Web Analytics Made Easy - Statcounter

صنایع حفاری فراساحلی با دومین موج ورشکستگی در عرض چهار سال مواجه شده اند و احتمالا 4 شرکت اعلام ورشکستگی می کنند.

به گزارش «انرژی امروز» بحران اقتصادی کاهش قیمت نفت بقاء شرکت های حفاری را به شدت به شرکت های تولید و بهره بردار میادین نفتی نزدیک کرده است.

رویترز می گوید چهار شرکت از 7 شرکت بزرگ حفاری، شرکت های حفاری فراساحلی دیاموند، نوبل، سیدریل و والاریز، به دنبال راه حلی برای خلاصی از دست بدهکاراتن خود هستند یا به دنبال مذاکراتی برای بدهی های خود که شاید منجر به ورشکستگی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا به گزارش وب سایت مجله آف‌شور، شرکت های حفاری سال 2020 را با امید به نفت 60 دلاری آغاز کردند. اما شیوع کرونا و کاهش قیمت نفت حتی به 20 دلار آرزوهای آنها را بر باد داد. در ماه ژوئن بسیاری از دکل های شناور به کمترین میزان تولید خود از سال 1986 رسیدند به طوری که شرکت های نفتی مجبور شدند یا قراردادهای خود را لغو کنند یا به تاخیر اندازند.

بین سالهای 2014 تا 2016 که قیمت نفت از 100 دلار در هر بشکه به 26 دلار رسید، غول های نفتی از شرکت های حفاری خواستند تا هزینه های حفاری خود را در برزیل، موزامبیک و مدیترانه کاهش دهند.

این اقدام به حفاران امکان داد بخشی از مشاغل خود را هرچند با نرخ اجاره کمتر حفظ کنند.

با این حال صنایع حفاری در آن شرایط قوی بودند و با پشتیبانی بزرگی کار خود را آغاز کردند و قراردادهای به روزی امضا کردند. اما حالا در حالی که شرکت های بزرگ نفتی با خرج 30 تا 50 درصد از پس اندازهای خود، آتش به مالشان زده اند، چندان امنیتی برای حفاران متصور نیست. برد با شرکت هایی است که بر بدهی های خود فائق آیند و تا دو سال آینده دوام بیاورند.

شاید صنایع فراساحلی مجبور به کنار گذاشتن 200 دستگاه از 800 دستگاه دکل شناور خود باشند تا دوباره بتوانند به سودآوری برسند.

البته کارشناسان معتقد هستند امید چندانی به بهبود اقتصادی در چند سال آینده وجود ندارد. بسیاری از غول های بزرگ نفتی از پروژه های بزرگ خود دست می کشند، پروژه هایی که باید برای سودآوری نفت را به قیمت 60 دلار در هر بشکه بفروشند. آنها می گویند سال ها زمان می خواهد تا دوباره به فروختن نفت به این قیمت امیدوار شد.

اکسون موبیل، شورون، پتروناس و رویال داچ شل برای حفظ پول خود بسیاری از قراردادهای حفاری خود را لغو کردند.

شورون می گوید که علاوه بر قراردادهای جدید اکتشاف، قراردادهای فراساحلی قبلی خود را نیز محدود خواهند کرد.

این پرتگاه کاهش پروژه های اکتشاف برای شرکت های حفاری فاجعه ای بزرگ است. آنها میلیاردها دلار از ارزش دارایی های خود را کاهش داده اند. جذب سرمایه های جدید بسیار مشکل شده است، بسیاری از شرکت ها تجهیزات خود را به فروش می رسانند یا کنار می گذارند. و به این نتیجه رسیده اند که شاید تا سالها نیازی به این دکل های حفاری نداشته باشند.

 

برچسب هااکسون موبیل (Exxon Mobil) انرژی امروز دستگاه حفاری رویال داچ شل (Royal Dutch Shell) شرکت دولتی نفت و گاز مالزی (پتروناس) شورون (Chevron)

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: اکسون موبیل Exxon Mobil انرژی امروز دستگاه حفاری رویال داچ شل Royal Dutch Shell شورون Chevron آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو شرکت های حفاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۹۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید/ حمایت ۳۵۰ همتی با ابزارهای نوین

مدیر اداره اعتبارات ‎بانک مرکزی گفت: بخشنامه قراردادهای «فکتورینگ» به منظور تامین مالی مطالبات پیمانکاران بخش خصوصی و دولتی با ۵۰ همت اعتبار به شبکه بانکی ابلاغ شد.

به گزارش ایسنا، مهدی صحابی اظهار کرد: استفاده از ابزارهای نوین تامین مالی در قالب تامین مالی زنجیره ای همچون اوراق گام،کارت اعتباری متصل به اوارق گام، گواهی‌های سپرده عام و خاص و انتشار انواع صکوک از دیگر برنامه‌های بانک مرکزی برای تامین مالی بخش تولید در سال ۱۴۰۳ است.

وی افزود: بانک مرکزی با وجود اینکه موضوع قراردادهای فکتورینگ در قانون بودجه سال جاری درج نشده است اما به منظور حمایت از تولید سهمیه ای ۵۰ همتی به شبکه بانکی ابلاغ کرده است. در این ابلاغیه سهمیه هر بانک از قراردادهای فکتورینگ مشخص شده است. همچنین سهم شرکت‌های دولتی از طریق سامانه «سازمان برنامه و بودجه» و سهم شرکت‌های خصوصی از طریق «وزارت امور اقتصادی و دارایی» تعیین شده است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • افزایش 6500 میلیارد ریالی قراردادهاي فافق
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت ۷ کشور خارجی
  • اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید/ حمایت ۳۵۰ همتی با ابزارهای نوین
  • افزایش دوبرابری قراردادهای تجاری ایران در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • حفر و تکمیل هشت حلقه چاه نفت در مناطق نفت‌خیز جنوب غرب کشور 
  • حفر و تکمیل ۸ حلقه چاه نفت طی فروردین ماه در مناطق نفتخیز جنوب غرب کشور 
  • دانش ایرانی در خدمت امنیت حفاری
  • گلستان میزبان دومین کنگره چهار هزار شهید استان
  • طرح پیشنهاد برگزاری دومین اجلاسیه چهار هزار شهید استان گلستان در پنجم آذر ۱۴۰۴
  • نمایش توان فنی و مهندسی ایران در سریلانکا