Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-25@13:52:01 GMT

نخستین آبگرمکن خورشیدی سال 99 در استان زنجان نصب شد

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۸۸۱۱۸

نخستین آبگرمکن خورشیدی سال 99 در استان زنجان نصب شد

رئیس اداره حفاظت و حمایت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان از نصب نخستین آبگرمکن‌های خورشیدی سال 99 در روستای «قوزیجا دام کشخون» این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از  اداره حفاظت و حمایت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان، مهدی آرمیون در حاشیه نصب نخستین آبگرمکن‌های خورشیدی در روستای قوزیجا دام کشخون زنجان با بیان اینکه حفاظت و حمایت از عرصه‌ها و منابع طبیعی و خدادادی از برنامه‌های مهم این اداره‌کل است، گفت: «امسال نیز در راستای حفظ و حراست از درختان جنگلی و جلوگیری از قطع بی‌رویه درختان توسط روستانشینان حاشیه جنگل‌ها،  تهیه و نصب آبگرمکن‌های خورشیدی در برنامه کاری قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی افزود: «اجرای طرح آبگرمکن‌های خورشیدی در استان زنجان از سال 1394 و در یک روستا به عنوان پایلوت انجام شد و با دریافت بازخورد‌های مثبت از اجرای این طرح اکنون سالانه این طرح در روستا‌های استان زنجان اجرا می‌شود.»

بیشتر بخوانید:

90 دستگاه آبگرمکن خورشیدی در روستاهای زنجان نصب شد

رئیس اداره حفاظت و حمایت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه روستاهای حاشیه جنگل‌ها که راه صعب‌العبور دارند و از نعمت گاز طبیعی محروم هستند در اولویت اجرای این طرح قرار گرفته‌اند، یادآور شد: «نخستین آبگرمکن‌های خورشیدی امسال نیز در روستای قوزیجا نصب شد.»

اهداف اجرای طرح آبگرمکن‌های خورشیدی چیست؟

آرمیون افزود: «9 دستگاه آبگرمکن خورشیدی در پشت بام منزل 9 خانوار دائمی این روستا نیز نصب شد.»

وی یادآور شد: «برای تهیه این آبگرمکن‌ها حدود 50 میلیون تومان  از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و صیانت هزینه شده که روستانشینان فقط هزینه لوله‌کشی از آبگرمکن به آشپزخانه و حمام را پرداخت کردند.»

رئیس اداره حفاظت و حمایت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان، تأمین آب گرم رایگان، حفاظت از بوته‌ها و پوشش گیاهی مراتع، افزایش تولیدات دامی، بالارفتن درآمد حوضه‌نشینان و کاهش آمار قطع درختان را ازجمله اهداف اجرای طرح آبگرمکن‌های خورشیدی برشمرد.

انتهای پیام /4078/4062/

منبع: آنا

کلیدواژه: صندوق توسعه ملی منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان آبگرمکن خورشیدی آبگرمکن های خورشیدی استان زنجان آبگرمکن ها نصب شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۸۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین گوساله‌های گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه متولد شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، داوود میرشکار بیان کرد: شرایط در منطقه برای زادوولد این گونه حیوانی مناسب است که باعث شده این اولین گوساله گوزن زرد ایرانی در استان خوزستان در پارک ملی کرخه متولد شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان افزود: برنامه حفاظت از گوزن‌ها با تدابیر و شدت بیشتری در فصل زایش به طور شبانه روزی در زیستگاه‌های طبیعی این گونه در حال انجام است.

وی اظهار کرد: بعد از بیماری «میاز» که در سال ۱۳۹۳ باعث تلف شدن تعداد زیادی از گوزن‌های پارک ملی کرخه شد، برنامه‌های خاص حفاظتی و کنترل بیماری در این پارک انجام می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان ادامه داد: هدف این اداره کل علاوه بر تکثیر در محیط‌های کنترلی، تکثیر به صورت آزاد در محیط‌های طبیعی بوده و به همین منظور در سایت تکثیر از پنج رأس در سال ۱۳۹۸ به ۱۲ در سال ۱۴۰۲ رأس رسیده است.

به گزارش مهر، گوزن زرد ایرانی که با نام علمی «Dama mesopotamica» شناخته می‌شود، زیرگونه‌ای از گوزن زرد اروپایی است که در حال حاضر از گونه‌های در معرض خطر است و در فهرست سرخ اتحادیه بین المللی حفاظت از جمعیت و منابع طبیعی قرار دارد.

زیستگاه اصلی این گونه حیوانی در جنگل‌های دز و کرخه استان خوزستان است و در طول سال‌های اخیر مناطقی هم در استان‌های مختلف برای تکثیر این گونه در نظر گرفته شد. جزیره اشک ارومیه، دشت ناز ساری از جمله این مناطق هستند.

کد خبر 6086693

دیگر خبرها

  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی زنجان
  • ممنوعیت برداشت فرآورده‌های جنگلی و مرتعی بدون اخذ مجوز در دماوند
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • نخستین گوساله‌های گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه متولد شدند
  • نابودی بزرگترین دشت لاله‌های واژگون کشور، خیلی دور، خیلی نزدیک
  • اولین گوساله‌های گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه خوزستان متولد شدند
  • ماجرای دیده شدن چند شغال در پارک لویزان چیست؟
  • ممنوعیت چیدن لاله واژگون
  • رفع تصرف پنج هکتار عرصه ملی شهرستان بویراحمد از سودجویان