Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-20@16:02:00 GMT

ابتلا تعدادی از پزشکان متخصص زاهدانی به کرونا

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۸۷۸۲۸

ابتلا تعدادی از پزشکان متخصص زاهدانی به کرونا

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تعدادی از متخصصین و دستیارانی که به طور مستقیم به درمان بیماران مبتلا به کرونا می پرداختند به این بیماری مبتلا شدند و در صورت افزایش بخش های بحران بیمارستان های آموزشی تحت پوشش دانشگاه، امکان فراخوان دستیاران سال آخر نیز تمام رشته ها محتمل است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، سید محمد هاشمی در نشست مشورتی مدیران گروه های آموزشی بالینی دانشگاه در ستاد بحران این دانشگاه گفت: شرایط بحران کرونا در سراسر دنیا و کشور ما به شکلی پیش رفته است که کادر بهداشت و درمان و جامعه پزشکی در موقعیت ویژه و منحصر به فردی قرار گرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: خوشبختانه در سراسر کشور شاهد مشارکت مسئولانه و حضور شبانه روزی جامعه پزشکی و پرستاری در مراکز بیمارستانی و درمانی هستیم و همکاری ما نیز با درک صحیح از شرایط استثنایی فعلی امکانپذیر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت رویه در برنامه ریزی ها تصریح کرد: استفاده از توان و نظرات همه گروه های بالینی و استفاده از ظرفیت های قانونی مدیران گروه برای نظارت و پایش این برنامه ضرورت دارد.

وی با قدردانی از تلاش تمامی اعضای تیم های بهداشت و درمان که در رده های مختلف مشغول تلاش برای صحت مردم هستند گفت: در این مدت عده زیادی از همکاران ما نیز برای خدمت داوطلبانه در بخش های بحران پیش قدم شدند که این افراد بخشی از الگوهای نیکوکاری در نظام سلامت محسوب می شوند.

دکتر سید محمد نصیرالدین طباطبایی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در این نشست، با قدردانی از همکاری بسیار خوب همه گروه های بالینی با بخش های بحران بیمارستان ها  گفت: با توجه به تکمیل ظرفیت تخت های بستری بیمارستان بوعلی و بخش های بحران بیمارستان های علی ابن ابیطالب(ع) و خاتم الانبیاء(ص) زاهدان، استمرار این همکاری بسیار ضروری و حیاتی است.

وی تصریح کرد: متاسفانه تعدادی از متخصصین و دستیارانی که به طور مستقیم به درمان بیماران مبتلا به کرونا می پرداختند به این بیماری مبتلا شدند و در صورت افزایش بخش های بحران بیمارستان های آموزشی تحت پوشش دانشگاه، امکان فراخوان دستیاران سال آخر نیز تمام رشته ها محتمل است.

این مسؤول بر برنامه ریزی تمامی مدیران گروه های بالینی و مسئولین آموزشی دانشکده پزشکی برای حضور دستیاران در بخش های بحران تاکید کرد.

دکتر علی خواجهرییس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هم  گفت: برخلاف حضور داوطلبانه تعدادی از دانشجویان دستیاری در بخش های بحران، حضور و همکاری تمام رزیدنت ها برای مدیریت بحران ضروریست و نباید از آن غافل شد.

انتهای پیام/3139

 

منبع: فارس

کلیدواژه: زاهدان دانشگاه علوم پزشکی بیمارستان درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۷۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پزشکان جهادی در مناطق کم برخوردار

 

به گزارش خبر گزاری صدا و سیمای مرکز زنجان؛  اردوی جهادی دانشجویان علوم پزشکی زنجان در برخی مناطق شهرستان صائین قلعه برگزار شد.

در این اقدام خیرخواهانه و نوع‌دوستانه خدماتی نظیر ویزیت پزشکی، دندانپزشکی، دارویی، غربالگری قند و فشار خون، مشاوره تغذیه، روانشناسی، فرهنگی، مامایی و پرستاری، شنوایی‌سنجی، نوار قلب و تزریقات، آموزش بهداشت، توزیع داروی رایگان ارائه شد.

این اردوی جهادی در بازه زمانی دو روزه با حضور ۵۰ نفر از جهادگران دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان برگزار گردید.

دیگر خبرها

  • تجهیز بیمارستان صحرایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • سامانه پیامکی سلامت برای اولین بار در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شد
  • راه اندازی سامانه پیامکی با هدف آشنایی مردم به خدمات حوزه سلامت
  • تکمیل بیمارستان عطار نیشابور نیازمند هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار
  • تکمیل بیمارستان «عطار» نیشابور نیازمند ۱۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار است
  • ارائه خدماتی زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم
  • برگزاری هفده عنوان برنامه در هفته سلامت حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • پزشکان جهادی در مناطق کم برخوردار
  • کمیسیون پزشکی حج تمتع ۱۴۰۳ در گلستان تشکیل شد
  • ۷۰ درصد تشخیص پزشکان وابسته به آزمایشگاه است