Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی خود برای تقاضای نفت در سال 2020 را افزایش داد، در عین حال از سایه سنگین ویروس کرونا ‌بر این چشم‌انداز خبرداد.
به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) روز جمعه (20 تیرماه) برآورد خود از تقاضای نفت در سال 2020 را افزایش داد، اما هشدار داد که گسترش ویروس کرونا چشم‌انداز آن را به مخاطره می‌اندازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این نهاد با اشاره به کاهش کمتر از حد انتظار تقاضای نفت در سه ماه دوم سال، برآورد تقاضای ماه گذشته میلادی خود را 400 هزار بشکه در روز افزایش داد و آن را به 91 میلیون و 100 هزار بشکه در روز رساند.
آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش ماهانه خود اعلام کرد: در حالی که بدون شک بازار نفت اندکی احیا شده، تعداد زیاد و رو به افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در برخی کشورها یادآور آن است که این همه‌گیری هنوز تحت کنترل نیست و خطر آن برای چشم‌انداز بازار تقریباً به‌طور قطع و در جهت نزولی وجود دارد.
آژانس کاهش محدودیت‌های اعمال‌شده برای مهار ویروس کرونا در بسیاری از کشورها را عامل افزایش انتقال سوخت در ماه‌های مه، ژوئن و احتمالاً ژوئیه دانست.
این در حالی است که این نهاد اعلام کرد پالایش نفت در سال 2020 بیش از پیش‌بینی ماه گذشته آژانس کاهش می‌یابد و در سال 2021 نیز رشد کمتری خواهد داشت.
براساس برآورد آژانس بین‌المللی انرژی، احتمال دارد تقاضا در سال 2021، 2 میلیون و 600 هزار بشکه پایین‌تر از سطح 2019 باشد و کاهش تقاضای نفت سفید و سوخت جت به دلیل کاهش سفرهای هوایی سه‌چهارم این کاهش را به خود اختصاص می‌دهد.
این نهاد تصریح کرد: برای پالایشگران، هرگونه سود ناشی از بهبود تقاضا با بازارهای محدودتر مواد اولیه پیش رو خنثی خواهد شد. حاشیه‌های سود پالایشی نیز به دلیل اضافه شدن ذخیره‌سازی بالای محصولات به سه ماهه دوم 2020 بسیار ضعیف خواهد بود.
آژانس بین‌المللی انرژی درباره عرضه جهانی نفت اعلام کرد میزان پایبندی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش از جمله روسیه (ائتلاف اوپک پلاس) به توافق کاهش تولید خود 108 درصد بوده است.
کاهش‌های تولید به دلیل کاهش تقاضا در بازار هم دیگر تولیدکنندگان نفت به‌ویژه ایالات متحده آمریکا را تحت تأثیر قرار داده است. در حالی که پیش‌بینی می‌شد عرضه نفت آمریکا در نیمه دوم سال 2020 به آرامی بهبود یابد، برداشته شدن شرایط اضطراری صادرات نفت خام لیبی می‌تواند تا پایان سال روزانه 900 هزار بشکه دیگر را به بازارهای جهانی اضافه کند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آژانس بین المللی انرژی تقاضای نفت هزار بشکه سال 2020

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۸۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولیانوف: سفر گروسی به روسیه در حال برنامه ریزی است 

به گزارش خبرگزاری مهر، «میخائیل اولیانوف» نماینده دایم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در گفت‌وگو با «اسپوتنیک» اعلام کرد که سفر آینده «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به روسیه اکنون در حال برنامه ریزی است.

به گفته اولیانوف سفر گروسی به روسیه مربوط به تأمین امنیت نیروگاه اتمی زاپروژیا است.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هفته پیش بر ضرورت جلوگیری از حمله به نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا تاکید کرد. رافائل گروسی اعلام کرد که حمله پهپادی روز سه‌شنبه به مرکز آموزشی نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا نشانه آمادگی برای حملات جدید به این نیروگاه است.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ادامه گفت که حادثه گزارش شده امروز هر چند در خارج از محدوده نیروگاه رخ داده، اما یک تحول شوم است زیرا نشان دهنده آمادگی برای ادامه این حملات است.

گروسی تاکید کرد که این حملات هر چند خطرات شدیدی ایمنی و امنیت هسته‌ای ایجاد می‌کنند و درخواست‌های مکرر آژانس برای خویشتن داری نظامی رخ می‌دهد.

مدیر کل آژانس افزود که هر کسی که پشت آنها باشد، با آتش بازی می‌کنند. حمله به یک نیروگاه هسته‌ای بسیار غیرمسئولانه و خطرناک است و باید متوقف شود. گروسی گفت هفته آینده در سخنرانی خود در شورای امنیت سازمان ملل، جدیت وضع مربوط به حملات به نیروگاه زاپروژیا را مطرح کند.

مقامات روسیه اخیراً اعلام کردند که در پی حمله پهپادی نیروهای ارتش اوکراین به نیروگاه اتمی زاپروژیا دست‌کم سه نفر زخمی شدند.

به گفته مقامات دولت روسیه که اسپوتنیک به نام آنها اشاره‌ای نکرده، ارتش اوکراین با استفاده از حداقل دو پهپاد به یک راکتور خاموش نیروگاه زاپروژیا حمله کرد؛ در این حمله آسیب جدی به نیروگاه وارد نشد و سطح تشعشعات طبیعی گزارش شده، اما دولت و ارتش اوکراین دست داشتن در این حمله را تکذیب کرده کرده‌اند.

کد خبر 6086723

دیگر خبرها

  • واکنش آمریکا به گزارش اخیر گروسی درباره ایران
  • تلاش آمریکا برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای
  • فروش خودروهای الکتریکی و هیبریدی در ۲۰۲۴ رکورد خواهد زد
  • اولیانوف: سفر گروسی به روسیه در حال برنامه ریزی است 
  • ادعای بی‌اساس گروسی درباره برنامه هسته‌ای ایران تکرار شد
  • گروسی به تهران سفر می‌کند
  • سونامیِ بستری کودکان و نوجوانان انگلیسی به خاطر عوارض سیگار الکترونیکی
  • اظهارنظر گروسی درباره هسته‌ای شدن ایران/ به تهران می‌روم
  • گروسی: به زودی به ایران سفر می‌کنم
  • رتبه اعتباری رژیم صهیونیستی در «اس‌اندپی»کاهش یافت