Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی شهردار تبریز از اجرای نیابتی چهار پروژه اماکن تاریخی و گردشگری خبر داد و گفت: مقبره‌الشعرا، ربع رشیدی، مقبره دوکمال و خانه ستارخان پروژه‌هایی هستند که شهرداری تبریز به نیابت از دستگاه‌های دیگر آن‌ها را اجرا می‌کند.

ایرج شهین باهردر این خصوص اظهار کرد: اگرچه اجرای این پروژه‌ها بر عهده دیگر دستگاه‌های متولی است، اما شهرداری تبریز نمی‌تواند نسبت به وضعیت موجود این اماکن بی‌تفاوت باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با اینکه این پروژه های ساماندهی و بهسازی در حیطه وظایف شهرداری نبوده ولی صرفا در جهت رفع نگرانی عمومی شهروندان در خصوص اماکن تاریخی گردشگری برای اجرای آنها گام برمی‌داریم.

وی ادامه داد: نمی‌توانیم به اعتراض مردم نسبت به وضعیت پروژه‌های گردشگری تاریخی و تعلل دستگاه‌های متولی فرهنگ و گردشگری برای بازسازی اماکن تاریخی بی تفاوت باشیم، برای همین منظور جهت تکمیل این پروژه‌ها پیشقدم شده ایم.

شهردار تبریز به نقش نمایندگان مجلس در جذب اعتبارات اشاره کرد و گفت: همیاری نمایندگان مجلس در جذب اعتبار دولتی برای پروژه‌های ملی تبریز باعث تسریع عملیات اجرائی آن‌ها می شود.

وی بیان کرد: نمایندگان مجلس می‌توانند سهم شهر تبریز در پروژه‌های ملی را از دولت مطالبه کنند تا بتوانیم آن پیش‌برد پروژه‌ها را تسریع کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی پروژه عمراني اماکن تاریخی میراث فرهنگی مقبره الشعرا ربع رشیدی تبریز اماکن تاریخی پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۸۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه هنر‌های تجسمی بنا‌های تاریخی ایران در عمارت مسعودیه برگزار می‌شود

علی‌اصغر رمضان‌نژاد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این نمایشگاه با حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان وزارت میراث فرهنگی، صندوق توسعه و احیا، هنرمندان و فعالان فرهنگی با همکاری مجموعه هنری دل افکن در روز ۲۹ فروردین افتتاح و روز‌های ۳۰ و ۳۱ فرودین در مجموعه تاریخی مسعودیه پذیرای عموم علاقه‌مندان به هنر و بنا‌های تاریخی است.

وی با اشاره به برنامه‌های صندوق توسعه و احیا در روز جهانی بنا‌های تاریخی ایران تصریح کرد: علاوه بر برگزاری نمایشگاه گروه‌های تجسمی هنرمندان که جای قدردانی از مجموعه هنری دل افکن دارد، برنامه‌های متنوعی در نقاط مختلف کشور پیش‌بینی شده که با محوریت تاکید بر احیای بنا‌های تاریخی ایران برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در ایام هفته میراث فرهنگی نیز مراسم افتتاحیه کاروانسرای ایوانکی به عنوان یکی از بنا‌های فاخر کشور که ثبت جهانی شده و در مرمت آن از نظر کارشناسان جهانی استفاده شده به بهره برداری می‌رسد.

رمضانی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری اماکن تاریخی و فرهنگی اشاره کرد و افزود: حدود ۱۸ سال از فعالیت‌های این صندوق می‌گذرد و در طول این مدت به مدد کارشناسانی که داشته و فرصتی که در اختیارش قرار گرفته توانسته تعدادی از بنا‌های تاریخی فرهنگی کشور را به واگذرای برساند.

وی افزود: صندوق احیا در این هجده سالی که فعالیت داشته ۴۹ بنا را به بهره برداری رسانده ولی در بازه زمانی منتهی به پایان سال ۱۴۰۲ که هشت ماهه سال گذشته و از زمانی که دکتر طلایی مسئولیت صندوق را بر عهده گرفته است نزدیک ۱۳۰ بنا را به مزایده گذاشته و ۳۵ بنا را به بهره برداری رسانده که اگر این آمار را با قبل مقایسه کنیم بسیار چشمگیر است و از این تعداد من فکر می‌کنم ۳۵ بنا به بهربرداری رسیده است.

معاون صندوق توسعه و احیا تصریح کرد: در سال جدید برنامه این صندوق، برای مزایده گذاشتن ۲۰۰ بنا است که با توجه به فرصت‌های جذب سرمایه گذاری امیدواریم سرعت بیشتری بگیرد.

وی در مورد صنایع دستی نیز تصریح کرد: در حال حاضر حدود سه سال است که فعالیت‌های صنایع دستی به صندوق احیا واگذار شده که در دوره مدیریتی جدید، در زمینه صنایع دستی فرش و حتی دستباف اقدامات خوبی شکل گرفته به نوعی که ما تعدادی از بناهایمان را به عنوان خانه‌های خلاق صنایع دستی یا فرش دستباف اختصاص دادیم که این جنبه حمایتی از هنرمندان و صنعتگران این عرصه دارد.

رمضان نژاد گفت: هدف اصلی ما شناسنامه دار کردن فرش دستباف در کشور است به طوری که وقتی آن را صادر می‌کنیم با یک اسناد هویتی بتوانیم در اقصی نقاط دنیا اینها را به نام ایران به فروش برسانیم.

هنرمندان بنا‌های تاریخی را با هنر‌های تجسمی به تصویر می‌کشند

مدیر مجموعه هنری دل‌افکن نیز با قدردانی از همراهی و حمایت‌های صندوق توسعه و احیا اظهار داشت: رویکرد اصلی ما در برگزاری این نمایشگاه معرفی بنا‌های تاریخی وکمک به بازسازی این بنا‌ها و کاروانسرا‌ها و ثبت بیشتر این بنا‌ها است.

مریم دل‌افکن با بیان اینکه برپایی این نمایشگاه‌ها پلی برای ارتباط بین گذشته و حال، تاریخ وهنر، فرهنک غنی کشورمان است تصریح کرد: امیدواریم با کمک هنرمندان مجموعه خانه هنردل افکن برگی از افتخاراتمان را ورق بزنیم و به علاقمندان کمک کنیم تا درک عمیق تری از هنر را دریابند.

دل افکن به جزییات برگزاری نمایشگاه گروهی جمعی از هنرمندان این مجموعه هنری با عنوان بنا‌های تاریخی ایران اشاره کرد و افزود: علاقه‌مندان به هنر و بنا‌های تاریخی می‌توانند روز‌های ۳۰ و ۳۱ فروردین‌ماه از ساعت ۱۱ تا ۱۷ با مراجعه به مجموعه تاریخی مسعودیه واقع در میدان بهارستان خیابان ملت مراجعه و از آثار هنر‌های به نمایش گذاشته شده بازدید کنند.

این فعال فرهنگی و اجتماعی با اعلام آمادگی برای همکاری با نهاد‌های مختلف در برگزاری نمایشگاه‌های هنر تصریح کرد: در سالی که گذشت این مجموعه موفق شد کتاب کاروانسرای تاریخی ایران را که شامل عکس‌های فاخر از هنرمندان است را چاپ برساند.

وی افزود: امسال نیز در مناسبت‌های مختلف برپایی نمایشگاه‌های هنری در دست اقدام است و امیدواریم در معرفی آثار هنرمندان تاثیرگذار باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری میراث و گردشگری

دیگر خبرها

  • دسترسی به بافت تاریخی شیراز تسهیل می‌شود
  • اجرای ۲۰ کیلومتر مسیرگشایی در معابر تبریز
  • سرانجام دهکده ورزشی در پایتخت چه شد؟
  • ۷ میلیون بازدید از اماکن تاریخی ثبت شده است
  • نمایشگاه هنر‌های تجسمی بنا‌های تاریخی ایران در عمارت مسعودیه برگزار می‌شود
  • واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت و بهره‌برداری
  • مرمت و بهره‌برداری از ۱۰۰ بنای تاریخی در سال جاری
  • بازدید بیش از ۲۰ میلیون گردشگر از اماکن مذهبی، تاریخی و طبیعی فارس
  • ثبت بیش از ۲۰ میلیون بازدید از اماکن مذهبی، طبیعی و گردشگری فارس
  • بازدید از اماکن گردشگری فارس از  مرز ۲۰ میلیون گذشت