Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-19@18:30:10 GMT

تمدید محدودیت های کرونایی در هرمزگان

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۸۸۱۵۴

تمدید محدودیت های کرونایی در هرمزگان

استاندار هرمزگان گفت: محدودیت‌های شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا در هرمزگان به مدت یک هفته دیگر تمدید شد.

فریدون همتی صبح امروز (۲۱ تیرماه) در جمع خبرنگاران، افزود: این محدودیت‌ها از روز شنبه ۲۱ تیر در شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا در هرمزگان، به مدت یک هفته دیگر نیز تمدید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: بر اساس محدودیت‌های ابلاغی  در هفته پیش رو، فعالیت آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبان‌سراها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها ممنوع و تعطیل است.

همتی با بیان اینکه حضور کارکنان و ارباب‌رجوع  بدون ماسک به ادارات اکیداً ممنوع است، تصریح کرد: در این مدت فعالیت سینماها، تئاتر و مراکز مشابه، موزه، باغ‌موزه‌ها و شهربازی‌ها نیز ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه دیگر محدودیت‌ها شامل تعطیلی تالارهای پذیرائی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، کافه‌ها، قهوه‌خانه و چاپخانه‌ها است، اضافه کرد: فعالیت مراکز تفریحی آبی، استخرهای سرپوشیده، باشگاه‌های بدنسازی و باشگاه‌ها و فعالیت‌های ورزشی پربرخورد از جمله کشتی، کاراته، جودو و موارد مشابه نیز ممنوع است.

عالی‌ترین مقام دولت در هرمزگان ادامه داد: همچنان مساجد و مصلی ها نیز تعطیل هستند و برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها ممنوع است و نماز جمعه نیز برگزار نمی‌شود.

وی اضافه کرد: مصوبات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان نیز همچنان اعمال می‌شوند که بر این اساس در همه محیط‌های کار مشاغل مختلف از جمله ادارات، بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی، فعالیت‌های عمرانی و اصناف مختلف استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی الزامی است و در این راستا نظارت‌های گسترده در استان انجام و با متخلفین برخورد خواهد شد.

همتی عنوان کرد: ناظرین و بازرسان به‌صورت گسترده در سطح استان فعال هستند و با هر بنگاه، صنف و مجموعه‌ای که پروتکل‌ها را رعایت نکند، برخورد قانونی همچون پلمپ آن واحد صورت می‌گیرد.

وی اظهار کرد: در راستای مقابله با ویروس کرونا، رفت‌وآمد و تردد به‌تمامی روستاهای استان هرمزگان کماکان با محدودیت جدی مواجه است و از هرگونه سفر غیرضروری به روستاها جلوگیری می‌شود و تنها برای انجام پروژه‌های عمرانی و فعالیت‌های مختلف شغلی، افراد مربوطه می‌توانند با رعایت دقیق تمامی پروتکل‌های بهداشتی در روستاها حضور یافته و به فعالیت بپردازند.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه در همه ادارات استان هرمزگان، مدیران ضمن موافقت با مرخصی برای کارمندان دارای بیماری زمینه‌ای، افراد با سن بالای ۵۰ سال و زنان باردار، شرایط فعالیت این افراد به‌صورت دورکاری را فراهم کنند، افزود: ارائه خدمات به ارباب‌رجوع نیز بیشتر از طریق میز خدمت الکترونیکی انجام شود و مردم نیز از این شیوه غیر حضوری برای انجام امور اداری خود استفاده کنند تا شاهد خلوت بودن، ادارات باشیم.

وی با اشاره به اینکه بازاریان و افراد مسئول مجتمع‌های تجاری، مراکز خرید و پاساژها در هرمزگان، باید نظارت دقیقی داشته باشند تا فردی بدون ماسک وارد این مجموعه‌ها نشود و همه در این اماکن حتماً از ماسک استفاده کنند، تصریح کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا، هرگونه م تجمع افراد و توقف خودرو در سواحل به‌ویژه ساحل شهر بندرعباس ممنوع است و نیروی انتظامی وظیفه دارد از این تجمعات جلوگیری و با توقف خودروها برخورد و آن‌ها را جریمه کند.

همتی با بیان اینکه برگزاری هر نوع تجمع و مراسم عروسی و ختم در سراسر استان هرمزگان با توجه به شیوع بیماری کرونا، همچنان ممنوع است، اظهار کرد: نیروی انتظامی باید تذکرهای لازم را در این خصوص مطرح و با نظارت جدی از برگزاری این مراسمات و تجمعات جلوگیری کند.

وی با اشاره به اینکه مردم نیز در صورت مشاهده این مراسمات به مراجع مربوطه اطلاع دهند و در روستاها دهیاران باید در این زمینه نظارت‌های گسترده داشته باشد و فرمانداران و بخشداران نیز به‌طورجدی در این خصوص ممنوعیت را اعمال کنند، اضافه کرد: این محدودیت‌ها برای تمامی استان‌ها و شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا به‌صورت یکسان تصویب و ابلاغ‌شده است.

لینک کوتاه: asriran.com/0035jf

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کرونا شیوع بیماری کرونا محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۸۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

همه می‌دانیم که ورزش می‌تواند ما را سالم‌تر نگه دارد و خطر بیماری‌های قلبی را کاهش دهد اما تحقیقات جدید ریشه همه‌چیز را در استرس توصیف می‌کند.

به گزارش ایسنا، متخصصان بیمارستان عمومی ماساچوست در مطالعه جدیدی که روز دوشنبه منتشر شد، دریافتند افرادی که به طور منظم ورزش می‌کنند، احتمالا تا حدی به دلیل کاهش فعالیت‌های مربوط به استرس در مغز در برابر بیماری‌های قلبی مصون‌تر می‌مانند. شاید به همین دلیل است که افراد مبتلا به افسردگی‌ــ نوعی بیماری روحی‌روانی مرتبط با استرس‌ــ نیز اغلب با ورزش کردن حالشان بهتر می‌شود.

نویسنده ارشد مطالعه و متخصص قلب و عروق می‌گوید داشتن فعالیت بدنی در کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌ عروقی در افراد مبتلا به افسردگی، تقریبا دو برابر موثرتر است و آثار آن بر فعالیت‌های مربوط به استرس در مغز ممکن است توضیحی برای این مشاهدات جدید باشد.

به عبارت دیگر افرادی که بیشتر ورزش می‌کنند، استرس کمتری دارند و این بر سلامتی قلب آنان نیز تاثیر مثبتی دارد.

نویسنده ارشد این مطالعه و همکارانش در این تحقیق که در مجله کالج آمریکایی قلب و عروق منتشر شد، سوابق پزشکی ۵۰ هزار و ۵۳۹ نفر را که در یک نظرسنجی آمادگی جسمانی شرکت کرده بودند، تجزیه و تحلیل کردند و از زیرمجموعه‌ای از این گروه اسکن مغز انجام دادند و فعالیت مغزی مربوط به استرس را در آن‌ها اندازه‌ گرفتند.

طی یک پیگیری ۱۰ ساله، نزدیک به ۱۳ درصد شرکت‌کنندگان به بیماری قلبی مبتلا شدند، اما افرادی که به طور منظم ورزش می‌کردند در مقایسه با افرادی که ورزش نمی‌کردند، ۲۳ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌عروقی بودند. در این میان، آثار مثبت ورزش بر سلامتی قلب و عروق در افرادی که از قبل افسردگی داشتند و فعالیت‌های مربوط به استرس در مغزشان بیشتر بود، کاملا مشهود بود.

بنابراین می‌توان گفت اگرچه همگان از ورزش کردن سود می‌برند، فعالیت بدنی سلامتی قلب کسانی را که استرس بیشتری دارند، تقویت می‌کند.

به گزارش ایندیپندنت، متخصصان خاطرنشان کردند در این حوزه به تحقیقات بیشتری نیاز است، اما نتایج بسیار دلگرم‌کننده بوده و اولین بار است که شواهد نشان می‌دهد ورزش بر سلامت جسمی و روانی آثار مثبت و عمیقی دارد.

پیش از این ثابت شده بود که فعالیت بدنی با بهبود عزت‌ نفس و تقویت عملکرد شناختی در کاهش اضطراب، افسردگی و همچنین بدخلقی موثر است. تحقیقات متعدد همچنین نشان می‌دهند که به فعالیت بدنی شدید هم نیازی نیست و کمی پیاده‌روی تند در هوای آزاد، دوچرخه‌سواری، کمی یوگا یا شنا هم برای سلامتی روان مفید است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های شمال در آخرین روز فروردین
  • محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های شمالی کشور
  • رئیسی: فعالیت بنگاه‌داری توسط بانک‌ها ممنوع است (فیلم)
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • آخرین محدودیت ترافیکی فروردین ماه در جاده‌های شمال
  • اعمال محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران
  • تراکتور در کمین ستاره ملی‌پوش پرسپولیس/ وقت‌کشی ممنوع!
  • یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب
  • اعمال محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های شمال
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد