Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد، ترور سردار سلیمانی را مصداق بارز تروریسم دولتی آمریکا دانست و گفت این اقدام جنایتکارانه موجب مسئولیت بین‌المللی دولت آمریکا است.

به گزارش گروه سیاسی برنا، مجید تخت روانچی روز جمعه در نشست هفته مجازی مبارزه با تروریسم، «ترور وحشیانه شهید سلیمانی، قهرمان مبارزه با تروریسم در منطقه به هنگام سفر رسمی درعراق را مصداق بارز تروریسم دولتی و نقض فاحش اصول اساسی حقوق بین‌الملل دانست که مسئولیت کیفری مرتکبین این جنایت را در بر خواهد داشت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین سرکوب وحشیانه مردم فلسطین را بدترین نوع تروریسم معرفی کرد که باید توسط جامعه جهانی محکوم شود .
نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد تنها مسیر مبارزه با تروریسم را تقویت چند جانبه‌گرایی از طریق افزایش همکاری بین‌المللی و پاسخ دسته جمعی به تروریسم دانست.


تخت‌روانچی در این جلسه که توسط مرکز مبارزه با تروریسم سازمان ملل متحد برگزار شد، رهیافت‌های یکجانبه‌گرایانه را مهمترین چالش برخورد با تروریسم بین‌المللی بر شمرد و افزود: اقدامات یکجانبه قهر آمیز مانع دسترسی به ابزارهای ضروری برای پاسخی جمعی به تروریسم می‌شود و تلاش‌های بین‌المللی در این زمینه را تضعیف می‌کند .


وی اقدامات قهر آمیز آمریکا علیه ایران را خشونت ساختاری در نقض حقوق بشر، حق توسعه و حق حیات مردم ایران و مصداق بارز تروریسم  و در ابعاد بزرگتر، تروریسم اقتصادی دانست که به صورت عامدانه  مردم عادی را هدف قرار داده و موجبات صدمات بسیاری شده است .


نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در پاسخ به اتهامات نماینده آمریکا علیه جمهوری اسلامی گفت ایران از همان ابتدا در خط مقدم مبارزه با تروریسم در منطقه در مقابله با گروه‌هایی چون داعش و القاعده بوده است و در مقابل، سیاست‌های مداخله‌گرایانه آمریکا در منطقه عامل اصلی اشاعه تروریسم در منطقه و سراسر جهان است.


تخت‌ روانچی افزود همچنین  آمریکا حامی اصلی گروهک منافقین، یکی از بدنام‌ترین گروه‌های تروریستی است که بیش از ۱۲ هزار ایرانی و تعداد زیادی از مردم عراق را به قتل رسانده است.


وی، آمریکا را به دلیل تامین سلاح‌های مرگبار در تجاوز به یمن هم، مسئول ادامه فجایع و کشتار مردم بی گناه این کشور دانست.
پیش از این هم نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در نامه‌ای به آنتونیو گوترش و رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد، اظهار کرده بود: اقدام آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی و همراهان وی با هر معیاری، یک اقدام تروریستی جنایتکارانه بوده و موجب مسئولیت بین‌المللی دولت آمریکا است.


وی با اشاره به اقدام تروریستی نیروهای مسلح آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی و همراهان وی در فرودگاه بین‌المللی بغداد، تصریح کرده بود: در سال‌های اخیر و بر اساس تعهدات بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران و قطعنامه‌های شورای امنیت در زمینه مبارزه با تروریسم، شهید قاسم سلیمانی نقش مهمی در کمک به مردم و دولت های برخی کشورهای منطقه، به درخواست آنها، در شکست دادن خطرناک‌ترین گروه‌های تروریستی مانند داعش و دیگر گروه های تروریستی تعیین شده توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد داشت.


نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد تصریح کرد: مقامات کشورهای مذکور نیز به طور گسترده و به طور مکرر به این اقدامات شهید سلیمانی اذعان کرده بودند.


تخت‌روانچی با اشاره به اینکه این اقدام تروریستی بر اساس دستور مستقیم رئیس جمهوری آمریکا صورت گرفته، تاکید کرد این عمل یک اقدام جنایتکارانه و مصداق بارز تروریسم دولتی است و نقض فاحش اصول اساسی حقوق بین‌الملل، به ویژه اصول مصرح در منشور سازمان ملل متحد محسوب می‌شود و موجب مسئولیت بین‌المللی آمریکا است.


وی همچنین تاکید کرد این اقدام غیر قانونی و در عین حال ماجراجویانه آمریکا توخالی بودن ادعای این کشور مبنی بر مبارزه با تروریسم را آشکار می‌سازد. در واقع، آمریکا در حال جنگ با کسانی است که با تروریست‌ها مبارزه می‌کنند.


نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد خاطرنشان کرد این سیاست ریاکارانه که مغایر با تعهدات بین‌المللی آمریکا در مبارزه با تروریسم، از جمله قطعنامه‌های شورای امنیت است، به طور جدی تلاش‌های منطقه‌ای و جهانی در مبارزه با تروریسم بین‌المللی را تضعیف می‌کند.


تخت‌روانچی در این نامه تاکید کرده است تعیین بخشی از نیروهای مسلح یک دولت به عنوان به اصطلاح «سازمان تروریستی خارجی» نقض اصول شناخته شده حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل، از جمله اصل برابری حاکمیت دولت‌ها بوده و به هیچ وجه نمی‌تواند مستمسکی برای تهدید و یا استفاده از زور علیه آنها، از جمله در قلمرو کشورهای دیگر باشد.


وی با «رد قاطعانه تمام استدلال‌های بی‌پایه مقامات آمریکائی برای توجیه ترور جنایتکارانه شهید سرلشکر قاسم سلیمانی و محکوم کردن این جنایت شنیع با شدیدترین لحن ممکن»، اعلام کرد جمهوری اسلامی ایران تمام حقوق خود تحت حقوق بین‌الملل را برای اتخاذ اقدامات لازم در استیفای حق ذاتی دفاع مشروع، محفوظ می‌دارد.


نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد افزود این اقدام بسیار تحریک‌آمیز آمریکا با هدف افزایش تنش منطقه به سطح کنترل‌ناشدنی صورت گرفته و آشکار است که این کشور باید مسئولیت کامل تمام عواقب آن را نیز بپذیرد.


تخت‌روانچی تاکید کرد: در عین حال، شورای امنیت باید به مسئولیت خود عمل کرده و با توجه به پیامدهای وخیم این ماجراجویی نظامی و خطرناک آمریکا بر صلح و امنیت بین‌المللی، این اقدام جنایتکارانه غیر قانونی را محکوم کند.


وی تصریح کرد باید تاکید کنم که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، به ویژه نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که پیوسته در خط مقدم مبارزه با تروریسم و افراط‍‌گرایی در منطقه بوده‌اند، طبق حقوق و تعهدات بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، مصمم هستند تا با قدرت تمام مسیر شهید سپهبد قاسم سلیمانی در مبارزه با گروه های تروریستی در منطقه را تا ریشه‌کنی کامل آنها ادامه دهند.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تخت روانچی نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد مصداق بارز تروریسم دولتی جمهوری اسلامی ایران گروه های تروریستی مبارزه با تروریسم حقوق بین الملل سردار سلیمانی شورای امنیت تخت روانچی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۷۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا سیاست دوگانه خود در قبال تروریسم را کنار بگذارد

به گزارش خبرگزاری مهر، کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست کمیته سه‌جانبه مشترک قضائی مقابله با تروریسم در رأس یک هیئت قضائی به سوریه سفر کرده است، با حموده صباغ، رئیس مجلس سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

غریب‌آبادی در این دیدار با اشاره به دیدار هیئت قضائی جمهوری اسلامی ایران از سوریه برای توسعه و همکاری‌های حقوقی و قضائی بین دو کشور و همچنین توسعه همکاری‌ها برای مقابله با تروریسم از طریق کمیته سه‌جانبه مشترک بین ایران، سوریه و عراق، اظهار کرد: سه کشور قربانی تروریسم و اقدام‌های تروریستی هستند؛ در جلسه با رئیس مجلس سوریه گزارشی از نخستین کمیته مشترک ارائه شد.

وی ضمن اشاره به مرور روابط راهبردی دو کشور و تحولات اخیر، گفت: روابط ایران و سوریه راهبردی و بسیار دوستانه است؛ دشمنان و جبهه استکباری با وجود تجمیع تمام ظرفیت‌شان، در پیشبرد برنامه‌های خود ناکام ماندند.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه ادامه داد: در این دیدار، حمله جنایت‌کارانه و بزدلانه رژیم صهیونیستی علیه اماکن دیپلماتیک مورد بررسی قرار گرفت و تاکید شد اقدام رژیم اشغالگر کاملاً مغایر با تعهدات و اصول حقوق بین‌الملل و منشور ملل متحد است و پاسخ ایران به رژیم اسرائیل کاملاً مطابق با اصول منشور ملل متحد در چارچوب حق دفاع مشروع صورت گرفت.

دبیر ستاد حقوق بشر همچنین گفت: در این جلسه تاکید شد کشورهای غربی و آمریکا باید سیاست دوگانه و تبعیض‌آمیز خود را در قبال این مسائل کنار بگذارند؛ متأسفانه آن‌ها به جای محکوم کردن این جنایت‌ها، به حمایت‌های خود از رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

غریب‌آبادی در ادامه سفر خود به سوریه، دیدارهای جداگانه‌ای نیز با دبیر شورای امنیت ملی و مشاور امنیت ملی رئیس جمهور برای بحث و بررسی درباره مقابله با گروهک‌های تروریستی و حامیان آن‌ها داشت.

کد خبر 6081639

دیگر خبرها

  • سردار سلیمانی: ایران در عملیات وعده صادق گوشه‌ای از توانمندی‌های خود را به کار گرفت
  • آمریکا سیاست دوگانه خود در قبال تروریسم را کنار بگذارد
  • اسراییل مصداق بارز یک رژیم دیوانه وبی‌رحم است/مسئولیت‌پذیری تهران
  • پیام نشست کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران؛ تقابل با تروریسم و صهیونیسم
  • سردار سلیمانی:‌ حمله به اسرائیل فقط با ذره‌ای از قدرتمان بود
  • اسرائیل یک رژیم جعلی و منفور است
  • چرا نام سردار شهید حجازی در لیست ترور اسرائیل بود؟! + فیلم
  • واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به بانک‌ها مصداق بارز بنگاه‌داری است
  • مدیران ناکارآمد مصداق بارز خیانت به نظام و مردم هستند
  • راه شهید سلیمانی در مبارزه با اسرائیل ادامه دارد