Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-19@20:58:52 GMT

بخشش محکوم به اعدام در اهواز پس از 8 سال

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۸۸۶۸۱

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش روابط عمومی شوراهای حل اختلاف استان خوزستان عبدالعباس زبیدی نیا معاون قضایی و رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان اظهارداشت: هشت سال پیش بین ۲ خانواده اهوازی درگیری صورت گرفت که در این نزاع یک نفر به قتل رسید و قاتل پس از دستگیری و طی مراحل قانونی محکوم به قصاص شد.

وی افزود: این حادثه منجر به اختلافات شدید و نزاع‌های دیگری بین این ۲ خانواده شد که با میانجی‌گری بزرگان ،نیکوکاران و اعضای شعبه ۴۸ شورای حل اختلاف ویژه عشایر، این اختلافات نسبت به قبل کاهش پیدا کرد و زمینه برای ایجاد صلح و سازش فراهم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان با بیان اینکه فلسفه وجودی شورای حل اختلاف صلح و سازش بین طرفهای دعواست اظهار داشت: اعضای شعبه ۴۸ شورای حل اختلاف ویژه عشایر در راستای ترویج فرهنگ صلح و سازش توانستند با تلاش و کوشش و برگزاری چندین جلسه با بزرگان و ریش سفیدان ۲ خانواده درگیر و جلب رضایت اولیای دم، بین آنها آشتی، صلح و سازش برقرار و فرد محکوم به قصاص را پس از هشت سال انتظار برای اجرای حکم قصاص، از چوبه دار رها کنند.

زبیدی نیا در ادامه بر ضرورت تقویت شوراهای حل اختلاف در گام دوم انقلاب و سیاست‌های جدید قوه قضائیه تاکیدکرد و گفت: شوراهای حل اختلاف در گام دوم انقلاب و سیاست‌های جدید قوه قضائیه در زمینه توسعه، ترویج فرهنگ صلح و سازش و اصلاح ذات البین و کاهش و پیشگیری از وقوع جرم در جامعه عملکرد مناسبی دارند و لازم است این نهادهای مردمی مورد حمایت معنوی و مادی بیشتری قرار بگیرند.

با میانجی‌گری شوراهای حل اختلاف استان طی سال گذشته ۴۶ محکوم به قصاص نفس از چوبه دار رهایی پیدا کردند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: بخشش بخشش قاتل شوراهای حل اختلاف صلح و سازش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۸۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع جانباز شهید کلیوند عباسی در اهواز

ب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان،با حضور جمعی از مسئولان ، خانواده های معظم شاهد ، ایثارگران و قشرهای مختلف مردم ، پیکر پاک جانباز  شهید سلمان کلیوند عباسی در اهواز تشییع و در گلزار شهدای این شهرستان به خاک سپرده شد .

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: سلمان کلیوند عباسی جانباز ۷۰ درصد دوران دفاع مقدس شهرستان اهواز  پس از سال‌ها جراحت‌های ناشی از جنگ تحمیلی در تاریخ که در تاریخ  ۲۸ فروردین ۱۴۰۳  دعوت حق را لبیک گفت و به خیل شهدا پیوست.

حسن نورانی افزود: این جانباز سرفراز در یکم مهرماه ۱۳۲۶ متولد شد و در ۱۹ مهر ماه ۱۳۵۹ بر اثر اصابت ترکش گلوله توپ دشمن بعثی در منطقه عملیاتی خرمشهر به درجه جانبازی نائل آمد 

 استان خوزستان در دوران دفاع مقدس 24 هزار شهید والامقام را تقدیم کرده است .

دیگر خبرها

  • تشییع جانباز شهید کلیوند عباسی در اهواز
  • رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در مازندران
  • رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در کجور مازندران
  • رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در کجور
  • عمل صلح یاران بسیار ارزشمند است
  • ‌آزادی ۱۴۰ زندانی و صلح و سازش در ۳۶۶ پرونده محکوم به حبس در پویش نذر رهایی
  • آلودگی هوا در ۲ شهر خوزستان
  • چرا شیرخشک در بازار خوزستان کمیاب شده؟
  • رهایی یک محکوم به قصاص نفس در آمل
  • برگزاری مراسم رژه نیرو‌های مسلح در اهواز