Web Analytics Made Easy - Statcounter

متخصص طب سنتی با بیان اینکه گلاب تقویت کننده مغز و قلب است، گفت: گلاب برای تقویت ریه، رفع بیهوشی و غش مؤثر بوده و به افرادی که افسردگی و ضعف اعصاب دارند توصیه می کنیم تا از اسپری گلاب در اتاق خود استفاده کنند.

به گزارش شریان نیوز،نعمت الله مسعودی، متخصص طب سنتی  درباره «خواص گلاب» اظهار داشت: گلاب مرکب القوای مایل به سرد است و بستگی به گل، اثرات متفاوتی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

وی ادامه داد: گلاب همان عرق گلسرخ را گویند و تقویت کننده مغز و قلب است. برای ریفلاکس معده خوب است و ما برای این نوع بیماران آن را همراه چند داروی دیگر تجویز می‌کنیم.

این متخصص طب سنتی بیان داشت: گلاب برای تقویت ریه، تقویت حواس، رفع بیهوشی و غش مؤثر بوده و به افرادی که افسردگی و ضعف اعصاب دارند توصیه می‌کنیم از اسپری گلاب در اتاق خود استفاده کنند.

مسعودی خاطرنشان کرد: افرادی که در ناحیه صورت خود دچار جوش می‌شوند در کنار دستورات پوستی دیگر، می‌توانند از گلاب استفاده کنند؛ البته باید توجه کنیم زیاد مصرف کردن گلاب باعث سفیدی مو می‌شود.

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۷۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وسواس؛ بیماری سمج اما درمان‌پذیر

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری علم و فناوری آنا، سمیه معتضدیان با اشاره به تعریف وسواس اظهار کرد: وسواس مجموعه‌ای از افکار و یا تکانه‌های ناخواسته، مزاحم و تکراری است.
وی افزود: مبتلایان به وسواس اضطراب‌های شدیدی را تجربه می‌کنند.

ردپای ژنتیک در اختلال وسواس

این عضو هیئت علمی دانشگاه با تاکید بر این که در بیشتر بیماری‌های مربوط به روان ردپای ژنتیک دیده می‌شودخاطرنشان کرد: علامت‌های ابتلا به وسواس در نوجوانی و یا اوایل دهه ۲۰ آغاز می‌شود.

وی شیوع وسواس در بین زنان و مردان را یکسان عنوان کرد و گفت: زمانی که وسواس را ریشه یابی می‌کنیم در بیشتر موارد حداقل یکی از اعضای خانواده به این بیماری و یا بیماری‌های مرتبط مبتلا هستند.

معتضدیان ادامه داد: بدیهی است چنانچه ژن پیش زمینه در خانواده وجود داشته باشد، در اثر محیط و یا عوامل دیگر ممکن است این بیماری بیشتر و یا حاد‌تر بروز پیدا کند.

آغاز ابتلا به وسواس در میانسالی تقریبا منتفی است

وی آغاز ابتلا به وسواس در میانسالی را تقریبا منتفی دانست و اضافه کرد: بروز رفتار‌های وسواس گونه در سنین بالا می‌تواند متخصصان را به بیماری‌های ارگانیک و یا فیزیکی بیمار مشکوک کند.

روانپزشک دانشگاه یادآوری کرد: تقریبا این انتظار را نداریم که یک زن یا مرد ۵۰ ساله به طور ناگهانی به وسواس مبتلا شود.

وی با اشاره به شایع‌ترین نشانه‌های وسواس عنوان کرد: افکار تکراری یا مزاحم مثل چک کردن‌های مدام یا وسواس شست وشو از بارزترین نشانه‌های رایج ابتلا به واسوس هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه ادامه داد: وسواس می‌تواند با نشانه‌های مختلفی بروز کند، برخی بیماران ممکن است فقط مبتلا به وسواس فکری مبتلا باشند به طور مثال فرد مدام با خود کلنجار می‌رود که مبادا دیگران از رفتار و یا حرف‌های من آزرده شده باشند البته نکته اینجاست که این موارد باید تفکیک شود و مشغله‌های روزمره با نشانه‌های ابتلا به وسواس فکری اشتباه گرفته نشود. اگر استرس‌های ناشی از نگاه و قضاوت دیگران از حد متعارف خارج شود و برای فرد اضطراب ایجاد کند می‌تواند از نشانه‌های رفتار‌های وسواس گونه باشد.

وی یادآوری کرد: شایع‌ترین نشانه‌های ابتلا به وسواس، وسواس چک کرد ن و شست و شو است همچنین نگرانی مدام از احتمال ابتلا به صدمه زدن به دیگران و افکار مزاحم، خطرناک و نگران کننده می‌تواند ازنشانه‌های ابتلا به وسواس باشد.

معتضدیان گفت: ترس بیش از حد ابتلا به بیماری، چک کردن مدام وسایل، ترس از آسیب رساندن به خود یا دیگران، و وسواس نظم و یا تقارن اشیاء از شایع‌ترین نشانه‌های اختلال وسواس است.

وسواس و ارتباط آن با مشکلات جسمی

وی با بیان این که وسواس علاوه بر این که بیماری مربوط به روان است می‌تواند به جسم فرد مبتلا نیز صدمه وارد کند ادامه داد: به طور مثال در مواردی دیده می‌شود که که پوست فرد در اثر شست و شوی زیاد دچار آسیب می‌شود یا افرادیکه به دلیل ابتلا به وسواس نظم و ترتیب و جابجایی وسایل دچار کمرد درد و آسیب به ستون فقرات خود شده اند.

عضو هیئت علمی دانشگاه به درمان‌های متداول مبتلایان به وسواس اشاره کرد و گفت: درمان مبتلایان به وسواس معمولا درمان‌های توامان دارویی و روان درمانی است، ولی باید به این نکته توجه داشت که درمان این بیماری زمانبر و نیاز به صبوری دارد.

کودکان خانواده‌های وسواسی در خطر ابتلا به این اختلال

وی تاثیرمحیط بر اختلال وسواس را مورد توجه قرار داد و گفت: وسواس می‌تواند در خانواده‌هایی که رفتار‌های وسواس گونه به صورت ژنتیکی وجود دارد، در کودک نیز از طریق یادگیری در محیط تشدید شود، ولی زمینه‌های ژنتیکی در این بیماری بسیار مهم است، چون اگر فقط تاثیرات محیطی مد نظر باشد بعد از بهتر شدن شرایط این رفتار‌ها از بین می‌رود.

معتضدیان در خاتمه با بیان این موضوع که وسواس بیماری سمج روانپزشکی است، توضیح داد: این بیماری برای فرد و اطرافیان بسیار آزاردهنده است. باید برای درمان صبور بود ولی قطعا زندگی کردن با وسواس زندگی زجر آوری است بنابراین باید با مراجعه به پزشک این شرایط را تسهیل کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ساز ناکوک آلرژی در بهار
  • مواد شوینده‌ خانگی چه ضرری برای سلامت ما دارند؟
  • پرداخت تسهیلات به هنرمندان صنایع‌ دستی گیلان
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • وسواس؛ بیماری سمج اما درمان‌پذیر
  • شربت جلاب زعفران درمانگر درد معده
  • باز شدن پنجره‌ای نو در شناسایی ضایعات مغزی
  • راهکار‌های خانگی برای رفع جای جوش (فیلم)
  • بیماری لثه یک عامل پنهان در بیماری فیبریلاسیون دهلیزی
  • این گیاه متخصص کاهش درد، بهبود خواب و تقویت حافظه