Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@01:20:11 GMT

خالی شدن روستاها خسارت های جدی برای یزد دارد

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۸۹۵۹۹

خالی شدن روستاها خسارت های جدی برای یزد دارد

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه احیای روستاها با جدیت از سوی دهیاران دنبال شود، گفت: خالی شدن روستاها خسارت های جدی برای یزد دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار با جمعی از دهیاران استان یزد اظهار داشت: روستاهای ما همه یک سابقه درخشانی دارند و وضعیت الانشان هم مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه رویکرد چند پیشین در ارتباط با روستاها به گونه ای بود که جمعیت روستایی به سمت شهرها هدایت شده و بسیاری از روستاها خالی از سکنه شدند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه مهاجرت از روستا به شهر سبب شده که سبک زندگی مردم هم تغییر بسیار زیادی بکند گفت: در گذشته روستاها تامین کننده اکثر مواد غذایی شهرها بودند و از شیر، گوشت، تخم مرغ، مرغ، میوه ها، سبزیجات و موارد مختلف دیگر حتی نان هم از روستا به شهر می رسید و همه مردم شهرها هم این مایحتاج خود را از روستاها تامین می کردند.

ناصری یزدی با بیان اینکه این موضوع سبب شده بود که کشور در ارتباط با مواد غذایی به خارج و دیگر کشورها وابسته نباشد تصریح کرد: الان سبک زندگی تغییر کرده و روستاها خالی از سکنه شده اند و یا اینکه جوانان به شهرها مهاجرت کرده اند و برعکس گذشته، روستاها امروز مایحتاج زندگی خود را از شهرها تامین می کنند.

امام جمعه یزد با بیان اینکه روستاهای یزد امتیازات و ویژگی های بسیار خاص و منحصر به فردی دارد خاطرنشان کرد: روستاها می توانند خیلی از نواقصی که در شهرها وجود دارد را جبران کنند گفت: الان روستاهای یزد در حال تبدیل شده به مهمان پذیر می شوند و تنها در پایان هفته، مردم شهرهای مختلف استان به روستاهای خوش آب و هوا می روند و یک یا دو روز در این روستاها می مانند.

وی افزود: اگر بخواهیم برنامه ریزی دراز مدت داشته باشیم، بی توجهی به روستاها برای نسل های آینده ما بسیار خطرناک و مشکل ساز است و اگر روستاها از بین برود، در آینده فرزندان ما مشکلات بسیاری را مشاهده می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد صحبت های برخی مسئولان که بیان می کنند یزد باید کشاورزی را به صورت کامل کنار بگذارد، را خام دانست و گفت: اگر یزد کشاورزی را کنار بگذارد همین خاک حاصل خیزی که الان دارد را هم به بیابان تبدیل کرده و در آینده ای نزدیک بیابان زایی شدیدی در استان به وجود می آید.

ناصری یزدی احیای روستاها را بر پایه احیای کشاورزی دانست و گفت: کشاورزی باید با سیستم های نوین آبیاری و مدیریت مصرف آب در روستاها احیا شود تا زمینه حضور مجدد روستاییان در آن به وجود آید.

امام جمعه یزد تصریح کرد: اینکه برخی افراد می گویند کشت گندم صرف نمی کند و باید آن را از خارج کشور وارد کنیم، دقیقا چیزی است که آمریکایی ها می خواهند و به دنبال آن هستند که ما حتی در مواد غذایی هم وابسته به خارج کشور باشیم تا بتوانند با کوچکترین فشاری، ایران را از پای درآورند.

وی نتیجه این چنین تفکرهایی را همان نتیجه ای دانست که از کاهش جمعیت در کشور به وجود آمد و همین امروز هم ما خسارت های ناشی از کم شدن جمعیت را احساس می کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه کاهش جمعیت یکی از توطئه های دشمنان است که متاسفانه در داخل کشور هم بر اثر اشتباهات عملکردی برخی افراد اجرایی شد گفت: اگر جمعیت در ایران به همینطور پیش برود، 30 سال آینده جمعیت ایران پیر و فرسوده می شود.

ناصری یزدی از نظارت ضعیف در ارتباط با اتباع بیگانه انتقاد کرد و گفت: چرا باید در هر نقطه از استان، اتباع بیگانه حضور بسیار زیادی داشته باشند و مشاغل غیرمجاز مشغول به فعالیت هستند، باید نظارت بیشتر باشد که اشتغال اتباع تنها در مشاغل مجاز آنها انجام شود و نسبت به موضوع پراکندگی و تعداد آنها در استان هم برنامه ریزی دقیقی شود.

انتهای پیام/
 

منبع: دانا

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در استان یزد ناصری یزدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۹۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چشم انداز روشن توسعه برق روستایی کردستان/ اجرای ۱۰۰ درصدی طرح «تکخوانی» کنتور برق روستاهای کردستان در سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزری خبرانلاین از سنندج، هیوا لهونیان با بیان اینکه طرح تکخوانی برق روستاها در راستای توسعه عدالت اجتماعی و توسعه ی پایداری برق روستاها اجرا میشود، اظهار کرد: با برنامه ریزی های مدون و راهبردی این شرکت در طول چند سال اخیر، بیش از ۸۵ درصد از روستاهای سطح استان تاپایان سال ۱۴۰۲ طرح تکخوانی اجرا و به اتمام رسیده است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اشاره به اینکه کمتر از ۱۵ درصد روستاهای سطح استان مشمول این طرح باقیمانده است، گفت: در سال جاری با برنامه ریزی های منسجم و دقیق، کنتور برق ۲۳۶ روستای باقیمانده که مشمول ۱۴ هزار و ۷۸ خانوار روستایی میباشد از حالت بازفروش خارج و با احتساب آن تمام روستاهای استان، طرح تکخوانی اجرا و عملیاتی میگردد.

لهونیان با اشاره به اینکه در کل استان یکهزار و ۶۱۵ روستای دارای سکنه وجود دارد، گفت: از این تعداد روستا، تاکنون کنتور برق هزار و ۳۷۹ روستای استان تکخوانی و از حالت بازفروش خارج شده است.

لهونیان یکی از رویکردها و اهداف این شرکت در راستای توسعه عدالت اجتماعی، طرح «تکخوانی» نمودن برق روستاها را خواند و گفت: با اجرای این پروژه مشکلات مربوط به قرائت کنتورهای بازفروش و تطبیق با کنتورهای مادر از جمله اختلاف قیمت مصرفی درتعدادی محدود از روستاها، شفافیت و سهل الوصول شدن مطالبات مشترکین، حذف انشعابات غیرمجاز و ایجاد عدالت درصورتحساب های مصرفی مشترکین مرتفع خواهد شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با بیان اینکه یکی از مطالبات همیشگی روستاییان تامین برق پایدار و بهره مندی از شرایط انشعاب و انرژی همچون مشترکین شهری است، افزود: در همین راستا با هدف ساماندهی قرائت و استفاده روستاییان ازخدمات غیرحضوری، طی سه سال اخیر طرح تکخوانی نمودن برق مشترکین روستایی با جدیت دردستورکار این شرکت قرار گرفته است.

شایان ذکر است با اجرای این پروژه منبعد روستاییان می توانند بخش عمده ای از خدمات خود را به صورت غیر حضوری و در بستر اینترنت یا از طریق “اپلیکیشن برق من” دریافت کنند که از جمله این خدمات می توان به دریافت و پرداخت صورتحساب، مشاهده روند مصرف، دریافت انشعاب آمپری و آزمایش لوازم اندازه‌گیری و…. اشاره کرد.

در حال حاضر بیش از ۷۵۰ هزار مشترک در بخش های مختلف خانگی، کشاورزی، صنعتی و اداری از خدمات شرکت توزیع برق کردستان بهره مند هستند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898450

دیگر خبرها

  • لزوم اتحاد بین دستگاه‌های اجرایی برای تحقق توسعه لرستان
  • بررسی آخرین وضعیت روستاهای برده میش و کپه‌کند بخش مرکزی مهاباد
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • وضعیت نامناسب بافت‌های فرسوده در شهرها
  • پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا در روستاهای دشتی
  • تمامی تاسیسات آب شهر اصفهان به تله‌متری مجهز شده است
  • ۱۴۰۰واحد مسکونی برای مددجویان نهادهای حمایتی استان احداث شد
  • چشم انداز روشن توسعه برق روستایی کردستان/ اجرای ۱۰۰ درصدی طرح «تکخوانی» کنتور برق روستاهای کردستان در سال ۱۴۰۳
  • سپاه عاشورا ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاها اجرا می‌کند
  • اجرای ۱۰۰ درصدی طرح «تکخوانی» کنتور برق روستاهای کردستان