Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز، حسن اکبری با اشاره به افزایش قیمت نفت در روز‌های گذشته اظهار کرد: قیمت نفت پس از رکود حاصله از شیوع کرونا با تاثیر پذیری از نشست اخیر اوپک پلاس افزایش مناسبی داشته باشد.
اخبار اقتصادی- این کارشناس حوزه انرژی تصریح کرد: افزایش قیمت نفت در سایه تلاش اعضای اوپک پلاس صورت گرفته و در صورت عدم توافق قیمت‌ها با کاهش وحشتناکی مواجه می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: با وجود اینکه قیمت نفت هنوز به سطح توقع تولیدکنندگان نرسیده است، اما روند صعودی قیمت می‌تواند پیام مثبتی را برای آینده بازار نفت مخابره کند.

 

 

بیشتر بخوانید: افزایش تولیدات بدون توجه به تحریم های ظالمانه

  اکبری بیان کرد: روند صعودی نفت طی سه هفته گذشته با نوسانات فراوانی مواجه بوده که این موضوع ناشی از مشکلات شیوع دوباره کرونا است و ترس از موج دوم بیماری، جریان افزایش قیمت نفت را با اختلالات فراوانی همراه کرده است.
این کارشناس حوزه انرژی بیان کرد: افزایش قیمت نفت برخی از کشور‌های تولیدکننده را برای دست یابی به بازار‌های بیشتر به سمت افزایش تولید سوق داده است این موضوع می‌تواند قیمت نفت را تحت تاثیر قرار دهد.
وی ادامه داد: توافق اخیر اوپک پلاس زمانی می‌تواند موافق باشد که همه اعضا نسبت به اجرای آن متعهد باشند و کم کاری برخی از کشور‌ها مانند عراق می‌تواند زمینه ساز کاهش تعهد کشور‌های دیگر نیز شود.
اکبری بیان کرد: بازار تا پایان سال به دلیل رکورد اقتصاد با مازاد عرضه مواجه است و در این بازار خریداران دست بالایی دارند.
این کارشناس حوزه انرژی عنوان کرد: در این شرایط بسیاری از کشور‌ها برای فروش محصولات خود ناچار به تخفیف‌های بیشتر و دریافت‌های مدت دار هستند، اما این وضعیت همیشگی نخواهد بود.
وی افزود: در این شرایط استفاده از دیپلماسی انرژی برای حفظ بازار‌های نفتی اهمیت ویژه‌ای دارد و می توان با عبور از بحران‌های نفتی زمینه را برای حفظ بازار و افزایش صادرات فراهم کرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: اوپک پلاس بازار نفت قیمت نفت قیمت نفت بازار نفت اوپک پلاس افزایش قیمت نفت اوپک پلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۹۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستادگی سکه در کانال ۴۴ میلیون تومانی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات آخرین روز هفته بازار طلا و سکه تهران با ۳۰۰ هزار تومان افزایش نسبت به دیروز، از ۴۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به ۴۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با ۱۰۰ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته، به ۴۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید.

امروز نیم سکه و ربع سکه هر کدام افزایش ۱۰۰ هزار تومانی را تجربه کردند؛ بر این اساس نیم سکه در قیمت ۲۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان داد و ستد شد و ربع سکه ۱۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قیمت خورد.

سکه گرمی نیز با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی، هفت میلیون و ۳۰۰ تومان به فروش رفت.

معامله گران همچنین امروز هر گرم طلای ۱۸ عیاررا با ۱۰ هزار تومان افزایش به قیمت سه میلیون و ۸۳۲ هزار تومان به فروش رساندند؛ این در حالیست که نرخ هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با کاهش ۶ دلاری نسبت به روز گذشته، ۲ هزار و ۳۸۰ دلار قیمت‌گذاری شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قیمت خودرو امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳؛ قیمت ارزان‌ترین سواری ایرانخودرو در بازار
  • ایستادگی سکه در کانال ۴۴ میلیون تومانی
  • قیمت خودرو امروز ۳۰ فروردین + جدول
  • قیمت رانا در بازار امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت محصولات سایپا چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳؛ ریزش قیمت خودرو‌های وارداتی
  • قیمت گوشی امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت روز انواع خودرو در بازار +جدول
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳؛ تداوم کاهش جزیی قیمت‌ها در بازار
  • قیمت خودرو امروز ۲۹ فروردین + جدول