Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@12:43:47 GMT

۲.۲ درصد طرح‌های صنعتی کشور مربوط به کردستان است

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۸۸۱۲۲

۲.۲ درصد طرح‌های صنعتی کشور مربوط به کردستان است

ایسنا/کردستان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان، گفت: تعداد طرح‌های صنعتی دارای جواز تاسیس در استان یک هزار و ۵۰۲ طرح است که این تعداد ۲.۲ درصد طرح‌های صنعتی در دست اجرای کشور است و کردستان از این لحاظ رتبه 20 را بین استان‌های مختلف دارد.

محمد دره‌وزمی امروز(21تیر) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از ۸۶۰ واحد صنعتی موجود در استان ۷۶ درصد آن ها دارای اشتغال پایدار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تعداد واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره برداری در استان را ۸۶۰ واحد اعلام کرد و افزود: اشتغال اسمی این تعداد واحد ۱۶ هزار و ۶۶۸ نفر است که این میزان ۱.۲ درصد کل کشور است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری انجام شده در این واحدهای صنعتی سه هزار و ۵۶۵ میلیارد تومان بوده است، بیان کرد: این میزان سرمایه‌گذاری ۰.۷ درصد کل سرمایه گذاری انجام شده در واحدهای صنعتی کل کشور است.

دره‌وزمی با بیان اینکه اشتغال واقعی این تعداد واحد صنعتی در استان ۱۲ هزار و ۷۹۰ نفر است، ذکر کرد: ۴۴۳ واحد صنعتی استان زیر ۱۰ نفر و ۳۷۰ واحد هم ۱۰ تا ۴۹ نفر اشتغال دارند.

وی عنوان کرد: میزان اشتغال ۲۶ واحد صنعتی در استان هم ۵۰ تا ۹۹ نفر و ۲۱ واحد هم بیش از یکصد نفر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در حال حاضر از ۸۶۰ واحد صنعتی استان ۷۶ درصد آنها اشتغال پایدار دارند و فعال اند و ۱۹۸ واحد به عبارتی ۲۴ درصد آنها راکد هستند.

دره‌وزمی تعداد طرح‌های صنعتی دارای جواز تاسیس در استان را یک هزار و ۵۰۲ طرح اعلام کرد و افزود: این تعداد ۲.۲ درصد طرح‌های صنعتی در دست اجرای کشور است و کردستان از این لحاظ رتبه بیستم را بین استان‌های مختلف دارد.

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی اشتغالزایی این تعداد طرح صنعتی در استان 23 و ۱۰۷ نفر است که این میزان سهم ۱.۱ درصدی را در کشور دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه از لحاظ سرمایه‌گذاری در این طرح‌ها هم رتبه شانزدهم را در کشور داریم، یادآور شد: برآورد سرمایه گذاری این تعداد طرح ۳۳ هزار و ۲۸۶ میلیارد تومان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صنعت و معدن استانی اقتصادی معدن و تجارت کردستان طرح های صنعتی سرمایه گذاری سازمان صنعت واحد صنعتی تعداد طرح ۲ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۸۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد

متوسط قیمت کالا‌های خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور– فروردین ۱۴۰۳ از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.

 در گروه نان و غلات، اقلام " شیرینی خشک " با ۳.۳ درصد و" برنج ایرانی درجه یک " با ۲.۶ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

در فروردین ماه ۱۴۰۳ تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالا‌های خوراکی در مناطق شهری کشور بشرح زیر است:

نان و غلات:

در این گروه، اقلام " شیرینی خشک " با ۳.۳ درصد و" برنج ایرانی درجه یک " با ۲.۶ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آنها:

در این گروه، اقلام " گوشت گوسفند" با ۵.۶ درصد، " گوشت گاو و گوساله" با ۱.۸ درصد و "کنسرو تن ماهی" با ۱.۲ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "شیر خشک" با ۴.۳ درصد و " کره پاستوریزه" با ۱.۲ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به " تخم مرغ ماشینی " با ۲.۰- درصد و "روغن نباتی جامد " با ۰.۱- درصد می‌باشد.

میوه و خشکبار:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "پرتقال" با ۱۵.۲ درصد، "لیمو ترش" با ۱۳.۹ درصد و" انار " با ۱۰.۵ درصد می­باشد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به " هندوانه " با ۱۴.۷- درصد است.

سبزیجات و حبوبات:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به"" پیاز" با ۲۹.۵ درصد، " هویج فرنگی" با ۱۳.۶ درصد و فلفل دلمه ای" با ۱۰.۷ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به " خیار " با ۳.۰- درصد است.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به" شکر " با ۲.۹ درصد، " سس گوجه فرنگی " و" قند " با ۱.۸ درصد است.

منبع: روابط عمومی مرکز آمار ایران 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد
  • اتصال ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی به شبکه سراسری گاز در کردستان 
  • گازرسانی به ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی در کردستان
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • شرکت گاز کردستان 1268 واحد تولیدی و صنعتی مصوبه شورای اقتصاد را به شبکه سراسری گاز متصل کرد
  • ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی کردستان به شبکه سراسری گاز متصل شدند
  • کتابخانه‌های سیار در کشور توسعه می‌یابد + فیلم
  • ۷۰ درصد پروژه‌های سازمان ثبت مربوط به حدنگاری است
  • اجرای طرح کتابخانه‌ بدون کتاب در کشور/۱۰شهر کردستان فاقد کتابخانه
  • کرمان، سیرجان، رفسنجان و بم صنعتی‌ترین شهر‌های کرمان/ سال گذشته در بخش تولید ارائه تسهیلات نداشته‎ایم