Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم گفت: ۸۱۰ خدمت الکترونیکی توسط دستگاه‌های استان ارائه می‌شود که تعداد خدمات ارائه‌شده پس از شیوع کرونا ۱۵۷ خدمت است. - اخبار استانها -

سید رضا موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، اظهار داشت: با توجه به درآمدی که دفاتر پیشخوان دارند تأمین اقلام بهداشتی برای آن‌ها سخت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه برخی مردم برای تهیه ماسک مشکل مالی دارند، افزود: از 66 دفتر پیشخوان استان در 2 دوره بازدید کردیم که در این بازدیدها نسبت به لزوم استفاده از ماسک تأکید شد و ارباب‌رجوع گفتند هزینه پرداخت پول برای تهیه ماسک را ندارند.

66 دفتر پیشخوان قم 84 خدمت ارائه می‌دهند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم بیان کرد: 66 دفتر فعال پیشخوان در استان قم 18 خدمت از دستگاه دولتی را ارائه می‌دهند که شامل 84 خدمت است.

بیش از 35 هزار نسخه الکترونیک در خراسان جنوبی صادر شد5 کتاب الکترونیکی نشر شاهد منتشر شدقم| مردم را باید به سمت دریافت خدمات الکترونیک سوق داد

موسوی عنوان کرد: شرکت آب و فاضلاب 19 خدمت، اداره کل ثبت‌احوال 13 خدمت، توانیر 11 خدمت، شرکت گاز 11 خدمت، سازمان امور مالیاتی 5 خدمت، شرکت پست 4 خدمت، شهرداری 3 خدمت، سازمان بازنشستگی 3 خدمت، بیمه سلامت ایرانیان 3 خدمت، سازمان بورس 2 خدمت، بانک‌ها 2 خدمت، آموزش پرورش 1 خدمت و اداره کل بهداشت و درمان نیز یک خدمت خود را به دفاتر پیشخوان ارائه داده‌اند.

وی با اشاره به توزیع خدمات به دفاتر پیشخوان گفت: شرکت پست به 61 دفتر، شرکت مخابرات 61 دفتر، بانک‌ها59 دفتر،همراه اول 50 دفتر، آموزش‌وپرورش 49 دفتر، شهرداری 45 دفتر، توانیر 41 دفتر، ایرانسل 37 دفتر ، اداره  کل بهداشت 29 دفتر، شرکت گاز 27 دفتر، ثبت‌احوال 18 دفتر و شرکت آب و فاضلاب به 18 دفتر مجوز داده و خدمات ارائه می‌دهند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم ادامه داد:توزیع خدمات در بین دفاتر پیشخوان انتخابی و سلیقه‌ای است و تقاضا داریم کلیه دستگاه‌های ارائه‌دهنده خدمت، توزیع را به‌صورت برابر به همه دفاتر ارائه بدهند.

810 خدمت الکترونیکی توسط دستگاه‌های استان  ارائه می‌شود

موسوی بیان کرد: 810 خدمت الکترونیکی توسط دستگاه‌های استان  ارائه می‌شود که تعداد خدمات ارائه‌شده پس از شیوع کرونا 157 خدمت است، تعداد خدمات الکترونیکی که دارای تراکنش بودند 444 خدمت است و تعداد خدمات الکترونیکی که دارای تراکنش بودند و پس از کرونا احیا شدند 118 خدمت بوده است.

وی با اشاره به خدمات الکترونیکی دستگاه‌های استان بیان کرد: اداره کل راه و شهرسازی با 60 خدمت، دانشگاه صنعتی قم 58 خدمت، اداره کل اقتصاد و دارایی 33 خدمت، شرکت برق 51 خدمت و اداره کل پست با 44 خدمت 5 دستگاهی هستند که بیشترین خدمات الکترونیکی را ارائه داده‌اند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم خاطرنشان کرد:شرکت برق ، کانون پرورش فکری کودکان، شهرداری، حوزه هنری دفتر تبلیغات اسلامی و اداره کل آموزش‌وپرورش استان نیز دستگاه هایی هستند که پس از شیوع کرونا در زمینهٔ خدمات الکترونیک فعالیت قابل قبولی ارائه دادند.

انتهای پیام/452/ش

R7854/P/S6,62/CT1 بیشتر بخوانید... مودیان  قبل از شروع فرایند ثبت نام الکترونیک به چه نکاتی باید توجه کنند؟ قم| مردم را باید به سمت دریافت خدمات الکترونیک سوق داد معاون آموزشی دانشگاه تهران خبر داد: آموزش ترم آینده الکترونیکی خواهد بود

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خدمات الکترونیکی خدمات الکترونیک دفاتر پیشخوان ارائه می شود تعداد خدمات اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۹۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش ایرانی در خدمت امنیت حفاری

  فوران چاه‌های نفت ازخطرات مهمی است که فرآیند استخراج نفت را چه درخشکی وچه دردریا تهدید می‌کند؛ حادثه فوران چاه رگ سفید در سال ۹۶ نمونه‌ای از بروز چنین حوادثی درکشور است.متخصصان کشورمان با طراحی و تولید «دستگاه پیشرفته شبیه‌ساز فوران حفاری سری ۵۰۰۰» گام بلندی درراستای آموزش نیروی متخصص برای استخراج ایمن ازچاه‌های نفت برداشته‌اند.براساس استانداردهای بین‌المللی فراهم کردن تمهیدات ایمنی جزو نخستین فعالیت‌هایی است که پس از حفر چاه‌های نفت و گاز باید انجام شود. آموزش نیروی انسانی برای مقابله باپیشامدهای خطرآفرین احتمالی ازجمله این اقدامات است که نیازبه وسایل و تجهیزات کمک‌آموزشی مناسب دارد.استفاده ازشبیه‌سازهای پیشرفته می‌تواند ازگزینه‌های مناسب درامرشبیه‌سازی کار در شرایط واقعی باشد و امکان آموزش مستمر باهزینه پایین وتکرارسناریوهای ایمنی مختلف بدون به خطرافتادن جان کارکنان یا تاسیسات را فراهم کند.

همت برای خودکفایی
باوجود مزیت‌های نام برده شده،تنها دستگاه شبیه‌ساز خارجی که در ایران استفاده می‌شد، ازکارافتاده بود و به دلیل تحریم‌ها امکان تعمیر آن وجود نداشت. همین امر هم موجب شد تا متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان در کشور برای تولید داخلی چنین دستگاهی دست به کار شوند.متخصصان این شرکت دانش‌بنیان موفق شدند دستگاه شبیه‌ساز خارجی را در عملیات پیچیده مهندسی، دوباره راه‌اندازی کنند. همین کار هم موجب شد در کنار توسعه دانش فنی، اعتماد به نفس و شوق جدی برای تولید داخلی چنین محصولی ایجاد شود و بلافاصله تلاش برای تولید بومی این محصول آغاز شود. بنابر اظهارات رسمی مدیران شرکت ملی حفاری ایران در حال حاضر حداقل ۱۰ دستگاه از این شبیه‌ساز در کشور مورد نیاز است و در شرایط فعلی امکان تأمین آن از خارج کشور وجود ندارد. به گفته جعفر زدوار، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، حدود ۶۰۰۰ نفر از کارکنان صنعت حفاری کشور ملزم به طی دوره‌های آموزشی با این تجهیز جهت دریافت مجوز فعالیت بر تأسیسات نفتی هستند.
   
آغاز مسیری جدید در توسعه ایمنی صنایع نفت و گاز
پس از تلاش موفقیت‌آمیز در راه‌اندازی مجدد دستگاه موجود و آغاز تلاش برای تولید داخلی شبیه‌ساز، صنایع نفتی کشور با امضای قراردادهایی برای تولید چهار نمونه داخلی از این دستگاه از این طرح استقبال کردند.جعفر زدواردرباره این پروژه به«جام‌جم» می‌گوید: «تولید این محصول از سال ۱۴۰۰ با برنامه‌ریزی دقیق، پشتیبانی تولید و به‌خدمت‌گیری ظرفیت بخش‌های خصوصی کشور آغاز شده و پس از تکمیل دستگاه‌های اول و دوم،دستگاه سوم درخط نهایی تولیدودستگاه چهارم درمرحله ساخت قطعات قرار گرفته است.»اما این پایان کار نخواهد بود و با توجه به درخواست متقاضیان، برنامه‌ریزی برای تولید دستگاه‌های شبیه‌ساز فوران حفاری ادامه دارد.این شرکت دانش‌بنیان اکنون ظرفیت تولید دودستگاه درسال رادارد ودرنظر دارد تا این ظرفیت را توسعه دهد. 

از مهندسی معکوس تا نوآوری
تجربه کسب شده در راه‌اندازی مجدد محصول خارجی کلید اصلی دست یافتن به دانش تولید داخلی و مبنای طراحی و ساخت این دستگاه شبیه‌ساز بوده است. بخش‌های مختلف این دستگاه با روش مهندسی معکوس و در کنار آن ابتکار و خلاقیت متخصصان کشور در بهینه‌سازی قطعات تهیه شده‌اند. مهندس زدوار در رابطه با حضور شرکت‌های خصوصی در مسیر توسعه این طرح می‌گوید: «پس از طراحی کلیه سیستم‌ها و زیربخش‌های شبیه‌ساز، بسیاری از زیر مجموعه‌ها به بخش خصوصی برون‌سپاری شد.» وی می‌افزاید: «مونتاژ نهایی در شرکت صورت می‌گیرد و خط تولید محصول پیاده‌سازی شده است. همچنین بازخوردهای دریافت‌شده از نمونه‌های تحویل شده محصول می‌تواند زمینه بهینه‌سازی هرچه بهتر و حتی صادرات این محصول را هم فراهم کند.» البته که مسیر تولید این محصول حیاتی برای صنایع نفت و گاز کشور چالش‌های زیادی هم داشته است. جعفر زدوار از مهم‌ترین معضلات این مسیرمی‌گوید:«بروکراسی اداری درسازمان‌ها ونهادهای اصلی ازمهم‌ترین چالش‌های شرکت‌هاو تولیدکننده‌ها در کشور است. ضمن این‌که هماهنگی هرچه بیشتر مجموعه‌ نفت با دیگر ارکان اجرایی بالادستی می‌تواند تاثیرات به‌سزایی در امر سرعت‌بخشی به تولید محصولات راهبردی در کشور داشته باشد.»

دیگر خبرها

  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • شرکت‌های تبلیغاتی اینستاگرام
  • دانش ایرانی در خدمت امنیت حفاری
  • افزایش ده درصدی ارائه خدمات آزمایشگاهی بیمارستان حشمتیه سبزوار
  • انجام بیش از 36هزار و 500 استعلام بانک و دفتر خانه در سال 1402 توسط دفاتر پیشخوان دولت
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • ارایه رایگان یک میلیون و ۴۶۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در مرکزی
  • موسسات درمانی و تشخیصی در صورت قطع سامانه‌های بیمه نیز موظف به ارائه خدمات هستند
  • انجام بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی در خراسان جنوبی
  • ارائه بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی به محرومان