Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، عملیات اجرایی پروژه چهارخطه خرم‌آباد - کوهدشت با تخمین اعتبار ۷۰ میلیارد تومان در سال ۸۳ آغاز و قرار شد سال ۹۰ تمام شود، سال ۹۰ هم تمام شد و با گذشت حدود نه سال از وعده مسئولان برای افتتاح، جاده همچنان روی دست خود مانده بود تا همچنان قربانیان خود را تحویل دهد.

جاده‌ای که به رهگذران خود امان نمی‌دهد

جاده کوهدشت - خرم‌آباد تنها راه ارتباط نزدیکی است که کوهدشت را به مرکز استان می‌رساند اما این راه، هنوز هم همچون سال‌های گذشته به رهگذران خود امان نمی‌دهد و از قربانی کردن آن‌ها در کمرهای باریک خود کوتاه نیامده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم این دو شهر چشم‌به‌راه تلاش بیشتر مسئولان مربوطه‌اند شاید با تسریع عملیات چهار خطه کردنش، روند مرگ و میر و وقوع تصادفات در این محور کاهش پیدا کند.

وعده وزیر راه برای تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبار پروژه

اما با سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به لرستان، اسلامی وعده داد که اعتبار این چهار خطه را تخصیص کامل بدهد و تا پایان سال این پروژه تکمیل شود.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان در این رابطه اظهار کرد: پروژه چهارخطه خرم آباد به سمت کوهدشت یکی از پروژه‌های مهم و اولویت دار ما در استان است. خوشبختانه در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به استان مصوب شده که این پروژه جز طرح‌های جهش تولید قرار بگیرد.

رضا خالقی بیان کرد: مقرر شده که اعتبار این پروژه به صورت ۱۰۰ درصدی تخصیص پیدا کند. امیدواریم با این امر بتوانیم تا پایان دولت آن را به طور کامل به بهره برداری برسانیم. هدف سال جاری ما برای این پروژه چهارخطه، تکمیل و زیر بار ترافیک بردن ۱۷ کیلومتر از آن است.

جاده‌ای با تابلوی «خطر مرگ»

محور ازنا - شازند به طول ۷۰ کیلومتر شهرستان ازنا را به استان مرکزی متصل می‌کند که بیش از ۳۵ کیلومتر از این محور در شهرستان ازنا واقع‌شده و هم‌اکنون چهار خطه شدن این محور نیمه‌تمام باقی‌مانده است.

جاده ازنا - اراک در ابتدا باهدف ایجاد ارتباط محلی بین شهرستان‌های ازنا و شازند ایجاد شد اما بعدها به دلایل مختلف ازجمله مسیر هموار و کاهش زمان سفر تبدیل به یک جاده ترانزیتی شده است به‌گونه‌ای که اکثر وسایل نقلیه عبوری از آن خودروهای سنگین هستند.

وعده افتتاح ۷.۵ کیلومتر از ازنا - شازند تا آبان ماه

خالقی در رابطه با این پروژه نیز، اظهار کرد: ۱۱ کیلومتر از این پروژه را در خرداد ماه سالجاری افتتاح کردیم. برنامه داریم که ۷.۵ کیلومتر از این چهارخطه در محدوده استان لرستان را تا آبان ماه به بهره برداری برسانیم.

وعده ۱۴۰۰ برای پروژه دهلیز - نهاوند

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه راهسازی دهلیز - نهاوند اشاره کرد و گفت: از این پروژه حدود ۱۱ کیلومتر باقی مانده است.

وی ادامه داد: این پروژه حدود سه سال تعطیل بود. از سال گذشته با تعویض پیمانکار کار آن در حال پیگیری است. امیدواریم تا سال ۱۴۰۰ این پروژه با تأمین اعتبار انجام و به بهره برداری برسد.

خالقی همچنین به پروژه راهسازی الشتر – فیروزآباد اشاره و بیان کرد: نیمی از این پروژه تکمیل و نیم دیگری در دست اقدام است. برنامه داریم که تا پایان سال از محل کریدور غرب این پروژه را تأمین اعتبار کنیم.

کد خبر 529664 برچسب‌ها استان لرستان تصادف

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان لرستان تصادف راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۸۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۹ هزار کیلومتر ایل راه در خراسان جنوبی مرمت شد

ابراهیمی گفت: عملیات عمرانی  بازگشایی ایل‌ راه های عشایری با اعتبار ۱۰۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال انجام شد و مرمت و بهسازی ایل‌ راه‌های عشایر به‌ طور مستمر در سال ادامه دارد.

وی همچنین گفت: سال گذشته آبرسانی سیار به پنج هزار و ۱۷۳ خانوار عشایر با حجم ۱۲۰ هزار و ۵۴۴ متر مکعب انجام شد و تامین نهاده های دامی به میزان ۲۴ هزار و ۶۲۸ تن، توزیع نفت سفید به میزان ۲۵۳ هزار و ۷۴۰ لیتر و توزیع ۲ هزار و ۳۱ سیلندر گاز مایع از دیگر اقدامات است.

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی از تجهیز پنج چاه آب شرب با اعتبار ۹۰ میلیارد ریال، مرمت و بهسازی چاه مالداری، چشمه و کمک به منابع آبی ۲۲۴ مورد با اعتبار ۶۵ میلیارد ریال خبر داد و افزود: ۱۵ آب انبار و آبشخور دامی با اعتبار ۲۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال احداث شد.

وی عنوان کرد: با توجه به شرایط ناپایدار جوی در فصل بهار، درخصوص اطلاع‌رسانی به موقع به عشایر برای پرهیز از اتراق در مسیل‌ها و ارسال پیامک هشدار جوی توسط اداره کل امور عشایر استان اقدام می‌شود.

ابراهیمی گفت: در استان خراسان جنوبی معمولا کوچ بهاره از ابتدای اسفند شروع می‌شود و استقرار عشایر تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.

وی افزود: با توجه به شرایط خشکسالی حاکم بر اکثر نقاط قابل دسترس، حدود چهار هزار خانوار اقدام به کوچ می‌کنند که عمدتا درون استانی است.

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی گفت: حدود هزار خانوار کوچ برون استانی بیشتر به استان خراسان رضوی و تعداد محدود به استان‌های کرمان و سمنان کوچ دارند.

جمع کل راه‌های استان خراسان جنوبی بیش از ۱۷ هزار کیلومتر شامل راه‌های اصلی و فرعی، راه‌های روستایی آسفالت، شوسه و خاکی است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ایمن سازی کانال های آبی شهر ری/ایمن سازی کامل در گرو تامین اعتبار
  • ایمن‌سازی کامل کانال آب ری - ورامین در گرو تأمین اعتبار
  • پل کیلومتر ۵۶ مسیر ایلام - مهران تا خرداد ماه تکمیل می شود
  • نیاز به ۹۰‌ همت اعتبار برای تکمیل پروژه آزادراه حرم تا حرم
  • تکمیل طرح های راهداری مرکزی نیازمند ۸۶۰ میلیارد تومان اعتبار است
  • پروژه بیمارستانی «نیایش» خرم‌آباد در ایستگاه ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی
  • تخصیص ۱۲۸ میلیارد تومان برای جاده یاسوج به سی‌سخت
  • تکمیل طرح‌های نیمه تمام راهسازی صومعه سرا مستلزم ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار
  • تکمیل مجتمع آبرسانی شیخ موسی ۳۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
  • بیش از ۹ هزار کیلومتر ایل راه در خراسان جنوبی مرمت شد