Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: برای اولین بار در پاییز سال گذشته نرخ بیکاری خراسان رضوی به 6.3 درصد و نرخ بیکاری روستایی 1.3 درصد کاهش پیدا کرد که نتیجه کار جهادی و تمرکز مباحث اقتصادی همه ارکان در این استان بود.
به گزارش روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی، محمد سنجری در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایهگذاری شهرستان بردسکن طی سخنانی اظهار کرد: طرح مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار برایفارغ التحصیلان فرصت خوبی است که مدیران می‌توانند از آنها استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی افزود: در به کارگیری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، سهیا چهار ماه دوره کارورزی متقاضی است که در این مدت مشمول قانون کار نیست و بعد ازآن هم اگر کارفرما نسبت به بکارگیری وی اقدام کند به مدت 2 سال از پرداخت حق بیمه سهمحق کارفرما معاف است.
وی بیان کرد: برای اولین بار در پاییز سال گذشته نرخ بیکاریخراسان رضوی به 6.3 درصد و نرخ بیکاری روستایی 1.3 درصد کاهش پیدا کرد که نتیجه کارجهادی و تمرکز مباحث اقتصادی همه ارکان در این استان بود.
سنجری با اشاره به این که شیوعویروس کرونا 50 درصد اشتغال را در حوزه خدمات تحت تاثیر قرار داده است، تصریح کرد:براساس مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا به جهت سلامتی مردم بخشی از فعالیت‌های اقتصادیبه صورت موقت تعطیل شدند و بخشی هم مانند صنعت هتل و گردشگری و مجموعه‌های فرهنگی،آبی و تالارها نیز هنوز در محدودیت هستند که ما را با مشکل روبه‌رو کرده است.
سنجریبا اعلام این که پروژه‌های نیمه تمام حل و فصل مشکلات بنگاه‌ها، صدور مجوزها و پروانه‌هاو اصلاح فرایند صدور مجوزها با جدیت و به صورت موردی دائم در حال رصد است، یادآور شد:با برنامه‌ریزی‌های انجام شده یک هزار و 101 شغل در سال گذشته در خراسان رضوی ایجادشد.
سنجری اضافه کرد: در کنار اشتغال ایجادی، متاسفانه ریزش نیروی کار انسانی را همداشتیم که نهایتا 58 هزار نفر اشتغال خالص در سال 98 محقق شد و در بردسکن نیز از تعهدیک هزار و 197 نفری، یک هزار و 78 شغل در سامانه رصد ثبت شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: به جهتاینکه تمام ارزیابی‌ها توسط سامانه رصد ملی در این استان انجام می‌شود، درخواست داریمدستگاه‌های اداری اشتغال ایجاد شده و عملکرد خود را ثبت سامانه کنند تا بتوانیم بهتعهد اشتغال خود دست پیدا کنیم.
سنجری با بیان اینکه در سه ماهه امسال 146 فرصت معادل14 درصد تعهد در این شهرستان محقق شده است، افزود:طرح مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار در این شهرستان 63 نفرتعهد داشته که 58 نفر انجامشده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در سال گذشته در خراسان رضوی 45 هزار نفر به عنوان جوینده کاردر کاریابی‌ها ثبت نام کرده‌اند که بحث خیل عظیم جویندگان کار در شهرستان‌ها باید توسطمدیران ساماندهی شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی مدیرکل تعاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۸۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای پنج منطقه مشهد پاک است

مهدی اله‌پور مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: میانگین شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته با عدد ۵۸ نشانگر هوای «سالم» است و شاخص‌های یک تا ۲ ساعت گذشته هم با عدد ۷۲ از شرایط «سالم» هوای این کلانشهر حکایت دارد.

او افزود: کیفیت هوای سایر ۱۸ منطقه دارای ایستگاه سنجش کیفیت هوای مشهد در وضعیت سالم است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: به شهروندان توصیه می‌شود در روز‌های دارای هوای سالم و پاک، پیاده‌روی را با هدف حفظ سلامت خود ترک نکنند.

اله پور بیان کرد: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمد‌های غیر ضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • افزایش دمای هوا در خراسان رضوی تا دوشنبه
  • حقوق کارکنان دولت در سال جاری چند درصد زیاد شد ؟
  • افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری
  • کاهش ۲ درصد نرخ بیکاری بانوان/ تسهیلات اثر گذار بودند
  • وضعیت بهتری در خصوص رشد اقتصادی و کاهش بیکاری نسبت به گذشته داریم
  • تعهد اشتغال بهزیستی خراسان رضوی؛ ۷۸۲۳ نفر
  • افزایش ۴۸ درصدی ایجاد اشتغال با راه اندازی تعاونی‌های جدید
  • کیفیت هوای پنج منطقه مشهد پاک است
  • ۹۰ درصد اتباع افغانستانی در خراسان رضوی خواهان مجوز اقامت هستند
  • افزایش ۷.۶ درصدی تولید تخم مرغ در خراسان رضوی