Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود رضایی در نشست تشریح عملکرد حوزه معاونت دانشجویی در سال ۱۳۹۸ گفت: ساخت، تجهیز و بهره‌برداری از خوابگاه امید با ظرفیت ۱۴۰ نفر و خوابگاه بناری به ظرفیت ۱۵۷ تخت و خوابگاه مهر ملل به ظرفیت ۱۰۰ تخت (برای دانشجویان بین‌المللی)، تخلیه و تحویل خوابگاه استیجاری میرشفیعی، تخلیه و تحویل خوابگاه استیجاری سماء ۲، اصلاح و تعدیل خسارت تحویل خوابگاه‌ها، اصلاح قرارداد خوابگاه کوثر، تغییر کاربری خوابگاه متاهلی مدرس ۱ به خوابگاه مجردی خواهران نرگس ۳، استقرار کلیه خوابگاه‌های خواهران دانشجو در پردیس مرکزی، تخصیص خوابگاه شهید مومن به بانوان دانشجوی غیرایرانی، از جمله اقدامات انجام شده در سال گذشته بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: امضای تفاهم‌نامه دانشگاه تربیت مدرس با بانک تجارت برای دریافت وام مسکن ۴۰ میلیونی دانشجویان متاهل، بازسازی اساسی و تجهیز رستوران دانشکده کشاورزی (با مشارکت ۵۰ درصدی صندوق رفاه)، افتتاح رستوران مکمل دانشجویی، تعمیر و نوسازی بوفه پردیس مرکزی با مشارکت ۵۰ درصدی پیمانکار و بازسازی و تعمیر خوابگاه الغدیر دانشکده منابع طبیعی و علوم دریایی نیزاز جمله فعالیت‌های معاونت دانشجویی در سال ۹۸ بود.

اقدامات مرکز بهداشت و درمان دانشگاه تربیت مدرس در روزهای کرونایی

معاون دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس در ادامه با اشاره به فعالیت‌های مرکز بهداشت و درمان دانشگاه تربیت مدرس تصریح کرد: اجرای طرح‌های معاینات غربالگری سلامت دانشجویان ورودی جدید و کارکنان بالای ۵۰ سال، راه اندازی کلینیک فوق تخصصی قلب و عروق در درمانگاه پردیس مرکزی، انعقاد قرارداد با شرکت بیمه «تجارت نو» برای ارائه خدمات دندانپزشکی، انجام برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم به منظور راه اندازی کلینیک چشم‌پزشکی در پردیس مرکزی دانشگاه، برگزاری کارگاه‌ها و سمینار‌های بهداشتی متناسب با موضوعات تقویم بهداشتی، تعیین اتاق نمونه بهداشتی در سرا‌های دانشجویی، کسب گواهینامه‌های استاندارد بین المللی ایزو، هسپ HACCP و اوسس برای آشپزخانه و استخر از جمله این فعالیت‌ها است.

او افزود: مرکز بهداشت و درمان دانشگاه تربیت مدرس در دوره همه‌گیری ویروس کرونا نقش مهمی را در جهت ارتقای سلامت دانشگاهیان ایفا کرد و اقداماتی از قبیل ارسال توصیه‌های بهداشتی لازم برای پیشگیری از گسترش کرونا به واحد‌های مختلف دانشگاه، ویزیت و پیگیری سلامت دانشجویان ورودی به خوابگاه‌ها از کشور چین و شهر‌های پرخطر ایران، تهیه مطالب و پوستر‌های علمی و آموزشی برای آموزش مجازی دانشگاهیان، ارائه آموزش‌های چهره‌به‌چهره به دانشجویان خوابگاهی از طریق رابط‌های بهداشت، برگزاری سمینار «واقعیت‌ها در ارتباط با کرونا»، راه‌های پیشگیری و اقدامات بهداشتی، برگزاری کارگاه آموزشی «آشنایی با کرونا و راه‌های پیشگیری از آن ویژه پرسنل آشپزخانه‌ها»، برگزاری جلسه با نمایندگان شرکت‌های پیمانکاری خوابگاه‌ها از دیگر این فعالیت‌ها است.

بیشتر بخوانید

مصاحبه داوطلبان دکتری دانشگاه تربیت مدرس، مجازی برگزار می‌شود

رضایی که در نشست مجازی سخن می‌گفت، تاکید کرد: آموزش چهره‌به‌چهره همکاران حاضر در دانشگاه و بررسی علائم اولیه بالینی کرونا، نظارت، پیگیری و آموزش نحوه تهیه و استفاده از محلول ضدعفونی، تهیه دستورالعمل، پروتکل و توصیه‌های بهداشتی برای مبارزه با شیوع بیماری در دانشگاه، ویزیت و معرفی بیماران مشکوک به بیماری و ارجاع آنان به بیمارستان‌های مرجع و پیگیری و بررسی سلامت افراد ورودی به دانشگاه از طریق تب سنجی و ارجاع موارد مشکوک به مرکز بهداشت از سوی مرکز بهداشت و درمان دانشگاه تربیت مدرس انجام شد.

او با اشاره به فعالیت‌های مرکز مشاوره دانشگاه تربیت مدرس در دوره همه‌گیری ویروس کرونا بیان کرد: این مرکز نیز با ارائه مشاوره‌های برخط و تلفنی به دانشجویان و کارکنان، تدوین محتوای بهداشت روانی و انتشار آن در کانال‌های خبری دانشگاه، برگزاری وبینار در حوزه سلامت روان برای دانشجویان، اساتید و کارکنان، ارائه خدمات ویژه روانشناختی به دانشگاهیان درگیر با کرونا و خانواده ها، برگزاری جلسات درمانی حضوری محدود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای دانشجویان ساکن تهران، ارجاع دانشجویان غیربومی به نزدیک‌ترین مراکز مشاوره دانشگاهی محل سکونت، ضبط و آماده‌سازی کلیپ‌های آموزشی و انتشار آن از طریق شبکه‌های مجازی دانشگاه و برگزاری پویش تهیه ویدیوی کوتاه با موضوع «فاصله فیزیکی- علاقه اجتماعی» در جهت ارتقای سلامت روان دانشگاهیان ایفای نقش کرده است.

معاون دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس در پایان، تمدید وام ۲۰ میلیارد ریالی ودیعه مسکن از محل صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، واگذاری فرآیند تمدید کلی کمیسیونی به معاونت آموزشی و شورای معین دانشکده‌ها، مشارکت فعال با دو حوزه آموزش و پژوهش در پیاده‌سازی فرایند‌های مرتبط با درخواست تمدید کلی در سامانه جامع دانشگاهی، انتظام بخشی و اصلاح ساختار پرداخت وام صندوق قرض‌الحسنه دانشجویی، بررسی زیرساخت‌های خدماتی رفاهی مورد نیاز جهت افزایش جذب دانشجوی خارجی و توسعه همکاری‌های بین‌المللی را از جمله اقدامات حوزه معاونت دانشجویی عنوان کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تربیت مدرس دانشگاه وام دانشجویی مرکز بهداشت و درمان دانشگاه تربیت مدرس دانشگاه تربیت مدرس پردیس مرکزی خوابگاه ها فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۸۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیزش دانشجویی در آمریکا و درگیری پلیس با دانشجویان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، تحصن و تظاهرات دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا در اعتراض به استمرار حمله رژیم اسرائیل به باریکه غزه و کشتار گسترده غیرنظامیان، زنان و کودکان فلسطینی آغاز شده است.

بنابر این گزارش، اعتراضات به دانشگاه‌های هاروارد، تگزاس، براون و کالیفرنیای جنوبی گسترش یافته در این بین دیروز (چهارشنبه به وقت محلی) دانشگاه‌های تگزاس و کالیفرنیا صحنه درگیری پلیس با دانشجویان بوده است.

بازداشت حدود ۱۰۰ دانشجوی دانشگاه کالیفرنیا

حساب ایکس اداره پلیس لس آنجلس به نقل از کلی مونیز سخنگوی این اداره نوشت که در جریان اعتراض‌های دانشجویی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی ۹۳ نفر دستگیر شدند.

سخنگوی پلیس لس آنجلس خاطرنشان کرد، در جریان یورش پلیس برای دستگیری دانشجویان هیچکس زخمی نشده و گشت زنی پلیس تا صبح پنجشنبه به وقت محلی ادامه خواهد داشت.

دانشجویان دانشگاه براون در رود آیلند و دانشگاه کالیفرنیای جنوبی (USC) به سایر دانشگاه‌ها از جمله کلمبیا پیوستند تا خواستار آتش‌بس در غزه شوند.

در دانشگاه تگزاس در آستین، ده‌ها پلیس محلی و نیرو‌های ایالتی برای جلوگیری از راهپیمایی دانشجویان در محوطه دانشگاه به صف شدند و در نهایت با معترضان درگیر شدند و چندین نفر را بازداشت کردند. هنوز آمار رسمی از میزان بازداشت‌ها منتشر نشده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

شبکه‌ای بی سی اعلام کرد که نیرو‌های امنیتی دست کم ۱۰ نفر از دانشجویان این دانشگاه را بازداشت کردند.

تصاویری دیگر از سرکوب تجمع دانشجویان دانشگاه تگزاس برای همبستگی با مردم غزه

پلیس ایالت تگزاس تظاهرات همبستگی با غزه و فلسطین را در محوطه دانشگاه تگزاس متفرق کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دانشگاه هاروارد در ماساچوست نیز دسترسی به حیاط این دانشگاه را محدود کرد و برپایی چادر را منوط به کسب مجوز اعلام کرد، اما معترضان روز چهارشنبه ۱۴ چادر برپا کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

صد‌ها نفر از دانشجویان دانشگاه هاروارد وارد محوطه اصلی دانشگاه شده و چادر‌هایی را برای تحصن در این محوطه برای همبستگی با مردم غزه همسو با دیگر دانشگاه‌های آمریکا نصب کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

تصاویری از تظاهرات ضداسرائیلی در دانشگاه‌های آمریکا و درخواست توقف جنگ و قطع روابط آکادمیک با رژیم صهیونیستی

در همین حال حامیان همبستگی با غزه در براون از دانشگاه خواسته اند که ارتباط خود را با همه شرکت‌هایی که نسل‌کشی در غزه و اشغال گسترده‌تر اسرائیل در سرزمین فلسطین را ممکن می‌سازد و از آن سود می‌برد، قطع کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دانشجویان دانشگاه براون در آمریکا با پیوستن به جمع معترضان علیه رژیم صهیونیستی با سردادن شعار‌هایی در محوطه دانشگاه، تاکید کردند که پشت غزه را خالی نخواهند کرد.

بنابر این گزارش، حدود ۱۰۰ دانشجوی طرفدار فلسطین در دانشگاه تگزاس نیز در دالاس در امتداد راهروی که به دفتر رئیس مدرسه منتهی می‌شود، تحصن کرده اند.

دانشجویان تحصن کننده حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیا در ایالت نیویورک نیز با نیرو‌های پلیس درگیر شدند. در پی بروز درگیری، مدیریت دانشگاه کلمبیا در‌های ورودی را بسته و دانشگاه را تعطیل اعلام کرد.

فرماندار پنسیلوانیا به شبکه سی ان ان آمریکا گفت: آنچه در برخی از دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه کلمبیا می‌بینیم، وضعیتی است که کاملاً خارج از کنترل است.

او در عین حال گفت که دانشجویان حق دارند طبق سیاست دانشگاه و قوانین شهر و ایالت به صورت مسالمت آمیز اعتراض کنند.

گفته می‌شود که مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان، برای دیدار با دانشجویان یهودی و محکوم کردن اعتراضات، از کلمبیا بازدید خواهد کرد.

جانسون در حساب کاربری خود در ایکس نوشت: «آنچه ما در دانشگاه‌های سراسر کشور می‌بینیم منزجر کننده و غیرقابل قبول است. من معتقدم که همه رهبران در آمریکا باید این خشونت را محکوم کند. این چیزی نیست که ما در آمریکا از آن حمایت می‌کنیم. مسئولان دانشگاه باید اوضاع را تحت کنترل داشته باشند.»

واکنش تند نتانیاهو به اعتراضات ضد اسرائیلی دانشجویان در آمریکا

به دنبال افزایش اعتراضات دانشجویی در آمریکا علیه جنایات رژیم صهیونیستی در باریکه غزه، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم طرفداران فلسطینی در دانشگاه‌های آمریکا را «یهودستیز» دانست و با «وحشتناک» خواندن این اعتراضات گفت که تظاهرات «باید متوقف شود.»

دیگر خبرها

  • خیزش دانشجویی در آمریکا و درگیری پلیس با دانشجویان
  • حسگر تشخیص زودهنگام سرطان سینه طراحی شد
  • جنبش دانشجویی ۷ اکتبر
  • برگزاری اردوگاه حمایت از غزه در دانشگاه سیدنی استرالیا + تصاویر
  • احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل
  • لزوم توجه ویژه مسوولان مرکزی به خوابگاه دانشجویان متاهل
  • قانون متعهدین به خدمت، منشا مشکلات صنفی دانشجومعلمان / دانشگاه شهیدرجایی خوابگاه متاهلی ندارد
  • نظام تعلیم و تربیت در کشور نیازمند کیفیت‌بخشی است
  • افتتاح سرای دانشجویی دخترانه با ظرفیت ۲۵۰ دانشجو