Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- پارلمان ترکیه امروز (شنبه) طرح مورد مناقشه‌ای را برای اصلاح قوانین حاکم بر وکلا و کانون‌های وکلا تصویب کرد که منتقدان به آن اعتراض کرده و می‌گویند این قانون می‌تواند استقلال وکلا را محدود کرده و از نفوذ کانون‌های صنفی حرفه‌ای بکاهد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شبکه خبری ای.بی.سی، این قانون جدید که طرح آن از سوی حزب رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه ارائه شده، پس از چند روز مناظره و درگیری بین پلیس و وکلای معترض تصویب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دولت آنکارا گفته این قانون به ایجاد یک سیستم دموکراتیک‌تر و کثرت‌گرا کمک می‌کند اما معترضان می‌گویند که هدف این قانون کاستن از نفوذ کانون‌های اصلی وکلا است که منتقد دولت اردوغان هستند و نقض‌های حقوق بشر را مستندسازی می‌کنند.
این تغییر در بحبوحه انتقادهای گسترده به استقلال قضایی و اجرای قوانین در ترکیه ایجاد شده است.
این قانون اجازه تشکیل چندین کانون وکلا را در یک استان می‌دهد. همچنین نماینده متناسب کانون‌های وکلا در سازمان ملی حمایتی را حذف می‌کند که هدفش کاهش تعداد هیات‌ها در شهرهای بزرگ و در نهایت کاهش بودجه مالی آنهاست. این قانون در سه کانون اصلی در استانبول، آنکارا و ازمیر اجرایی می‌شود.
حزب اصلی اپوزیسیون مردم جمهوری خواه ترکیه وعده داده که از دادگاه قانون اساسی ترکیه می‌خواهد تا این قانون را حذف کند.
قانون گذاران حزب حاکم که ارائه کننده این طرح هستند، گفته‌اند که 128 هزار وکیل فعال در ترکیه به کانون‌های وکلای بیشتر برای حمایت و آموزش نیاز دارند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: قانون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۹۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان تایید شد

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی خود نوشت:

بیشتر بخوانید: نامه به شورای نگهبان درباره معافیت مشمولان بالای ۳۵

««طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» در جلسه شورای نگهبان مطرح و مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1228183 برچسب‌ها بیمه

دیگر خبرها

  • بودجه دوربین‌های پلیس در انتظار تصویب
  • طرح تفصیلی شهر اردبیل تصویب شد
  • تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه سفر رئیس جمهور آلمان به ترکیه
  • ضرورت اصلاح قانون معادن به نفع محیط زیست
  • رسیدگی به چک‌های برگشتی با هوش مصنوعی
  • سنای آمریکا لایحه محدودیت «تیک تاک» را تصویب کرد
  • تصویب ممنوعیت تیک‌تاک در آمریکا
  • آمریکا ممنوعیت تیک تاک را در سنا تصویب کرد
  • تایید طرح اصلاح قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی
  • اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان تایید شد