Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور رسانه‌ای و سیاسی رئیس جمهور سوریه تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه کشورش را غیر قانونی دانست و گفت که سوریه با این تحریم‌ها قوی‌تر خواهد شد.

مشاور رسانه‌ای و سیاسی رئیس جمهور سوریه تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه کشورش را غیر قانونی دانست و گفت که این اقدامی جنایت‌کارانه در حق سوریه است.

او تحریم‌های آمریکا علیه سوریه موسوم به قانون سزار را ادامه جنگ آمریکا سوریه دانست و گفت که این تحریم‌ها از سوی کشوری وضع شده است که خود رهبری این جنگ علیه مردم سوریه را برعهده داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شعبان این تحریم‌ها را تهاجم به محور مقاومت دانست و گفت که ادامه محاصره و جنگ علیه کشورهای مقاومت همبستگی بین این کشورها را بیشتر خواهد کرد.

مشاور بشار اسد گفت که دولت سوریه گزینه‌های متعددی برای دور زدن تحریم‌های آمریکا دارد و امضای تفاهم نامه نظامی بین ایران و سوریه اولین گام است.
او ادامه داد: «همانگونه که محاصره، جمهوری اسلامی ایران را قوی‌تر کرد، ما هم این توانایی را داریم که این محاصره را به فرصت تبدیل کنیم و قوی‌تر شویم».

دولت آمریکا برای مقابله با سوریه از ۲۸ خرداد ماه تحریم‌هایی را به بهانه «حمایت از مردم سوریه» علیه این کشور وضع کرده است. دمشق این تحریم‌ها را ادامه جنگ چند ساله علیه خود دانسته و گفته است که واشنگتن، آنچه را که با جنگ و حمایت از تروریسم به دست نیاورده، با تحریم می‌خواهد کسب کند./فارس

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دانست و گفت تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۸۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند

به گزارش همشهری آنلاین دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا موسوم به «اوفک» روز پنجشنبه، چند فرد و نهاد را با ادعای ایفای «نقش اصلی در تسهیل و تامین مالی فروش مخفیانه پهپادهای ایرانی برای وزارت ایران»، تحت تحریم قرار داد.

واشنگتن با بیان اینکه این تحریم‌ها با هماهنگی انگلیس و کانادا اعمال شده‌اند، در ادامه مدعی شد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران خود «در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جنگ روسیه در اوکراین نقش دارد».

طبق این بیانیه هشت فرد ایرانی، ۱۵ نهاد در ایران، امارات، پاناما و هند، ۲ کشتی و یک هواپیما به لیست تحریم‌های آمریکا اضافه شده‌اند.

«برایان نلسون» دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا در «دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» مدعی شد: «وزارت دفاع ایران به بی‌ثبات‌کردن منطقه و جهان با حمایت از جنگ روسیه در اوکراین، حمله بی‌سابقه به اسرائیل و اشاعه پهادها و دیگر سخت افزارهای نظامی برای نایبان ایران ادامه می‌دهد».

او همچنین گفت: «ایالات متحده در هماهنگی نزدیک با انگلیس و کانادا از همه ابزارهای در دسترس برای مقابله با کسانی که از فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران حمایت مالی می‌کنند، استفاده می‌کند».

این ادعاهای مقام آمریکایی در حالی است که ایران همواره اعلام کرده یک طرف جنگ در اوکراین نیست و این غرب است که با گسیل سلاح به این کشور، بر آتش درگیری‌ها می‌دمد.

ایران همچنین اعلام کرده در پاسخ به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان سفارت این کشور در دمشق، بر اساس منشور ملل متحد درباره حق پاسخگویی، مواضع نظامی این رژیم در سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داده است.

کد خبر 847176 برچسب‌ها خبر ویژه ایران و آمریکا

دیگر خبرها

  • ایروانی: تحریم های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • ایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
  • آمریکا: به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • اگر در مقابله با ایران به دودلی ادامه دهیم به زودی به نقطه‌ای می رسیم که دیگر گزینه‌ای نداریم
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران
  • پیام ابراهیم رئیسی به بشار اسد +جزئیات