Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد، ترور سردار سلیمانی را مصداق بارز تروریسم دولتی آمریکا دانست و گفت: این عمل یک اقدام جنایتکارانه و مصداق بارز تروریسم دولتی است و نقض فاحش اصول اساسی حقوق بین‌الملل، به ویژه اصول مصرح در منشور سازمان ملل متحد محسوب می‌شود و موجب مسئولیت بین‌المللی آمریکا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاریخ انتشار: 09:45 - 21 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۶۴۰۰ خبرگزاری میزان - طبق اعلام پایگاه اطلاع رسانی دولت، مجید تخت روانچی روز جمعه در نشست هفته مجازی مبارزه با تروریسم، «ترور وحشیانه شهید سلیمانی، قهرمان مبارزه با تروریسم در منطقه به هنگام سفر رسمی درعراق را مصداق بارز تروریسم دولتی و نقض فاحش اصول اساسی حقوق بین‌الملل دانست که مسئولیت کیفری مرتکبین این جنایت را در بر خواهد داشت.

وی همچنین سرکوب وحشیانه مردم فلسطین را بدترین نوع تروریسم معرفی کرد که باید توسط جامعه جهانی محکوم شود.
نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد تنها مسیر مبارزه با تروریسم را تقویت چند جانبه‌گرایی از طریق افزایش همکاری بین‌المللی و پاسخ دسته جمعی به تروریسم دانست.

تخت‌روانچی در این جلسه که توسط مرکز مبارزه با تروریسم سازمان ملل متحد برگزار شد، رهیافت‌های یکجانبه‌گرایانه را مهمترین چالش برخورد با تروریسم بین‌المللی بر شمرد و افزود: اقدامات یکجانبه قهر آمیز مانع دسترسی به ابزار‌های ضروری برای پاسخی جمعی به تروریسم می‌شود و تلاش‌های بین‌المللی در این زمینه را تضعیف می‌کند.

وی اقدامات قهر آمیز آمریکا علیه ایران را خشونت ساختاری در نقض حقوق بشر، حق توسعه و حق حیات مردم ایران و مصداق بارز تروریسم و در ابعاد بزرگتر، تروریسم اقتصادی دانست که به صورت عامدانه مردم عادی را هدف قرار داده و موجبات صدمات بسیاری شده است.   بیشتربخوانید:  تخت روانچی: آمریکا به مرز جنایت علیه بشریت رسیده است
نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در پاسخ به اتهامات نماینده آمریکا علیه جمهوری اسلامی گفت ایران از همان ابتدا در خط مقدم مبارزه با تروریسم در منطقه در مقابله با گروه‌هایی، چون داعش و القاعده بوده است و در مقابل، سیاست‌های مداخله‌گرایانه آمریکا در منطقه عامل اصلی اشاعه تروریسم در منطقه و سراسر جهان است.

تخت روانچی افزود همچنین آمریکا حامی اصلی گروهک منافقین، یکی از بدنام‌ترین گروه‌های تروریستی است که بیش از ۱۲ هزار ایرانی و تعداد زیادی از مردم عراق را به قتل رسانده است.

وی، آمریکا را به دلیل تامین سلاح‌های مرگبار در تجاوز به یمن هم، مسئول ادامه فجایع و کشتار مردم بی گناه این کشور دانست.
پیش از این هم نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در نامه‌ای به آنتونیو گوترش و رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد، اظهار کرده بود: اقدام آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی و همراهان وی با هر معیاری، یک اقدام تروریستی جنایتکارانه بوده و موجب مسئولیت بین‌المللی دولت آمریکا است.

وی با اشاره به اقدام تروریستی نیرو‌های مسلح آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی و همراهان وی در فرودگاه بین‌المللی بغداد، تصریح کرده بود: در سال‌های اخیر و بر اساس تعهدات بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران و قطعنامه‌های شورای امنیت در زمینه مبارزه با تروریسم، شهید قاسم سلیمانی نقش مهمی در کمک به مردم و دولت‌های برخی کشور‌های منطقه، به درخواست آنها، در شکست دادن خطرناک‌ترین گروه‌های تروریستی مانند داعش و دیگر گروه‌های تروریستی تعیین شده توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد داشت.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد تصریح کرد: مقامات کشور‌های مذکور نیز به طور گسترده و به طور مکرر به این اقدامات شهید سلیمانی اذعان کرده بودند.

تخت‌روانچی با اشاره به اینکه این اقدام تروریستی بر اساس دستور مستقیم رییس جمهوری آمریکا صورت گرفته، تاکید کرد این عمل یک اقدام جنایتکارانه و مصداق بارز تروریسم دولتی است و نقض فاحش اصول اساسی حقوق بین‌الملل، به ویژه اصول مصرح در منشور سازمان ملل متحد محسوب می‌شود و موجب مسئولیت بین‌المللی آمریکا است.

وی همچنین تاکید کرد این اقدام غیر قانونی و در عین حال ماجراجویانه آمریکا توخالی بودن ادعای این کشور مبنی بر مبارزه با تروریسم را آشکار می‌سازد. در واقع، آمریکا در حال جنگ با کسانی است که با تروریست‌ها مبارزه می‌کنند.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد خاطرنشان کرد این سیاست ریاکارانه که مغایر با تعهدات بین‌المللی آمریکا در مبارزه با تروریسم، از جمله قطعنامه‌های شورای امنیت است، به طور جدی تلاش‌های منطقه‌ای و جهانی در مبارزه با تروریسم بین‌المللی را تضعیف می‌کند.

تخت‌روانچی در این نامه تاکید کرده است تعیین بخشی از نیرو‌های مسلح یک دولت به عنوان به اصطلاح «سازمان تروریستی خارجی» نقض اصول شناخته شده حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل، از جمله اصل برابری حاکمیت دولت‌ها بوده و به هیچ وجه نمی‌تواند مستمسکی برای تهدید و یا استفاده از زور علیه آنها، از جمله در قلمرو کشور‌های دیگر باشد.

وی با «رد قاطعانه تمام استدلال‌های بی‌پایه مقامات آمریکائی برای توجیه ترور جنایتکارانه شهید سرلشکر قاسم سلیمانی و محکوم کردن این جنایت شنیع با شدیدترین لحن ممکن»، اعلام کرد جمهوری اسلامی ایران تمام حقوق خود تحت حقوق بین‌الملل را برای اتخاذ اقدامات لازم در استیفای حق ذاتی دفاع مشروع، محفوظ می‌دارد.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد افزود این اقدام بسیار تحریک‌آمیز آمریکا با هدف افزایش تنش منطقه به سطح کنترل‌ناشدنی صورت گرفته و آشکار است که این کشور باید مسئولیت کامل تمام عواقب آن را نیز بپذیرد.

تخت‌روانچی تاکید کرد: در عین حال، شورای امنیت باید به مسئولیت خود عمل کرده و با توجه به پیامد‌های وخیم این ماجراجویی نظامی و خطرناک آمریکا بر صلح و امنیت بین‌المللی، این اقدام جنایتکارانه غیر قانونی را محکوم کند.

وی تصریح کرد باید تاکید کنم که نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران، به ویژه نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که پیوسته در خط مقدم مبارزه با تروریسم و افراط‍‌گرایی در منطقه بوده‌اند، طبق حقوق و تعهدات بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، مصمم هستند تا با قدرت تمام مسیر شهید سپهبد قاسم سلیمانی در مبارزه با گروه‌های تروریستی در منطقه را تا ریشه‌کنی کامل آن‌ها ادامه دهند.   انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجید تخت روانچی ترور سردار سلیمانی آمریکا نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد مصداق بارز تروریسم دولتی جمهوری اسلامی ایران گروه های تروریستی مبارزه با تروریسم سردار سلیمانی شورای امنیت تخت روانچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۸۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور: ایران و پاکستان سطح روابط اقتصادی تجاری را ارتقا بخشند / مواضع دو کشور در مبارزه با تروریسم یکسان است + فیلم

نشست خبری مشترک آیت الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان و محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در اسلام آباد دقایقی قبل آغاز شد.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «آیت الله سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور کشورمان در نشست خبری مشترک محمد شهباز شریف نخست وزیر جمهوری اسلامی پاکستان از نخست وزیر و دولت محترم پاکستان برای میزبانی از هیأت جمهوری اسلامی ایران تشکر و قدردانی کرد و گفت: از اینکه امروز در شهر زیبای اسلام آباد هستیم ابراز خرسندی می‌کنم از این سخنگاه به مردم خوب و دین مدار پاکستان عرض سلام و ادب و احترام دارم به همه خانواده‌های محترم پاکستانی در جای جای این کشور از طرف رهبر معظم و فرزانه انقلاب و مردم ایران ابلاغ سلام دارم.

آیت الله رئیسی خاطر نشان کرد: به مردم پاکستان که همواره از اسلام و ارزش‌های اسلامی دفاع کردند و همواره از مظلومان فلسطین و غزه دفاع کرده اند و همواره در خیابان‌های شهر‌های مختلف پاکستان آزادی قدس شریف را فریاد زده اند و همواره از حق و عدالت دفاع کرده و دفاع کرده اند، عرض سلام و قدردانی دارم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

وی خاطر نشان کرد: آنچه تمام مردم دنیا را امروز غصه دار کرده این است که سازمان‌های بین المللی و به ظاهر مدافع حقوق بشر کارآمدی خود را از دست داده است شورای امنیت وظیفه خود را انجام نمی‌دهد مردم مسلمان و آزاداندیش دنیا به ستوه آمده اند این موضوع مردم مسلمان پاکستان و ملت بزرگ پاکستان و این ایستادگی و حق خواهی پاسخ خواهد داد و زمینه ساز عدل عادلانه جهانی خواهد شد.

آیت الله رئیسی بیان کرد: آنچه تمام مردم دنیا را امروز غصه دار کرده این است که سازمان‌های بین المللی و به ظاهر موافع حقوق بشر کارآمدی خود را از دست داده است شورای امنیت وظیفه خود را انجام نمی‌دهد مردم مسلمان و آزاداندیش دنیا به ستوه آمده اند این موضوع مردم مسلمان پاکستان و ملت بزرگ پاکستان و این ایستادگی و حق خواهی پاسخ خواهد داد و زمینه ساز عدل عادلانه جهانی خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: ما با کشور دوست و برادر و همسایه مان پاکستان فقط به عنوان دو کشور همسایه مطرح نیستیم روابط دو کشور روابط تاریخی تمدنی و عمیق اعتقادی و دینی است امری که ملت بزرگ ایران را با مردم بزرگ پاکستان پیوند می‌دهد اعتقادات است این پیوند ناگسستنی است. ظرفیت‌های بسیاری بین ایران و پاکستان هست که تبادل این ظرفیت‌ها در جهت منافع دو کشور و ملت می‌تواند به کار گرفته شود در نشست هایمان با نخست وزیر و دولت تصمیم گرفتیم در حوزه‌های اقتصادی سیاسی تجاری و فرهنگی و همه سطوح روابط خود را ارتقا بخشیم.

آیت الله رئیسی مواضع دو کشور در مبارزه با تروریسم را یکسان دانست و گفت: هر دو در مبارزه با ناامنی‌ها جرایم سازمان یافته مواد مخدر و انواع ناامنی‌ها مصمم هستیم و این نگاه مشترک هر دو کشور است در یک کلمه دفاع از حقوق بشر محور همکاری‌های دو کشور است چه همکاری‌های دو جانبه چه منطقه‌ای و چه بین المللی.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

«محمد شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان در این نشست خبری گفت: جناب آقای رئیس جمهور! شما در فقه و حقوق دانش دارید؛ ما در زمینه بهبود زندگی مردم کشور‌های خود با داشتن اصول برای فروغ آن‌ها همکاری خواهیم کرد.

وی در ادامه بیان کرد: بردار گرامی! ما هر دو کشور درباره نگرانی خود در مردم‌کُشی در غزه ابراز نگرانی کرده ایم از دنیا می‌خواهیم سریعا این اقدام اسرائیل در غزه را پایان دهند پاکستان آزادسازی غزه را مشروط نمی‌کند قدس باید پایتخت کشور مستقل فلسطینی شود از آیت الله خامنه‌ای بابت حمایت مشروع از مردم فلسطین قدردانی می‌کنم از رئیس جمهور هم بابت پذیرش دعوت ما تشکر می‌کنم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

آیت الله رئیسی در صدر هیأتی بلندپایه برای برگزاری سفری دو روزه بامداد امروز به اسم آباد سفر کرد و مورد استقبال رسمی نخست وزیر این کشور قرار گرفت.

این نخستین سفر خارجی رئیس جمهور در سال ۱۴۰۳ و نخستین میزبانی اسلام آباد از یک مقام بلندپایه خارجی از زمان روی کار آمدن شهباز شریف در صدر دولت پاکستان است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • روسای FIU سازمان بریکس با یکدیگر دیدار کردند
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد 
  • سردار سلیمانی: عملیات «وعده صادق» عامل خودباوری است
  • طعنه سردار سلیمانی به کشورهای منطقه /هیچ پرنده خارجی نمی‌تواند از آسمان ایران عبور کند
  • عفو بین‌الملل: آلمان ارسال تسلیحات به اسرائیل را متوقف کند
  • عملیات «وعده صادق» میخی بر تابوت صهیونیست ها بود
  • آینده جهان از شب عملیات «وعده صادق» تغییر کرد
  • پیامدهای عملیات «وعده صادق» در آینده مشخص خواهد شد
  • رئیس جمهور: ایران و پاکستان سطح روابط اقتصادی تجاری را ارتقا بخشند / مواضع دو کشور در مبارزه با تروریسم یکسان است + فیلم