Web Analytics Made Easy - Statcounter

تولید برق نیروگاه‌های اصفهان ۱۵ درصد افزایش یافت

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق اصفهان گفت: تولید برق در نیروگاه‌های استان در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۱۵ درصد به ۶ هزار و ۴۰۰ گیگاوات ساعت انرژی الکتریکی رسید.

سعید محسنی افزود: این استان دارای نیروگاه‌های حرارتی و بزرگ اصفهان(اسلام آباد)، شهید منتظری، جنوب اصفهان(چهلستون)، زواره و کاشان و همچنین نیروگاه گازی هساست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه نیروگاه‌های شهید منتظری، کاشان و زواره در فصل بهار امسال به ترتیب ۲ هزار و ۸۹۵، ۷۳۰ و ۶۳۷ گیگاوات ساعت تولید برق داشتند، خاطرنشان کرد: این نیروگاه‌ها با افزایش تولید۱۰، ۵۶ و ۲۰ درصدی در این مدت مواجه بودند.

آلودگی هوای اصفهان بدلیل فعال شدن کانون‌های گرد و غبار است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: آلودگی ۲ روز اخیر هوای اصفهان بدلیل فعال شدن کانون‌های گرد و غبار در مناطق شمالی و شرقی این خطه و کویرهای استان‌های همجوار است.

منصور شیشه‌فروش افزود: در چند روز گذشته وزش باد شدید تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت و خیزش گرد و خاک از بیابان‌های مناطق شمالی و شرقی استان و بیابان‌های استان‌های همجوار مانند سمنان و یزد منجر به افزایش ریزگردها و آلایندگی هوا شد.

وی با بیان اینکه این گردو خاک بیشتر از بیابان‌های اردستان، نایین، انارک و کویرهای استان‌های همجوار مانند سمنان و یزد برخاسته است، اظهار داشت: وزش باد و فعال شدن این کانون‌های گرد و غبار باعث ایجاد آلایندگی در این مناطق و همچنین مناطق مرکزی استان اصفهان شد هرچند استان‌های دیگری مانند یزد و کرمان هم در این چند روز تحت تاثیر ریزگردها قرار گرفتند.

استاندار اصفهان: همراهی مردم لازمه مقابله با کروناست

استاندار اصفهان گفت: مهم‌ترین زیرساخت‌های مورد نیاز در شرایط کرونا تفکر و ایده مردم است اگر مردم همراهی نکنند نتیجه‌ای برای مقابله با ویروس نخواهیم داشت.

عباس رضایی در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که با حضور رییس جمهور برگزار شد، با بیان اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، اظهار داشت: باید تمام هم و غم را در خصوص پیشگیری از بیماری کرونا به کار ببندیم.

وی با بیان اینکه برای سلامتی نمی‌توان قیمت تعیین کرد، اظهارکرد: نیروهای بهداشت و درمان خسته از کار نیستند بلکه خسته از عدم رعایت مردم در این ارتباط هستند.

نائب رییس انجمن داروسازان: دروغ‌پراکنی علت خرید قرص ید در اصفهان بود

نائب رییس انجمن داروسازان ایران گفت: دروغ‌پراکنی‌ها و سودجویی‌های سه روز اخیر درباره حادثه نطنز از جمله دلایل خرید قرص یُد توسط برخی از مردم اصفهان بود هرچند تماشای سریال چرنوبیل در آن تاثیر داشت.

سید علی فاطمی افزود: مسوولان در سه روز گذشته تاکید داشتند که حادثه نطنز هیچ مخاطره‌ای بهمراه نداشته است اما تعدادی از مردم اصفهان تحت تاثیر دروغ‌پراکنی‌ها به داروخانه‌ها برای خرید قرص ید یا مکمل‌های آن مراجعه کردند.

نائب رییس انجمن داروسازان ایران ادامه داد: بیشتر این افراد تحت تاثیر دروغ‌پراکنی‌های شبکه‌های اجتماعی و سودجویی برخی افراد از شرایط پیش آمده قرار گرفتند و به گمان خود برای در امان ماندن از خطر اشعه، قصد خرید قرص ید داشتند.

اولویت ذوب آهن پس از تامین ریل موردنیاز کشور صادرات است

معاون بهره‌برداری شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: اولویت این شرکت پس از تامین ریل مورد نیاز کشور و تعهدات داخلی، صادرات آن است که هیچ مانعی از نظر فنی و استاندارد در این زمینه وجود ندارد.

مهرداد تولائیان با بیان اینکه سالانه امکان تولید ۲۰۰ هزار تن ریل در ذوب آهن اصفهان وجود دارد، اظهارداشت: قابلیت تامین ریل مورد نیاز کشور در سالجاری توسط این مجموعه صنعتی وجود دارد.

وی با بیان اینکه در سال جاری ماهانه بین هفت تا ۱۰ هزار تن ریل در این شرکت تولید شد، ادامه داد: ذوب آهن اصفهان از یک سال گذشته در زمینه تولید ریل راه آهن و شمش آن به خودکفایی کامل رسیده است.

کمالوندی: سوله بزرگتر و با تجهیزات پیشرفته‌تر در مجتمع نطنز احداث می‌شود

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: تصمیمات لازم برای بازسازی سوله ‌آسیب دیده مجتمع شهید احمدی روشن(نطنز) اتخاذ شده و قرار است سوله بزرگتر و با تجهیزات پیشرفته‌تری در این مجتمع احداث شود.

بهروز کمالوندی، با اشاره به حادثه روز پنجشنبه مجتمع شهید احمدی روشن (نطنز) و اقداماتی که سازمان انرژی اتمی بعد از این حادثه انجام داد، گفت: در موضوع حادثه اولین هدف این بود که اطمینان حاصل کنیم که تلفات جانی نداشته باشیم بعد از آن عامل حادثه را بدانیم و ببینیم که چه میزان خسارت دیده‌ایم و در نهایت چطور این مجموعه را بازسازی و خسارت‌های وارده را جبران کنیم.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی افزود: ما در مرحله اول متوجه شدیم که خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشته اما خسارت‌های مالی قابل توجه بود.

تکمیل ۲۵۰۰ طرح صنعتی اصفهان به جهش تولید استان کمک می‌کند

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: تکمیل ۲ هزار و ۵۰۰ طرح صنعتی این استان با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در اولویت برنامه‌های اقتصادی است که به جهش تولید استان کمک می‌کند.

ایرج موفق اظهارداشت: استان اصفهان با بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی و بیش از چهار هزار و ۵۰۰ طرح در دست اجرا رتبه دوم صنعت کشور را به خود اختصاص داده است.

وی ابراز امیدواری کرد که با رفع مشکلات موجود و همکاری مسوولان تا پایان امسال شاهد بهره برداری تعداد زیادی از این طرح‌ها باشیم.

برنامه‌های اوقات فراغت هلال‌احمر هماهنگ با مسائل روز باشد

رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: لازم است برنامه‌هایی که توسط این جمعیت برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان اجرا می‌شود، هماهنگ با مسائل و شرایط روز باشد.

 محمد گل‌فشان در جلسه افتتاحیه برنامه‌های اوقات فراغت معاونت جوانان جمعیت هلال احمر استان اصفهان که بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: امسال با توجه به شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا، برنامه‌های اوقات فراغت با سال‌های دیگر متفاوت است و باید متناسب با مسائل روز و امکانات موجود باشد.

وی با بیان اینکه غنی‌سازی اوقات فراغت از ویژگی‌های برنامه‌های جمعیت هلال احمر است، اظهارداشت: سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در طول سال برنامه‌هایی برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان دارد و فقط مختص به تابستان نیست.

واگذاری معادن فعال کوچک در قالب مجموعه‌ای واگذار می‌شود

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران گفت: واگذاری معادن فعال کوچک به شرکت‌ها و بخش خصوصی در قالب مجموعه‌های ۱۰ تایی و بیشتر انجام می‌شود. 

وجیه‌اله جعفری از طریق ویدئو کنفرانس که با رییس سازمان صنعت معدن و تجارت و مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان برگزار شد، اظهارداشت: با توجه به دستور رییس جمهوری و وزیر صنعت، معدن و تجارت برای فعال سازی معادن کوچک بدنبال این هستیم که این معادن را بصورت مجموعه‌ای واگذار کنیم.

وی ادامه داد: یک مجموعه کاملی از معادن شامل پروانه اکتشاف، گواهی کشف، پروانه بهره برداری فعال و غیر فعال در اختیار سازمان صنعت معدن و تجارت استان‌هاست.

میزان جذب بیمه بیکاری کرونایی در استان اصفهان بررسی می‌شود

استاندار اصفهان با اشاره به حمایت‌های دولت از مشاغل آسیب دیده در دوره کرونا گفت: روند جذب بیمه بیکاری در استان ویژه ایام کرونا در جلسه‌ای با حضور مسوولان دنبال خواهد شد.

عباس رضایی در حاشیه دیدار ویدیو کنفرانسی مدیران ارشد وزارت کشور و استانداران با اشاره به اختصاص۵۰۰ هزار میلیارد ریال برای بنگاه‌های آسیب دیده از کرونا به صورت تسهیلات ۱۲ درصد افزود: روند جذب این تسهیلات نیز در استان در جلسه‌ای با حضور مسوولان مربوطه پیگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه هماهنگی، سیاستگذاری و نظارت بر دستگاه‌های اجرایی استان وظیفه مجموعه زیر مجموعه وزارت کشور است، ادامه داد: پیگیری سیاستگذاری‌های رهبر معظم انقلاب و دولت و هماهنگی دستگاه‌های مختلف به منظور تسریع در تحقق این سیاست‌ها، از مهمترین برنامه‌های استانداران است.

معاون وزیر صمت: ۳۲۱ واحد صنعتی برای پذیرش در بورس اعلام آمادگی کردند

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در سال جاری برای ورود ۱۰۰ واحد صنعتی بزرگ در کشور به بورس برنامه‌ریزی شد که تا امروز ۳۲۱ واحد صنعتی برای پذیرش در این چرخه مهم اقتصادی و سرمایه‌گذاری اعلام آمادگی کرده‌اند.

سعید زرندی در جمع فعالان طرح‌های صنعتی اصفهان در خانه صنعت، معدن و تجارت این استان افزود: این وضعیت و بهبود دیدگاه‌ها به بورس ویژه ای برای کشور به شمار می‌رود و تولیدکنندگان و صنعتگران در این روزها از پول سرگردانی که در اختیار مردم است باید نهایت بهره را برده و با پذیرش در بورس وضعیت اقتصادی خود را بهبود بخشند.

وی اضافه کرد: این امر به رونق و ارتقای تولید و صنعت منجر خواهد شد و ما به این موضوع تاکید می‌کنیم.

با دستور رییس جمهوری، بهره‌برداری ۲ طرح صنعتی در اصفهان آغاز شد

بهره‌برداری ۲ طرح صنعتی با پنج هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی ۴۲۱ نفر روز پنجشنبه و در هفته پنجم پویش ملی "تولید، تداوم امید" به صورت ویدیو کنفرانس با دستور رییس جمهوری و با حضور معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در اصفهان آغاز شد.

شرکت شهدینه آران هشت بهشت تولید کننده گلوتن ذرت، گلوکز و شربت کلوکز، روغن ذرت تصفیه شده و انواع نشاسته اصلاح شده با سرمایه گذاری پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال و اشتغال ۳۰۰ نفر با حضور معاون طرح و برنامه وزارت صنعت معدن و تجارت از طریق ویدئو کنفرانس با دستور رییس جمهور افتتاح شد.

این طرح با ظرفیت تولید ۹۵ هزار تن گلوکز، گلوتن و نشاسته در شهرستان شاهین شهر و میمه استان اصفهان تکمیل و افتتاح شد و بهره‌برداری از این طرح، موجب افزایش ظرفیت در صنعت یاد شده به‌میزان ۸.۷ درصد شد.

احیا و حفظ فضای سبز باید اولویت شهرداری باغ شهرهای کشور باشد

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: حفظ باغ‌ها و فضای سبز باغ شهرهای کشور باید یکی از اولویت‌های شهرداری‌ها باشد .

مهدی جمالی نژاد در مراسم افتتاح و کلنگ زنی ۲ طرح عمران شهری شهرداری گلدشت از توابع شهرستان نجف آباد  افزود : بعضی از شهرهای کشور و اصفهان به باغ شهر معروف است وگلدشت یکی از باغ شهرهای استان اصفهان است که باید شهرداری این منطقه وشهرداران دیگر مناطق در احیا و حفظ باغ‌ها و فضای سبز منطقه بطور جدی اقدام کنند.

وی گفت: با وجود تحریم‌های ظالمانه و ویروس منحوس کرونا ومشکلات ا قتصادی بوجود آمده ، پروژه‌های عمرانی خوبی توسط شهرداری‌ها در سطح کشور  درحال اجراست.

قطعه‌سازان ۳۲ هزار میلیارد تومان از خودروسازان مطالبه دارند

رییس انجمن قطعه سازان استان اصفهان و عضو انجمن همگن ایران گفت: زنجیره تامین کننده‌ها و قطعه سازان ۳۲ هزار میلیارد تومان از خودروسازان مطالبه دارند.

ابراهیم احمدی در حاشیه رونمایی از قطعات جدید خودرو با حضور معاون وزیر صنعت معدن و تجارت در منطقه صنعتی دولت آباد اصفهان اظهار داشت: ۱۴ هزار میلیارد تومان از مطالبات قطعه سازان معوق است که بیشتر از ۱۲۰ روز از زمان آن گذشته است.

به گفته وی هشت میلیارد تومان این مطالبات چک و خرید دیون ( وام که ادای آن را مدت معین باشد) است.

سخنگوی وزارت خارجه: اجماع ملی در زمینه سیاست‌های خارجی ضروری است

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: لازم است که در زمینه سیاست‌های خارجی شاهد اجماع ملی باشیم و ساحت آن را از دعواهای جناحی، حزبی و گروهی دور کنیم.

سید عباس موسوی در جمع خبرنگاران در مرکز همایشهای شهرداری اصفهان با بیان اینکه وزارت امور خارجه مجری تصمیم هایی است که مجموعه نظام می‌گیرد، اظهارداشت: سیاست خارجی کشور پشتوانه نخبگانی و قانونی دارد که از رهبر معظم انقلاب بعنوان هادی اصلی سیاست خارجی تا ریاست جمهور بعنوان رییس شورای عالی امنیت ملی وزارت امور خارجه و مجلس، همه در تصمیم سازی و تصمیم‌گیری در حوزه سیاست خارجی نقش دارند.

وی با تاکید بر اینکه وزارت امور خارجه مجری تصمیم‌های کلان نظام است، اضافه کرد: در این زمینه لازم است که شاهد اجماع ملی باشیم و ساحت سیاست خارجی را از دعواهای جناحی، حزبی و گروهی دور کنیم.

برچسب‌ها ویروس کرونا وزارت صنعت معدن و تجارت انرژی برق وزارت امور خارجه اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا وزارت صنعت معدن و تجارت انرژی برق وزارت امور خارجه اصفهان ویروس کرونا وزارت صنعت معدن و تجارت انرژی برق وزارت امور خارجه اصفهان صنعت معدن و تجارت وزارت امور خارجه جمعیت هلال احمر میلیارد تومان هزار میلیارد استان اصفهان اوقات فراغت سیاست خارجی دروغ پراکنی بهره برداری قطعه سازان واحد صنعتی دستور رییس رییس انجمن نیروگاه ها اصفهان گفت وزارت صنعت طرح صنعتی خرید قرص ذوب آهن ۲ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۸۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی آذربایجان‌غربی برای میزبانی از رویدادهای ملی ورزش دانش آموزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مهاباد؛ استاندار آذربایجان‌غربی در دیدار با معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به زیرساختهای خوب ورزشی و نیز تجربه برگزاری رویدادهای ملی و جهانی، از آمادگی استان برای میزبانی رویدادهای ورزش دانش آموزی خبر داد.

محمدصادق معتمدیان افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته و حمایتهای دولت مردمی، شاهد ارتقای سرانه های آموزشی هستیم.

معتمدیان گفت: برای پوشش دادن خلاهای موجود، در دولت سیزدهم کارگروهها و برنامه‌های مختلفی طراحی و نقشه راه را تدوین کردیم تا در زمینه شاخص‌ها رشد مطلوبی داشته باشیم.

وی، با بیان اینکه توجه به مناطق محروم و کمتربرخوردار از مهمترین محورهای اقدامات دولت در استان است، افزود: برای جبران عقب افتادگی‌ها برنامه داریم و هر مسیری را که برای ارتقای سطح آموزش و پرورش ممکن باشد، می‌پیماییم تا به بهترین سطح برسیم.

معتمدیان، بهینه سازی دارایی‌ها و مولد سازی را جزو اولویتهای استان برشمرد و گفت: یکی از راهبردهای جبران سرانه های آموزشی، بهره گیری از ظرفیت قانونی مولدسازی است.

استاندار آذربایجان‌غربی، کیفیت بخشی آموزشی را مهم دانست و گفت: عدالت محوری در حوزه آموزش و پرورش را از طریق سفرهای شهرستانی و حضور میدانی پیگیری می کنیم چرا که آموزش و پرورش پله نخست شناسایی جوانان مستعد است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش هم در این دیدار ضمن قدردانی از حمایتهای ویژه استاندار آذربایجان‌غربی از فعالیت‌ای دانش آموزشی، ورزش دانش‌آموزی این استان را دارای ظرفیت بالایی دانست و گفت: آذربایجان‌غربی به دلیل برخورداری از ظرفیت های کم نظیر ورزشی، همواره یکی از ارکان اصلی ورزشهای پایه در سطح ملی است.

دیگر خبرها

  • از برگزاری رویدادهای گردشگری شناسنامه‌دار در کرمانشاه حمایت می‌کنیم
  • تصاویری از اصفهان ساعاتی بعد از شنیده شدن صدای انفجار
  • مسابقات کاراته در بالاترین سطح و کیفیت در همدان برگزار شد
  • المیادین: هیچ تهاجم خارجی علیه ایران صورت نگرفته است
  • هیچ تهاجم خارجی علیه ایران صورت نگرفته است
  • تسنیم: فرودگاه شکاری اصفهان در امنیت کامل است /مردم اصفهان در صف خرید حلیم هستند یا ورزش صبحگاهی می کنند /وضعیت غیرعادی نیست
  • برگزاری یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعت فولادکشور در دانشگاه تهران
  • اختلال در سامانه صدور پروانه وزارت بهداشت از زبان متقاضیان
  • آمادگی آذربایجان‌غربی برای میزبانی از رویدادهای ملی ورزش دانش آموزی
  • آمادگی میزبانی از تمامی رویدادهای مهم ورزشی را داریم