Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@21:35:14 GMT

پاساژ ۳۰ ساله توحید در منطقه ۱۹ تخریب شد

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۸۷۸۳۶

پاساژ ۳۰ ساله توحید در منطقه ۱۹ تخریب شد

شهردار منطقه ۱۹ از تخریب پاساژ تجاری توحید در منطقه به منظور تأمین امنیت جانی شهروندان، رفع مخاطرات احتمالی وگره ترافیکی پس از ۳۰ سال خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ علی توکلی  با اشاره به قرار داشتن پاساژ توحید در مجاورت بازار بزرگ احسانی و طرح تعریض خیابان شکوفه گفت: با تخریب این پاساژ، ضمن تسریع در بازگشایی این معبر بعد از 30 سال انتظار، از وقوع اتفاقات مشابه همچون ساختمان پلاسکو و کلینیک سینا اطهر که منجر به جان باختن تعدادی از همشهریانمان شد، پیشگیری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار منطقه19  افزود: از آنجاییکه تعدادی از کسبه این پاساژ دارای حق سرقفلی بوده‌اند بنابراین برای انجام و تحقق موضوع فوق، سعی کردیم طی برگزاری جلسات مشترک به توافقات لازم طی هماهنگی با سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکتهای مردمی شهرداری تهران و اخذ مصوبه در راستای جذب سرمایه‌گذار و انجام توافقات و بهره‌مندی از واحدهای نوسازی شده بعد از تخریب پاساژ برسیم که جا دارد در این راستا از آن دسته از کسبه‌ای که با شهرداری منطقه همکاری داشته‌اند، تشکر و قدردانی کنیم.

توکلی به بند 14 ماده 55 قانون شهرداری‌ها در مورد رفع خطر از ساختمان‌های واقع در معابر عمومی اشاره و تصریح کرد: در همین راستا کمیته رفع خطر تشکیل و رأی بر تخریب ساختمان پاساژ صادر شد.

به گفته وی طی مکاتبات و گزارشات اعلام شده از سوی دستگاه‌های مسئول و نظارتی، سازمان‌های مدیریت بحران و آتش‌نشانی شهرداری تهران و همچنین مؤسسه ژئوتکنیک و مهندسین مشاور درباره مخاطرات پاساژ توحید، این مکان فاقد ایمنی و خطرآفرین بود و به دلیل داشتن قدمت زیاد و احتمال ریزش، امکان بازسازی به هیچ عنوان وجود نداشت؛ در همین راستا باتوجه به رای کمیته رفع خطر مبنی بر تخریب پاساژ و با توجه به مستندات مذکور، منطقه اقدام به اخذ مصوبه شورای تأمین شهرستان تهران و موافقت آن نهاد با اجرای رای کمیته رفع خطر و متعاقباً اخذ دستور قضایی از دادسرای ناحیه 37 تهران کرد.

وی گفت: از سوی دیگر فرماندهی انتظامی پلیس راهور فاتب نیز طی مکاتبه با معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، تقاضای تخریب این پاساژ را به دلیل گره‌های ترافیکی ایجاد شده در محدوده داشته است.

شهردار منطقه19  با اشاره به صدور سه مرحله اخطار به کسبه پاساژ از بهمن ماه سال گذشته خاطرنشان کرد: با تخریب و نوسازی پاساژ توحید ضمن بازگشایی خیابان شکوفه و تسهیل تردد شهروندان بویژه خودروهای امدادی، امنیت جانی کسبه، مراجعین و شهروندان نیز تأمین شد.

توکلی در پایان ضمن تشکر از حضور فعال عوامل شهرداری این منطقه و نیروهای یگان حفاظت مرکز در اجرای رأی تخریب پاساژ توحید یادآور شد: این پاساژ بعد از سال‌ها انتظار سرانجام بامداد روز پنجشنبه ١٩ تیر تخریب و مسیر برای تردد خودروها هموار شد.

استفاده از ظرفیتهای قوه قضاییه و شهرداری تهران برای فرهنگسازی در حوزه حمل‌و‌نقلهیچ‌یک از کارکنان شهرداری در اصلاح ساختار اخراج یا بیکار نمی‌شوندتمهیدات شهرداری تهران برای ورود 250 اتوبوس و مینی بوس به ناوگان حمل و نقلآروین: شهرداری تهران سال گذشته ملزم به ایجاد سامانه پایش ساختمان‌های شهر شده بود

انتهای پیام/

R1491/P/S2,25/CT12 واژه های کاربردی مرتبط شهرداری تهران بیشتر بخوانید... هیچ‌یک از کارکنان شهرداری در اصلاح ساختار اخراج یا بیکار نمی‌شوند استفاده از ظرفیتهای قوه قضاییه و شهرداری تهران برای فرهنگسازی در حوزه حمل‌و‌نقل آروین: شهرداری تهران سال گذشته ملزم به ایجاد سامانه پایش ساختمان‌های شهر شده بود

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرداری تهران شهرداری تهران شهرداری تهران تخریب پاساژ رفع خطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۷۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش مدیر تماشاخانه سنگلج به تخریب ساختمان مجاور

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، پریسا مقتدی مدیر تماشاخانه سنگلج با ابراز نگرانی برای ساختمان تماشاخانه سنگلج گفت: اواخر سال گذشته مطلع شدیم که این ساختمان تخلیه شده و قرار است که نوسازی شود، نه این که تخریب شود. از همان موقع تماس‌هایی با آقای نادعلی رئیس کمیسیون فرهنگی فرهنگی شورای شهرداشتیم، از طریق آقای نظری به وزیر محترم و وزارتخانه اطلاع داده و موضوع توسعه تماشاخانه سنگلج پیگیری شد.

وی با ابراز تاسف از این که حدود یک هفته قبل متوجه شده اند که در ساختمان مجاور تماشاخانه به جای بازسازی، تخریب صورت می‌گیرد ادامه داد: چند وقت گذشته حدود ۷ تا ۱۰ روز پیش متوجه شدیم که موضوع نوسازی نیست و دارد تخریب صورت می‌گیرد. خیلی نگران شدیم. بحث الحاقی اش در این مرحله اولویت نبود. بنابر این از طریق مدیر کمیته هنر کمیسیون فرهنگی شورای شهر سرکار خانم مرادزاده، مطلع شدیم که تلاش‌هایی شده و ارتباطاتی با شهردار محترم گرفته شده است.

مقتدی درباره پیگیری‌های روز‌های گذشته توضیح داد: طی روز‌های گذشته مجددا به آقای نادعلی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر و مدیر کل هنر‌های نمایشی اطلاع دادیم. عکس و فیلم‌هایی را تهیه کردیم و طی نامه نگاری‌هایی که انجام داده ایم اعلام نگرانی کردیم که این تخریب دارد صورت می‌گیرد. درجریان هستم که مدیر کل محترم نیز مکاتباتی با وزیر داشته اند. با دفتر طرح‌های عمرانی وزارت خانه جناب آقای جان نثار و همکارانشان؛ مهندس توکلیان، گفتگو کردیم که دیدار حضوری از پروژه داشتند و با مهندسین آن پروژه نیز صحبت کردند. متاسفانه این طور به گوش ما رسید که ۲۰ متر هم می‌خواهند پایه ریزی کنند. هر چند مهندسین دفتر طرح و برنامه معتقد بودند که اگر دقت لازم در این تخریب و پی ریزی بشود مشکلی پیش نمی‌آید، اما آنها هم به سهم خودشان نگرانی‌هایی داشتند. به هر حال سی سال از ساخت آن ساختمان می‌گذرد و به نوعی این دو ساختمان در گذر زمان به هم تکیه داده اند.

این هنرمند و مدیر صاحب‌نام تئاتر و سینما در پایان تصریح کرد: نگران جان سنگلج هستم وتلاش خودمان را کرده ایم. درخواست عاجزانه خانواده تئاتر از مدیران ارشد شهرداری به خصوص شهردار محترم منطقه ۱۲ و شهردار محترم تهران جناب زاکانی است که اگر با موضوع توسعه تماشاخانه و الحاق این ساختمان و زمین کناری به هر دلیلی همراهی نمی‌کنند، خواهش می‌کنم، عاجزانه خواهش می‌کنم که جان سنگلج را به خطر نیاندازند. جان این تماشاخانه قدیمی و خواستگاه نمایش ایرانی را به خطر نیاندازند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پروژه «خانه شهر» تاریخچه و گذشته تهران را به تصویر می‌کشد/ احیای بافت میدان امام‌خمینی
  • ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل خانه بلدیه نیاز است | تغییرات جدید در سبزه میدان بازار
  • میراث فرهنگی به سنگلج کمک کند/بی‌اعتنایی به طرح توسعه تئاتر قدیمی
  • ‍ ۱۱ هکتار از اراضی حریم منطقه ۲۰ تهران آزادسازی شد
  • ماجرای فرار ۲ ساله عامل افغان یک جنایت در دربند تهران | بازگشت و دستگیری در قشم!
  • جان سنگلج در خطر است
  • واکنش مدیر تماشاخانه سنگلج به تخریب ساختمان مجاور
  • جان تماشاخانه سنگلج را به خطر نیاندازید
  • پایان فرار ۲ ساله عامل یک جنایت در محله دربند تهران/ قتل در تهران دستگیری در قشم
  • پایان فرار ۲ ساله عامل یک جنایت در محله دربند تهران