Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی گفت: کمیته امداد استان اصفهان ۱۱۵ هزار و ۳۴۷ خانوار تحت پوشش دارد که ۱۳.۷ درصد آنها و معادل ۱۵ هزار و ۸۰۲ خانوار مستأجر هستند.

هادی بنایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: کمیته امداد در استان اصفهان ۱۱۵ هزار و ۳۴۷ خانوار تحت پوشش دارد؛ ۱۳.۷ درصد آنها و معادل ۱۵ هزار و ۸۰۲ خانوار مستأجر هستند که از این تعداد ۱۵ هزار و ۲۲ خانوار شهری و مابقی خانوارهای روستایی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص خدمات ارائه شده به مستأجران تحت پوشش کمیته امداد، افزود: در بحث اجاره بها تا سقف ۳۰۰ هزار تومان هزینه ماهانه به مددجویان پرداخت می‌شود که البته این رقم به میزان اجاره‌ای که پرداخت می‌کنند و اعتبارات امداد بستگی دارد چرا که اعتبارات از دو منبع دولتی و کمک‌های مردمی تأمین می‌شود و به دلیل کمبود اعتبار این توان را نداریم که به تمام این خانواده‌ها این کمک را پرداخت کنیم.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی استان اصفهان تصریح کرد: دومین خدمت ارائه شده در بحث مستأجران پرداخت ودیعه مسکن است که تا سقف ۲۰ میلیون تومان از منابع داخلی صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت پرداخت می‌شود همچنین ۱۵ میلیون تومان هم بانک قرض‌الحسنه مهر پرداخت می‌کند علاوه بر این وام‌ها با توجه به محدودیت اعتبارات مبلغی تا سقف ۲۰ میلیون تومان به صورت امانی در اختیار خانواده‌ها قرار می‌دهیم تا بتوانند منزل اجاره کنند.

وی در خصوص مبالغ پرداخت شده در سال ۹۸ به مددجویان گفت: در سال ۹۸ به حدود ۱۲ هزار و ۶۵۷ خانوار مبلغ ۹۶ میلیارد و ۹۴۰ میلیون ریال وام پرداخت شده و در حدود ۱۱ هزار و ۸۵۰ خانوار از خدمات اجاره بها و ودیعه امانی استفاده کردند که مبلغ آن ۳۵ میلیارد و ۵۵۱ میلیون ریال بوده است.

بنایی با بیان اینکه ۸۰۷ خانوار از وام ودیعه مسکن استفاده کردند، اظهار کرد: ۵۲۸ خانوار از وام‌های ۲۰ میلیون تومانی صندوق ولایت و ۲۷۹ خانوار از وام بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استفاده کردند که جمع این دو وام مبلغ ۶۱ میلیارد و ۳۸۹ میلیون ریال بوده است.

وی با اشاره به افزایش مشکلات خانواده‌های مستأجر تحت پوشش امداد، اظهار کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی، اجاره بها و ودیعه مسکن به شدت افزایش پیدا کرده و مهمترین چالش مددجویان در شهر اصفهان و شهرهای بزرگ استان مشکل افزایش اجاره بها و ودیعه مسکن این خانواده‌هاست که دچار مشکل شدند که همه صاحب‌خانه‌ها تقاضای افزایش اجاره و یا ودیعه داشتند و بعضاً هم گفتند که باید منزل را تخلیه کنید.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی، افزود: امسال در دو هفته گذشته با حضور رئیس کمیته امداد و رئیس سازمان برنامه‌ریزی کلنگ ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر استان زده شد که ما موظف هستیم با کمک‌های بلاعوض و وامی که بنیاد مسکن برای خانواده‌ها در نظر می‌گیرد تا یکسال آینده این ۱۵۰ هزار واحد به بهره‌برداری برسد که اولویت واگذاری به خانواده‌های سه نفره به بالاست و در مورد خانواده‌های زیر این تعداد نفر هم اگر اولویت نداشته باشیم اداره مذکور در شهرستان می‌تواند با مجوزی که می‌گیرد این اقدام را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه کلنگ سه هزار واحد مسکونی دیگر هم برای مددجویان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر در استان اصفهان زده شد، گفت: در حال حاضر پیگیر هستیم که اگر زمینی به صورت رایگان یا با مبلغ کم در اختیار این خانوارها قرار بگیرد می‌توانند با سرعت بیشتری این واحدها را به بهره‌برداری برسانند ضمن اینکه تمام این واحدها قرار است با اصول فنی و تحت نظارت کارشناسان بنیاد مسکن در متراژهای حداکثر ۶۰ متری ساخته شود چرا که اگر بخواهیم متراژی بیش از این در نظر بگیریم از نظر اعتباری دچار کسر بودجه خواهیم شد.

کد خبر 432656

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کمیته امداد امام خمینی رهن و اجاره مسکن مستاجر مددجويان مستمری مددجویان اجاره بهای مسکن وام مسکن ساخت مسکن محرومان کمیته امداد شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق استان اصفهان میلیون تومان کمیته امداد خانواده ها ودیعه مسکن اجاره بها ۱۵ هزار تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۷۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد کارآفرینی دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ معاون اول رئیس جمهور ضمن بازید از نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد خمینی، نیروهای کارآفرین و خلاق را سرمایه اصلی کشور عنوان کرد و گفت: دولت آماده حمایت از یک میلیون و ۳۰۰ هزار مستعد کارآفرینی در کمیته امداد است.

  کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

      

 

دیگر خبرها

  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی
  • رهاشدگی قیمت‌ها در بازار اجاره‌بها و رهن مسکن
  • پرداخت 133 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی
  • پرداخت زکات فطریه در استان بوشهر ۱۲ درصد افزایش یافت
  • رویداد کارآفرینی دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد
  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد
  • راه‌اندازی صندوق «ضمانت» تسهیلات اشتغال مددجویان در سال جاری
  • احداث و تعمیر ۱۰۹۳ واحد مسکونی مددجویان در البرز
  • اشتغال مددجویان کمیته امداد میامی با ۳۳۰ میلیارد ریال محقق شد