Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت بازرگانی چین اعلام کرد که ۱۸ منطقه آزاد تجاری آزمایشی در این کشور طی ۵ ماه نخست سال جاری میلادی بیش از ۶۰.۲۵ میلیارد یوان (حدود ۸.۶۱ میلیارد دلار آمریکا) از سرمایه‌گذاری‌های خارجی جذب کرده اند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از شینهوا، وزارت بازرگانی چین اعلام کرد که 18 منطقه آزاد تجاری آزمایشی در این کشور طی 5 ماه نخست سال جاری میلادی بیش از 60.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

25 میلیارد یوان (حدود 8.61 میلیارد دلار آمریکا) از سرمایه‌گذاری‌های خارجی استفاده کردند.

تانگ ونهونگ، یکی از مقامات وزارت بازرگانی چین در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: این 18 منطقه آزاد تجاری 17 درصد از کل سرمایه‌گذاری‌های خارجی در چین را در همین مدت جذب کرده‌اند در حالی که این مناطق کمتر از 0.4 درصد مساحت کشور را اشغال می‌کنند.

اقتصاد چین در سه ماهه دوم سال جاری میلادی مجدداً رشد خواهد کردضربه شدید کرونا به اقتصاد چین؛ بیکاری 130 میلیون کارگردرس‌های مفیدی از بازگشایی اقتصاد چین

از ژانویه تا مه سال 2020.51. 87 میلیارد یوان سرمایه‌گذاری خارجی توسط 12 منطقه آزاد که قبل از اوت 2019 راه اندازی شده بود، جذب شده که نشان می‌دهد نسبت به سال گذشته 18.4 درصد افزایش داشته است.

به گفته این مقام چین، دستاوردهای چین در پیشگیری و کنترل بیماری کووید-19 پایه و اساس محکمی را برای ایجاد یک فضای تجاری سالم ایجاد کرده و باعث جذب سرمایه‌گذاری خارجی شده است.

بررسی اخیر این وزارتخانه نشان می‌دهد که شرکت‌های دارای بودجه خارجی معتقدند که سه مولفه قدرت این مناطق آزاد تجاری شامل خدمات کارآمد دولت، تسهیل تجارت و آزادسازی سرمایه‌گذاری است.

با تصویب شورای دولتی چین در اوت سال 2019، شش منطقه آزاد تجاری آزمایشی در شاندونگ، جیانگ سو، گوانکسی، هبی، یوننان و هیلونگجیانگ تأسیس شد و تعداد کل مناطق آزاد در این کشور را به 18 رساند.

انتهای پیام/

R1016170/P/S7,78,85/CT10 واژه های کاربردی مرتبط کشور چین

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشور چین اخبار چین منطقه آزاد تجاری سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۸۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری ۱۰۰ هزار میلیاردی در گردشگری منطقه آزاد ماکو

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: یک هلدینگ گردشگری اعلام آمادگی کرده است تا به میزان ۱۰۰ هزار میلیارد ریال در حاشیه سد و رودخانه ارس اقدام به سرمایه‌گذاری کند.

حسین گروسی ادامه داد: طبق توافقات انجام شده بین سازمان منطقه آزاد ماکو و این هلدینگ گردشگری قرار است این سرمایه‌گذاری در محدوده تفرجگاه سد ارس تا چشمه ثریا ماکو انجام شود.

وی افزود: این سرمایه‌گذاری بدون شک یک تحول مهم در صنعت گردشگری منطقه آزاد ماکو ایجاد خواهد کرد و موجب تقویت انواع مختلف گردشگری از جمله گردشگری آبی و کشاورزی در منطقه خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: میزان سرمایه‌گذاری انجام شده در حوزه گردشگری منطقه آزاد ماکو توسط هلدینگ گردشگری ۱۰۰ هزار میلیارد ریال خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات پروژه مشارکتی حضرت ولی عصر(عج) در منطقه ۱۲ اصفهان
  • تراز تجاری منطقه آزاد قشم به مثبت ۳۱۳ میلیون دلار رسید
  • بورس سرخپوش شد، سکه آمپر چسپاند؛ آیا سفر مردم بی تاثیر از دلار آزاد است؟
  • رونق صادرات در جزیره جهانی قشم| تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از 313 میلیون دلار رسید
  • سرمایه‌گذاری ۱۰۰ هزار میلیاردی در گردشگری منطقه آزاد ماکو
  • سرمایه گذاری هلدینگ گردشگری در سواحل رود ارس درماکو
  • مطالعات طرح جامع منطقه آزاد تجاری مهران به پایان رسید
  • آمادگی همکاری سازمان منطقه آزاد کیش با صداوسیما برای جذب سرمایه گذار
  • سهمیه مسافری سال ۱۴۰۳ مناطق آزاد ابلاغ شد
  • انعقاد تفاهمنامه همکاری میان اتاق بازرگانی ایران و آلمان