Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان سنجش آموزش کشور ۲۴ پروتکل بهداشتی را برای برگزاری ایمن کنکوری‌های ۹۹ منتشر کرد.

به گزارش ایمنا، بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، دستورالعمل تمهیدات بهداشتی این سازمان برای کنکورهای سراسری سال ۹۹ منتشر شده است که در ادامه به این موارد ۲۴ بندی اشاره می‌شود.

۱. بر اساس این دستورالعمل، عوامل اجرایی و حفاظتی در صحت کامل سلامتی در اجرای آزمون همکاری خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲. عوامل اجرایی در طول زمان برگزاری آزمون با رعایت فاصله بهداشتی و با ماسک و دستکش به اجرای آزمون می‌پردازند.

۳. یک نفر به عنوان کارشناس بهداشت و سلامت که تخصص‌های لازم را داشته باشد، تعیین شده است تا برای ارائه مشاوره‌های بهداشتی در حوزه فعالیت کند.

۴. مواد ضدعفونی کننده مورد استفاده از نوعی است که واکنش آلرژیک داوطلبان و عوامل اجرایی را به دنبال نداشته باشد.

۵. انتخاب سالن آزمون، با گنجایش مناسب در نظر گرفته شده و صندلی‌ها با فاصله ۱۶۰ سانتی متر از هم، چیده شده است.

۶. با ملاحظه وضعیت آب و هوا و آلودگی هوا، جهت بهبود وضعیت تنفس افراد، تمهیدات لازم از جمله تهویه مناسب، باز کردن درب و پنجره‌ها و … اندیشیده شده است.

۷. محل اصلی ورودی داوطلبان به سالن امتحان به صورت مشخص و به فاصله مناسب از یکدیگر علامت گذاری شد و داوطلبان باید روی هر خط با رعایت فاصله اجتماعی مناسب مشخص شده (حداقل یک متر) برای ورود به سالن امتحان قرار گیرند.

۸. حوزه و تمام تجهیزات، قبل از برگزاری هر نوبت از آزمون ضدعفونی می‌شود.

۹. استقرار آمبولانس و تیم پزشکی با هماهنگی ستاد مدیریت بیماری کرونا در هر استان و آماده باش مراکز بهداشتی و درمانگاه‌های شهرستان‌ها، در روزهای برگزاری آزمون و حوزه‌های رفع نقص کارت داوطلبان پیش بینی شده است.

۱۰. در خصوص بازرسی بدنی داوطلبان، فرد متولی به لباس گان، ماسک سه لایه، شیلد و دستکش لاتکس مجهز خواهد بود.

۱۱. اشیا و سطوحی که اغلب لمس می‌شود نظیر صندلی‌ها، دستگیره درها و شیرآلات سرویس بهداشتی و… قبلاً تمیز و ضدعفونی شده است و این عمل در طول برگزاری آزمون در هر نوبت انجام می‌شود.

۱۲. پاکسازی و ویروس زدایی مخازن اصلی و فرعی سوالات در استان‌ها و شهرستان‌ها، از طریق نمایندگان تام الاختیار و با نظارت حفاظت آزمون استان‌ها، حداقل یک هفته قبل از برگزاری آزمون انجام می‌شود.

۱۳. در صورتی که داوطلبان در داخل حوزه امتحانی، بسته به شرایط محل برگزاری آزمون، با سرویس عمومی (اتوبوس، مینی‌بوس یا سواری ون) جابجا شوند، صندلی‌ها و فضای داخلی این وسایل نقلیه در هر نوبت آزمون ضدعفونی شده و برای رعایت فاصله گذاری، از یک سوم تا یک چهارم ظرفیت خودرو استفاده می‌شود.

۱۴. فضای مناسب برای داوطلب دارای معلولیت با رعایت فاصله گذاری در نظر گرفته شده است.

۱۵. منشی داوطلبان نابینا، معلول، ناشنوا و …ضمن رعایت نکات بهداشتی، حداقل یک متر از داوطلب فاصله خواهند داشت و این داوطلبان با فاصله مناسب از یکدیگر امتحان می‌دهند.

۱۶. به تعداد کافی سطل زباله (ترجیحاً دارای درب پدالی با پا) در قسمت ورودی و خروجی حوزه و همچنین مسیرهای پرتردد، در سالن‌ها یا کلاس‌های محل برگزاری آزمون پیش بینی شده است.

۱۷. به منظور مساعدت به داوطلبان و جلوگیری از ازدحام جمعیت در زمان بازرسی داوطلبان، درب حوزه‌های امتحانی زودتر و از ساعت ۶:۳۰ صبح باز می‌شود.

۱۸. ضدعفونی مستمر سرویس‌های بهداشتی در طول آزمون انجام می‌گیرد.

۱۹.پ ذیرایی از داوطلبان به صورت سلف سرویس و ضدعفونی شده در فضای مناسبی که باعث تجمع نشود، صورت می‌گیرد و وسایل پذیرایی از قبل ضدعفونی می‌شود.

۲۰. عوامل اجرایی در هنگام تحویل بسته‌های سوال و پاسخنامه، از ماسک و دستکش استفاده می‌کنند و مرتب دست‌های آنها ضد عفونی می‌شود.

۲۱. مراقبان ضمن رعایت نکات بهداشتی از دستکش و ماسک استفاده می‌کنند و فاصله آنها با داوطلبان (حداقل یک متر) خواهد بود.

۲۲. دفترچه‌های سوال و پاسخنامه در جلسه آزمون به داوطلب تحویل داده می‌شود و روی زمین قرار نمی‌گیرد.

۲۳. مسؤول دریافت اثر انگشت از داوطلبان، ضمن رعایت نکات بهداشتی از دستکش و ماسک استفاده می‌کند و بعد از دریافت اثر انگشت از هر داوطلب، یک پدَ الکی (که توسط سازمان به حوزه‌ها ارسال شده است) برای ضدعفونی دست‌ها، به داوطلب تحویل داده می‌شود.

۲۴. بعد از جمع آوری پاسخنامه‌ها و دفترچه‌های آزمون، داوطلبان با مدیریت صحیح زمان و با فاصله مناسب، برای خروج از محل آزمون هدایت و راهنمایی می‌شوند.

کد خبر 433082

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کنکور سراسری کنکور 99 پروتکل های بهداشتی سازمان سنجش و آموزش کشور وزارت بهداشت شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق برگزاری آزمون عوامل اجرایی رعایت فاصله حداقل یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۹۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ شرط پذیرش نهایی داوطلبان آزمون دکتری ۱۴۰۳

آفتاب‌‌نیوز :

 کارنامه اولیه آزمون نیمه متمرکز دکتری ۱۴۰۳ بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفته است و داوطلبان مجاز باید از روز شنبه اول اردیبهشت ماه تا روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ نسبت به ثبت کدرشته‌محل‌های انتخابی خود (حداکثر ۵۰ کدرشته‌محل در صورت وجود) با توجه به مجموعه امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، اقدام کنند.

گزینش نهایی در هر یک از کدرشته محل‌های آزمون نیمه متمرکز دکتری سال ۱۴۰۳ از بین داوطلبانی صورت میگیرد که واجد ۴ شرط هستند.

۱. بر اساس اعلام نتایج اولیه مجاز به انتخاب رشته شده باشند.

۲. نسبت به انتخاب کدرشته محل‌های تحصیلی در زمان مقرر اقدام کنند.

۳. حد نصاب نمره علمی لازم را در کدرشته محل‌های انتخابی کسب کرده و برای مرحله دوم (مصاحبه) و بررسی سوابق علمی و پژوهشی آزمون توسط سازمان سنجش آموزش کشور معرفی شده باشند.

۴. در مرحله دوم مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی در یک یا چند دانشگاه شرکت و حدنصاب نمره این مرحله را در کد رشته محل‌های انتخابی کسب کنند.

همچنین داوطلبان آزمون دکتری باید بدانند که پذیرش نهایی در هر کدرشته محل مطابق ظرفیت در هر یک از سهمیه‌های مصوب و پس از تأیید صلاحیت‌های عمومی انجام میشود.

 سهمیه‌های رزمندگان و ایثارگران و مربیان مطابق ضوابط مندرج در صفحات ۱۸ تا ۲۱ دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون (شماره ۱) و صفحه ۱۰ این دفترچه راهنما اعمال میشود.

 دفترچه راهنما نیز از لینک زیر قابل مشاهده است:

 

https://www۸.sanjesh.org/download/۱۴۰۳/phd/cs/NOETCSphd۱۴۰۳_v۱.pdf

مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی مرحله دوم ازمون دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تحت پوشش وزارت علوم تحقیقات و فناوری به صورت حضوری انجام خواهد شد.

دانشگاه‌ها و مؤسسات مجری مقطع دکتری چگونگی تشکیل پرونده داوطلبان، زمان و مکان برگزاری آزمون نحوه مصاحبه علمی یا برگزاری آزمون تخصصی را از طریق درگاه اطلاع رسانی خود به داوطلبان

اعلام خواهند کرد.

آزمون (مصاحبه) و بررسی سوابق علمی و پژوهشی در مؤسسه برای هر داوطلب صرفاً یک بار انجام میشود و عدم مراجعه داوطلبان در مرحله دوم آزمون به منزله انصراف آنان تلقی شده و برگزاری مجدد مرحله دوم

مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی برای آن دسته از داوطلبان که در این مرحله شرکت نکرده‌اند امکان پذیر نخواهد بود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری با سوالات تقلبی کنکور
  • امروز، آخرین فرصت نام نویسی کنکوری ها
  • کنکوری‌ها مطمئن باشند امنیت آزمون به طور کامل برقرار می‌شود
  • هدیه رئیس سازمان سنجش به متقاضیان نوبت دوم کنکور
  • تقلب در سرجلسه کنکور با کنترل فضای سایبری به صفر می‌رسد
  • عیدی رئیس سازمان سنجش به متقاضیان نوبت دوم کنکور چه بود؟
  • ۴ شرط پذیرش نهایی داوطلبان آزمون دکتری ۱۴۰۳
  • فرصت دوباره برای نام نویسی کنکور
  • جاماندگان کنکور از امروز ثبت نام کنند
  • آغاز ثبت نام جاماندگان کنکور از امروز