعی به تروریسم دانست.

تخت روانچی در این جلسه که توسط مرکز مبارزه با تروریسم سازمان ملل متحد برگزار شد، رهیافت‌های یکجانبه‌گرایانه را مهمترین چالش برخورد با تروریسم بین‌المللی برشمرد و افزود: به عنوان مثال، اقدامات یکجانبه قهرآمیز مانع دسترسی به ابزارهای ضروری برای پاسخی جمعی به تروریسم می‌شود و تلاش‌های بین‌المللی در این زمینه را تضعیف می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اقدامات قهرآمیز آمریکا علیه کشورمان را خشونت ساختاری در نقض حقوق بشر، حق توسعه و حق حیات مردم ایران و مصداق بارز تروریسم و در ابعاد بزرگتر تروریسم اقتصادی دانست که به صورت عامدانه مردم عادی را هدف قرار داده و موجبات صدمات بسیاری شده است.

سفیر کشورمان ترور وحشیانه شهید سلیمانی، قهرمان مبارزه با تروریسم در منطقه به هنگام سفر رسمی در عراق را مصداق بارز تروریسم دولتی و نقض فاحش اصول اساسی حقوق بین‌الملل دانست که مسئولیت کیفری مرتکبان این جنایت را در بر خواهد داشت.

نماینده ایران در سازمان ملل همچنین سرکوب وحشیانه مردم فلسطین را بدترین نوع تروریسم معرفی کرد که باید توسط جامعه جهانی محکوم شود.

وی در پاسخ به اتهامات نماینده آمریکا علیه کشورمان گفت که ایران از همان ابتدا در خط مقدم مبارزه با تروریسم در منطقه در مقابله با گروه‌هایی مانند داعش و القاعده بوده است و در مقابل، سیاست‌های مداخله‌گرایانه آمریکا در منطقه عامل اصلی اشاعه تروریسم در منطقه و سراسر جهان است. به علاوه، آمریکا حامی اصلی گروهک منافقین، یکی از بدنام‌ترین گروه‌های تروریستی است که بیش از ۱۲ هزار ایرانی و تعداد زیادی از مردم عراق را به قتل رسانده است. 

تخت روانچی همچنین آمریکا را به دلیل تامین سلاح‌های مرگبار جهت تجاوز به یمن، مسئول ادامه فجایع و کشتار مردم بی‌گناه این کشور دانست.

اخبار مرتبط گزارشگر سازمان ملل ترور سردار سلیمانی را نقض هنجارهای بین‌المللی دانست شهادت سردار قاسم سلیمانی عزم ایران را برای ایستادگی و مقابله در برابر زیاده‌خواهی‌های امریکا و دفاع از ارزش‌های اسلامی دوچندان کرد/ بی‌تردید انتقام این جنایت هولناک را ملت بزرگ ایران و دیگر ملت‌های آزاده منطقه، از امریکای جنایتکار خواهند گرفت واکنش ها به شهادت سردار سپهبد سلیمانی محمد شریف: ایران باید تلاش می کرد مسأله ترور سردار سلیمانی در شورای امنیت مطرح شود

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا تخت روانچی سردار سلیمانی تروریسم دولتی روابط ایران و آمریکا ترور سردار سلیمانی شهادت سردار سلیمانی سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی مبارزه با تروریسم بین المللی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۷۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادگاه منافقین آغاز شد

دور جدید دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین و همچنین ماهیت این سازمان به عنوان یک شخصیت حقوقی، امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ماه در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی حجت‌الاسلام والمسلمین دهقانی و مستشاران دادگاه مرتضی تورک و امین ناصری در مجتمع قضائی امام خمینی (ره) به صورت علنی برگزار شد.

گروهک تروریستی منافقین از خرداد ۱۳۶۰ و پس از عزل بنی صدر به صورت رسمی عملیات مسلحانه و ترور را برای مقابله با انقلاب مردم ایران برگزیده بود، در طول این سال‌ها دست به جنایات زیادی در حق مردم ایران زده است.

کارنامه جنایت‌های گروهک تروریستی منافقین، تاریخی سیاه و ضد بشری را شامل می‌شود که سند قتل عام بیش از ۱۷ هزار غیرنظامی ایرانی است.

در کارنامه این گروهک تروریستی فهرست بلندی از ترور شخصیت‌های سیاسی، علمی و مذهبی ایران وجود دارد؛ ترور ۷۲ نفر از شخصیت‌های سیاسی کشورمان با انفجار در دفتر حزب جمهوری اسلامی، ترور ناکام مقام معظم رهبری، ترور شهیدان رجایی و باهنر، ترور آیت‌الله دستغیب، آیت‌الله قدوسی و آیت‌الله مدنی، ترور صیاد شیرازی و ترور دانشمندان هسته‌ای از دیگر اقدام‌های تروریستی این گروهک است از این روی دادگاه کیفری رسیدگی به اتهامات این گروهک از سال گذشته آغاز شده است.

نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به جنایات و اقدامات اعضای گروهک تروریستی منافقین ۲۱ آذر ۱۴۰۲ آغاز و تاکنون ۱۰ جلسه از دادگاه متهمان این پرونده برگزار و کیفرخواست متهمان توسط نماینده دادستان قرائت شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی

دیگر خبرها

  • معماری آلبوم هویتی یک منطقه در تاریخ است + تصویر
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، تلاشی سیاسی و بی‌اثر برای کسب رضایت صهیونیست‌ها
  • ترسیم نظم نوین منطقه در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ
  • سردار سلیمانی: عملیات «وعده صادق» عامل خودباوری است
  • طعنه سردار سلیمانی به کشورهای منطقه /هیچ پرنده خارجی نمی‌تواند از آسمان ایران عبور کند
  • دمیدن روح در دنیای امروز با تمدن نوین اسلامی
  • عملیات «وعده صادق» میخی بر تابوت صهیونیست ها بود
  • تمدن اسلامی به همه مردم دنیا خدمت خواهد کرد
  • ایستادگی و مقاومت بارز‌ترین ویژگی‌های شهید قرنی است
  • دادگاه منافقین آغاز شد