Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@06:54:55 GMT

تامین مالی ۲۸۰ میلیون دلاری برای تولید آهن اسفنجی

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۸۹۰۹۶

تامین مالی ۲۸۰ میلیون دلاری برای تولید آهن اسفنجی

به گزارش روز شنبه بانک صنعت و معدن،  بهره‌برداری از طرح توسعه مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد با اعتبارات بانک صنعت و معدن با دستور رییس جمهوری بوسیله ویدئو کنفرانس روز نوزدهم تیرماه جاری ( پنجشنبه هفته گذشته) به انجام رسید.

«بیژن اسدی» معاون نظارت، حقوقی و وصول مطالبات بانک صنعت و معدن توضیح داد:  این مجتمع تولیداتی با ظرفیت اسمی سالیانه ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ میلیون تن آهن اسفنجی و ۳.۴ میلیون تن گندله آهن را دارد و در مجموع اشتغال آن ۶۷۴ نفر در دو طرح آهن اسفنجی و گندله آهن است.

عضو هیأت عامل این بانک افزود: با بهره برداری از این طرح ضمن تأمین مواد اولیه مورد نیاز و تکمیل زنجیره ارزش صنعت فولاد رشد پنج درصدی ظرفیت این صنعت را نیز شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه با افتتاح هر فاز جدید در مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد شاهد ایجاد اشتغال به ویژه در زمینه صنایع وابسته خواهیم بود، گفت: فازهای بعدی این مجتمع شامل تولید فولاد آلیاژی و شهرک پایین دستی صنعت فولاد نیز در آینده راه‌اندازی خواهد شد.

اسدی یاد آورشد: قرار است در مجتمع ذوب آهن پاسارگاد کوار، آهن اسفنجی، ذوب و ریخته‌گری فولاد، اسلب، نورد گرم و سرد و انواع ورق و مقاطع فولادی تولید خواهد شد.

برچسب‌ها بانک صنعت و معدن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بانک صنعت و معدن بانک صنعت و معدن بانک صنعت و معدن آهن اسفنجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۹۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح تامین مالی تولید وزیرساخت‌ها درشورای نگهبان تایید شد


هادی طحان نظیف در گفتگو به خبرگزاری صداوسیما،  گفت: این طرح با هدف تأمین مالی و جهش تولید در بخش‌های تولیدی و زیربنایی و همچنین هدایت نقدینگی به بخش‌های تولیدی در مجلس به تصویب رسیده است.
نمایندگان پیشتر طرح تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها را ۲۹ مرداد پارسال به تصویب رسانده بودند که شورای نگهبان به آن ایراد گرفته بود.
حالا این طرح پس از ۳ مرحله اصلاح در مجلس و بررسی در شورای نگهبان به تأیید رسیده و به قانون تبدیل شده است.
در قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها پیش بینی شده با شرایطی، از منابع بازار پول، سرمایه و اشخاص داخلی و خارجی استفاده شود.
این قانون همچنین پیش بینی کرده یک شورای ملی با نام "تأمین مالی" تشکیل شود که هدفش "توسعه و ترویج الگوهای تأمین مالی، هماهنگی میان نهادهای مالی و توسعه دامنه وثیقه‌ها و تضمین‌ها" است.
رئیس این شورای ملی، وزیر امور اقتصادی و دارایی است.
سخنگوی شورای نگهبان گفت که قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت ها، تأمین مالی از طریق بازار سرمایه را آسان تر می کند و با اصلاح روندها، هزینه‌های اقتصادی مختلف تأمین مالی کاهش می یابد.
آقای طحان نظیف افزود که "بهبود فضای مالیات ستانی یا کاهش هزینه‌های مالیاتی اضافی با هدف تأمین مالی بنگاه‌ها و افزایش سرمایه" از اهداف دیگر این قانون است.
توسعه صنایع پایین دستی نفت و گاز با استفاده از سرمایه های مردمی و آسان تر شدن ورود بخش خصوصی در این صنایع از هدف های قانون است.

دیگر خبرها

  • جهش تولید طلای صنعت پتروشیمی با توان فنی ایرانی در کوروش
  • صنایع برنامه‌محور خراسان رضوی حمایت ویژه می‌شوند
  • کشف ۵ محدوده جدید در پهنه سنگان خواف
  • بخشنامه بانک مرکزی برای پرداخت بدهی به دستگاه های اجرایی
  • طرح تامین مالی تولید وزیرساخت‌ها درشورای نگهبان تایید شد
  • طحان نظیف: طرح تامین مالی ⁧تولید⁩ و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد
  • طرح تامین مالی ⁧تولید⁩ و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد
  • طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد
  • حمایت از زنجیره‌های تامین؛ با ارائه پلتفرم‌ها وابزارهای مالی تعهد
  • طرح تامین مالی ‎تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد