Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-23@09:35:45 GMT

اینترنت بالونی در کنیا محقق می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۸۹۳۲۲

اینترنت بالونی در کنیا محقق می‌شود

ایتنا- کمپانی لون موفق شد با دریافت تأییدیه از جانب دولت کنیا، 50 هزار کیلومترمربع از خاک این کشور را تحت پوشش اینترنت بالونی خود قرار بدهد. کمپانی لون موفق شد با دریافت تأییدیه از جانب دولت کنیا، 50 هزار کیلومترمربع از خاک این کشور را تحت پوشش اینترنت بالونی خود قرار بدهد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از engadget، کمپانی لون (Loon) بالاخره پس از مدت‌ها انتظار سرویس اینترنت 4G بالونی خود را در کنیا راه‌اندازی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بالون‌ها در همکاری با کمپانی تلکام Telkom Kenya تاکنون به 35000 مشتری خدمت‌رسانی کرده‌اند و هک اکنون 50 هزار کیلومترمربع را تحت پوشش خود قرار داده‌اند.
 
اینترنت لون برای تماس‌های صوتی و تصویری، وب گردی، ارسال ایمیل و متن، دسترسی به واتس‌اپ و یوتیوب مورد استفاده قرار گرفته است.
 
برنامه لون استفاده از 35 بالون 4G در کنیا است و هر بالون این سرویس در هر زمان می‌تواند به‌صورت کاملا فعال به کاربران خدمت‌رسانی کند. این بالون‌ها در حدود 12 مایل بالاتر از لایه استراتوسفر پرواز خواهند کرد و در تست میدانی اخیر خود به رکورد دانلود و آپلود 4.74 و 18.9 مگابایت بر ثانیه رسیده‌اند.
     
کمپانی لون در سال 2011 به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های آلفابت شروع به کار کرد و در سال 2018 با جدا شدن از این کمپانی با Telkom Kenya همکاری کرد. انتظار می‌رفت که سرویس مبتنی بر بالون این کمپانی در سال 2019 راه‌اندازی شود اما دریافت تأییدیه نهایی از سوی دولت کنیا تا ابتدای امسال زمان‌بر شد.
 
البته کمپانی لون در این زمینه سابقه درخشانی دارد و پس‌ازاین نیز در پی بلایای طبیعی نظیر طوفان ماریا و زلزله پرو توانست وسیله ارتباط اضطراری را برای افراد آسیب‌دیده فراهم کند. همچنین این کمپانی امیدوار است که در آینده در کشورهایی نظیر موزامبیک و بخشی از جنگل‌های بارانی پرو به ارائه خدمات تجاری بپردازد.
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: کنیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۹۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد تند و تیز به شوخی‌های سریال نون خ ۵

به گزارش همشهری آنلاین، محمود گبرلو درباره کیفیت سریال نون‌خ۵ که این شب‌ها از تلویزیون پخش می‌شود اظهار کرد: چون مخاطب با نون‌خ از سال های گذشته ارتباط برقرار کرده، قصه را بیشتر به خاطر شخصیت‌ها دنبال می کند. گره‌های متعدد برای کشش بیشتر فیلمنامه باید وجود داشته باشد تا تماشاگر برای دنبال کردن قصه انگیزه پیدا کند. ولی گره‌های فصل ۵ سطحی و دم دستی هستند.

وی با بیان این که نون‌خ یک کمدی جذاب است که می تواند تماشاگر را سرگرم کند تاکید کرد: این سریال می‌توان برای تماشاگر آرامش ایجاد کند و به او حس و حال خوب بدهد. نون‌خ۵ تماشاگر را به سمت لودگی و تمسخر سوق نمی‌دهد. در این سریال شخصیت‌ها هر کدام به طور مستقل جایگاه ویژه‌ای دارند و حرف‌های اجتماعی و سیاسی روز را مطرح می‌کنند.

طرح بی‌طرفانه مشکلات اجتماعی

این منتقد با بیان این که فیلمنامه نون‌خ مشکلات اجتماعی را بی‌طرفانه مطرح می‌کند توضیح داد: در یکی از سکانس‌ها می‌بینیم جوان ها در محوطه دانشگاه به دنبال اینترنت می‌گردند. بیننده احساس می‌کند مباحث روز را می‌تواند از طریق نون‌خ دنبال کند. مثلا در همین سکانس تاکید می‌کند که جوان ها به دنبال دنیای مدرن اینترنت و تحصیلات هستند. از طرف دیگر ضعف های جدی دسترسی به اینترنت را بیان می‌کند.

وی افزود: جایگاه سریال نون‌خ به خاطر کارگردانی قوی و بازی‌های خوب باعث شده بیننده به این سریال تکیه کند. تماشاگر امروز به خاطر فشارهای اقتصادی و سیاسی نیاز به آرامش دارد و این گونه سریال‌ها در آرامش بخشی به مخاطب موفق هستند.

نون‌خ نام مجموعه تلویزیونی ایرانی به کارگردانی سعید آقاخانی و نویسندگی امیر وفایی است که پخش فصل اول آن از نوروز ۱۳۹۸ از شبکه یک آغاز شد. فصل پنجم آن از ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲ هر شب از شبکه یک سیما در حال پخش است.

در پشت صحنه «نون خ ۵» چه می‌گذرد؟

کد خبر 846016 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر مهم بازیگران سینما و تلویزیون ایران نقد فیلم و سریال فیلم و سریال ایرانی

دیگر خبرها

  • آشنایی با محصولات و نمایندگی ABB
  • شکایت ۹ میلیون دلاری بکام از ستاره هالیوود
  • گلدبرگ: AEW مزخرف است و هرگز به آنجا نخواهم رفت/ اخبار WWE
  • برخورداری مردم روستای گناوه لری گچساران از اینترنت پرسرعت
  • پایش مستمر دکل‌های ارتباطی در رابطه با سلامتی مردم
  • انتقاد تند و تیز به شوخی‌های سریال نون خ ۵
  • ثبت ۱۲ فراورده دارویی و ۵۰ تجهیز پزشکی شرکت‌های ایرانی در کنیا
  • مشکل دوربین آیفون با صد میلیون حل می‌شود!
  • 5 ستاره WWE اخراج شدند؛ بدرود مهاراجه
  • مورگان پلاس 8 جی تی آر؛ یک خودرو دست ساز ببینیم