Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در یزد؛  محمدصالح جوکار در نشست بررسی مشکلات منطقه صدرآباد یزد که با حضور فرماندار و مدیران و معاونان هشت اداره مرتبط استان برگزار شد با گلایه شدید نسبت به محرومیت هایی که در مناطق کم برخوردار یزد وجود دارد اظهار داشت: من نمی دانم چرا هرچه چوب است باید بر سر مردم این محلات بخورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: یکی از موضوعات مطرح شده در ارتباط با این محله بحث فشار پایین آب است، چرا باید آب این منطقه که کم برخوردار است فشار پایینی داشته باشد و برخی نقاط دیگر با مشکل کمبود فشار آب روبرو نباشند، نه در این دوره و نه در دوره قبل کسی نگفت آب محلات برخوردار یزد با مشکل فشار و کیفیت پایین روبرو است.
نماینده مردم یزد، اشکذر، بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه از عدالت اجتماعی دم می زنیم به این معنی است که حقوق مردم را تضمین کنیم و به نقاط مختلف شهر به یک نگاه توجه داشته باشیم.
جوکار با طرح این سوال که حق مردم نسبت به مسئولان و حاکمیت در نظام اسلامی چیست؟ گفت: اگر حقوق عامه مردم به تناسب پرداخت شود بسیاری از مشکلات برطرف می شود؛ بله اگر کسی خارج از حقوقش درخواستی کرد می توان رسیدگی نکرد ولی این موارد که در این منطقه مطرح می شود حداقل های زندگی است که متاسفانه از آن برخوردار نیستند.
وی با اشاره به اینکه نباید نگاه مسئولان به مردم بالا به پایین باشد تصریح کرد: مسئولان باید خود را خدمت گذار مردم بدانند و همیشه برای رفع مشکل آنها تلاش کنند نه اینکه وقتی پستی گرفتند توجه به مردم به ویژه نقاط محروم و کم برخوردار را فراموش کنند.
نماینده مردم یزد، اشکذر، بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس شورای اسلامی مشکلات این محل را در شان دارالعباده یزد ندانست و افزود: اینکه مسئولان در این جلسه حاضر شدند را به فال نیک می گیریم که مشکلات محل برطرف شود و درخواست ما هم تنها همین است و فراتر از آن چیزی نمی خواهیم.
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این جلسه نخستین نشست بررسی مشکلات محلات حوزه انتخابیه یزد، اشکذر، بخش ندوشن و دهستان سورک است گفت: قرار است که این نشست ها در محلات مختلف برگزار و مدیران در نشست زمان رفع مشکلات را بیان کرده و دو نفر از مردم هم به عنوان نماینده برای پیگیری پیشرفت کار معرفی می شوند.

46

کد خبر 1408770

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۷۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشتی با خرس در خیابان‌های تهران | تصاویر عجیب و تاریخی از معرکه‌گیرهای تهران

همشهری آنلاین – حسن حسن‌زاده: روزگاری نه چندان دور، گذرهای تهران محل کاسبی معرکه‌گیرهایی بود که هر کدام توانایی‌هایی خاص داشتند؛ یکی با مارگیری پول در می‌آورد، یکی با خرس گلاویز می‌شد و دیگری هم با زنجیر پاره کردن و برخی نیز با مجموعه‌ای از این ترفندها و توانایی‌ها.

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

«علیرضا زمانی» تهران‌پژوه در این‌باره می‌گوید: «معرکه‌گیرها در تهران قدیم پاتوق مشخصی نداشتند. هرچند بیشتر در گذرهای شلوغ و پررفت و آمد که احتمال جمع شدن مردم بیشتر بود بساط خود را پهن می‌کردند. تماشای معرکه‌گیری هم رایگان بود، اما معرکه‌گیر تلاش می‌کرد با شگفت‌زده کردن مردم آنها را راضی کند که در هنگام اجرای نمایش مبلغی به عنوان هدیه به او بدهند. از دوران قاجار تا دوران پهلوی اول و دوم کار و بار معرکه‌گیرها سکه بود تا اینکه به تدریج با ورود سرگرمی‌های بیشتر، حضور معرکه‌گیرها که حتی تا دهه‌های ۶۰ و ۷۰ هم در برخی محله‌های تهران بساط پهن می‌کردند کمرنگ شد. تهران معرکه‌گیرهای معروفی هم داشت که برخی از آنها میان مردم به شهرت رسیده بودند. در دهه ۳۰ و ۴۰ «خلیل عقاب» که بعدها پس از سفر به انگلیس و آشنایی با سیرک‌های انگلیسی نخستین سیرک تهران و ایران را راه‌اندازی کرد، یکی از معروف‌ترین معرکه‌گیرهای تهران بود که زور بازویش برای اعمالی چون پاره کردن زنجیر و... استفاده می‌کرد. اگرچه معرکه‌گیرهای محل مشخصی برای فعالیت نداشتند و برای درآمد بیشتر نمایش خود را در گذرها و محله‌های مختلف اجرا می‌کردند، اما برخی نیز مانند خلیل عقاب که بیشتر در نظام آباد دیده می‌شد پاتوق مشخصی داشتد و علاوه بر اجرای نمایش در محله‌های مختلف در یک محله بیش از دیگر محله‌های شهر بساط پهن می‌کردند.»

کد خبر 843776 برچسب‌ها محله حیوانات - حیات وحش هویت شهری همشهری محله تاریخ عمومی ایران

دیگر خبرها

  • کشتی با خرس در خیابان‌های تهران | تصاویر عجیب و تاریخی از معرکه‌گیرهای تهران
  • رازهای سر به مُهر پرستاران در بیمارستان‌ها
  • کلنگ‌زنی ایستگاه آتش‌نشانی محله نواب/ ساختمان‌های حاشیه اتوبان نواب هنوز پایان‌کار ندارند
  • توضیح برنامه‌های رفع مشکلات آبی شهر جوانرود
  • حمایت مردم دارالعباده یزد از پاسخ قاطع ایران به جنایت رژیم سفاک صهیونیستی+ تصاویر
  • احداث مجموعه‌های خدماتی چند منظوره در محلات کم برخوردار گلابدره و سیمین قلعه
  • اشتغال محله محور در خوزستان اجرا می‌شود
  • تجلیل فرماندار و شهردار اصفهان از «رضا واثقی» خیر نیکوکار منطقه ۱۰
  • تجلیل شهردار اصفهان از «رضا واثقی» خیر نیکوکار منطقه ۱۰
  • طرح مسکن در حد وسع با ساخت ۳۰۰ هزار واحد مسکونی هدف‌گذاری شد