Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-19@02:12:40 GMT

پیچیده‌ترین جت جنگی دنیادرژاپن

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۸۹۰۶۹

ژاپن پس از خرید یک‌صدجت جنگنده اف۳۵، از برنامه‌ریزی برای تولید پیچیده‌ترین جت جنگی دنیا در خاک این کشور خبر داده است. ناطقان: به نقل از تک تایمز، ژاپن امیدوار است با تولید این جت‌های جنگنده قدرتمندترین نیروی هوایی را در میان کشورهای جهان در اختیار بگیرد. البته انتظار می‌رود طراحی و ساخت جت‌های جنگنده یادشده حدود یک دهه به طول بینجامد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



جنگنده‌های یادشده دارای دو موتور بوده و از قابلیت مخفی سازی و فریب رادار منحصر به فردی برخوردار خواهند بود. بر اساس برنامه‌ریزی ارتش ژاپن نمونه‌های اولیه این جنگنده‌ها در سال ۲۰۳۱ آماده می‌شوند.

جنگنده‌های جدید جایگزین یک‌صد جنگنده اف ۲ قدیمی ژاپن می‌شوند که بر مبنای جنگنده‌های اف ۱۶ آمریکا طراحی شده بودند. هزینه اولیه تولید جنگنده‌های جدید ۲۶۱ میلیون دلار برآورد شده است. از جمله دیگر قابلیت‌های این جنگنده‌ها می‌توان به سیستم شلیک شبکه ای قابل همگام سازی با سایر هواپیماها، شبکه گسترده داخلی تسلیحات قابل انتخاب و امکان مانور بسیار منعطف اشاره کرد.

ژاپن همچنین درصدد تولید پهپادهای جنگی با قابلیت مانور بالا و امکان مخفی سازی است. تولید این پهپادها با همکاری آمریکا و استرالیا صورت می‌گیرد.
منبع: مهر برچسب ها: جت ، جنگی ، ناطقان ، ژاپن

منبع: ناطقان

کلیدواژه: جت جنگی ناطقان ژاپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۹۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید وزیر کشور از پروژه ادامه آزادراه همت

وزیر کشور همزمان با سفر نیم‌روزه خود به استان البرز از پروژه ادامه آزادراه همت که دارای پیچیده‌ترین مهندسی است، بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، احمد وحیدی صبح امروز _سه‌شنبه بیست‌وهشتم فروردین_ در سفر نیم روزه خود به استان البرز از پروژه‌های در حال ساخت استان دیدن کرد.

پروژه پل B1 در امتداد ادامه آزادراه همت در البرز و کنارگذر شمالی کرج از جمله پروژه‌هایی است که توسط وزیر کشور و با همراهی استاندار البرز مورد بازدید قرار گرفت.

این پل تا به امروز جزو پیچیده‌ترین پل‌های موجود در جهان است. این پل به طول ۱۰۵۰ متر است از هشت دهانه تشکیل شده است، طول بلندترین دهانه آن ۱۷۶ متر است و دارای ستونی به ارتفاع ۱۳۶ متر است.

طی تعامل و پیگیری ویژه استاندار البرز با مجموعه شورا و شهرداری کرج، پروژه‌هایی همچون پل B0 و B1 با سرعت بیشتری در حال اجرا است، علاوه بر پل B1 باید پل b0 که در نزدیکی خط چهار قرار دارد نیز تسریع شود تا مردم بتوانند خیلی سریع‌تر از این پروژه‌ها بهره‌مند شوند.

کد خبر 745154

دیگر خبرها

  • اعطای نخل طلای افتخاری کن به استودیو انیمیشن سازی جیبلی ژاپن
  • تویوتا ۱۳۰ هزار خودرو را به دلیل نقص فنی فراخوان می‌دهد
  • (تصاویر) جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • قطر: خاورمیانه شرایط سخت و پیچیده‌ای را پشت سر می‌گذارد
  • بزرگ‌ترین نیروگاه برق اتمی جهان بیدار می‌شود
  • صهیونیست‌ها کارخانه تولید دارو غزه را بمباران کردند
  • قویترین پهپاد‌های نظامی جهان در سال ۲۰۲۴
  • بازدید وزیر کشور از پروژه ادامه آزادراه همت
  • قویترین پهپادهای نظامی جهان در سال ۲۰۲۴ (+عکس)
  • ما که جنگی نکرده‌ایم هنوز / هرچه که‌ دیده‌اید تمرین بود+ فیلم