Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-19@22:22:04 GMT

فرزندخواندگی تسهیل شد

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۸۹۹۲۹

صراط: وحید قبادی دانا گفت: باندی که اخیرا به خرید و فروش نوزادان مشغول بود، توسط سازمان بهزیستی شناسایی شد و با همکاری پلیس فتا برخورد صورت گرفت.

به گزارش میزان، وی با بیان اینکه باید از ایجاد این فرصت‌ها جلوگیری کرد، افزود: با باند‌ها و افراد مجرمی که در حوزه فعالیت می‌کنند باید برخورد قاطع صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین باید شرایط فرزندخواندگی تسهیل شود.

رییس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: قوانین مربوطه به فرزندخواندگی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده و مقرر شده به خانواده‌های بدون فرزند، خانواده‌های با فرزند و دخترانی که قصد به حضانت گرفتن کودکان بی سرپرست را دارند، فرزند خواندگی تعلق گیرد.

وی درباره تعداد این کودکان ادامه داد: در ۱۵ سال اخیر، تعداد کودکانی که در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند، ۱۰ هزار نفر باقی مانده که این مسئله نشان دهنده این است در سال‌ها مختلف تعداد زیادی از کودکان به فرزند خواندگی رفته اند.

قبادی دانا درباره اقدامات تسهیل گرانه این سازمان برای فرزندخواندگی گفت: یکی از این اقدامات، ایجاد سامانه ملی فرزند خواندگی است. در این سامانه اطلاعات کودکان بارگذاری می‌شود و خانواده‌های متقاضی نیز ثبت نام می‌کنند.

وی افزود: در این سامانه، هر خانواده‌ای از هر استان می‌تواند کودکان را به فرزندی بپذیرد و دیگر همانند گذشته محدودیت استانی وجود ندارد.

رییس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: همچنین در گذشته تمکن مالی بالایی از خانواده‌ها انتظار بود، اما باید توجه کرد که خانواده‌های دارای صلاحیت الزاما خانواده‌های پولدار نیستند و خانواده‌ای با تمکن مالی معقول نیز می‌توانند شرایط عادی را برای کودکان را فراهم کنند. همچنین سایر صلاحیت‌های اجتماعی خانواده‌ها مدنظر قرار دارد.

قبادی دانا اظهار کرد: البته باید به این نکته نیز توجه کرد که نمی‌توان بسیار سهل انگارانه به این موضوع نگاه کرد، زیرا تحویل این کودکان به هر خانواده‌ای صحیح نیست و تبعات زیادی برای این کودکان دارد بنابراین این روند باید کاملا قانونی و حکم دستگاه قضایی انجام شود، اما تسهیل گری انجام شود.

وی افزود: ما سعی در تسهیل و تسریع این شرایط داریم، اما باید اعتدال را رعایت کرد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: فرزند خواندگی بهزیستی پلیس فتا خرید و فروش نوزاد صراط خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۹۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حق حضانت فرزند، اهرم فشار والدین

با گذر از راهروهای مجتمع قضایی خانواده زنی را دیدم که مدام در حال راه رفتن بود و توجهم را جلب کرد.

کنارش ایستادم و از او پرسیدم اینجا چه می‌کند و ماجرایش چیست؟ کمی بعد شروع به صحبت کرد، گویی منتظر بود با کسی درد دل کند و آرام شود.

او گفت: ۷ سال از زمانی که ازدواج کردم می گذرد و یک سال است که به طور رسمی طلاق گرفته‌ام.

دختری ۷ ساله داشت و برای حضانت فرزندش راهی دادگاه خانواده شده بود. 

مهسا با بعض ادامه داد: همسرم بداخلاق و بددل بود و مدام فحاشی می کرد و فحش های رکیک می داد و دست بزن داشت.

هر چه از او و اخلاق بدش می گفت گریه اش هم به همان اندازه بیشتر می شد. 

او گفت: زمانی که جلوی خانواده اش مرا کتک زد و فحاشی کرد؛ همان جا بود که فهمیدم زندگی مان به نقطه پایان رسیده است. وضع مالی خوبی دارد و در حال حاضر هم دانشجوی مقطع دکتراست. هر کس او را ببیند نمی فهمد که

چقدر بددل و مریض است. در نگاه اول همه فکر می کنند که مردی متین، آرام، سنگین و با شخصیت است. پشت ظاهر آرام او باطن پلیدی وجود دارد که هیچ کس از آن خبر ندارد. اینجا آمدم کمکم کنند. مستاصل هستم. فرزندم ۷

ساله شده و باید پیش پدر باشد اما او پدرش را دوست ندارد و زمانی که با پدرش می رود می گوید، بابا مدام فحش می دهد و به زنان نگاه می کند و حرف‌های رکیک می‌زند. دخترم معنی فحش‌ها را نمی‌دانست و از پدرش یاد گرفته

بود و در منزل به کار می برد که به او گفتم این حرفها زشت است و تازه متوجه بعضی الفاف رکیک شده بود. دخترم می گوید که پدرش مدام به او گفته مادرت بمیرد راحت می شویم در حالی که وقتی دخترم به خانه می آید می گوید

امیدوارم پدر بمیرد. 

مهسا گفت: به همسر سابقم گفتم دخترمان دوست ندارد با تو باشد اما او قبول نمی کند. گفتم به زور نمی توانی کسی را نگه داری، همان طور که مرا نگه نداشتی. همسرم مستقیم به من گفته که بچه اهرم فشار من است. اینقدر

اذیتت می کنم که به زندگی برگردی.  همسرم بیمار است و دو شخصیتی است. روزهای آخری که با هم زندگی می کردیم می گفت من افسرده‌ام. خواهرش هم افسرده است و بیماری روانی دارد. او مدام مرا تهدید می کند و می گوید

از بعد از ۹ سالگی هم نمی گذارم دخترمان را ببینی.

مهسا گفت: یکتا ناصر را من می‌فهمم. همسرم مدت ۵ هفته فرزندم را برد، بدون اینکه اطلاع دهد و از او به اتهام آدم ربایی شکایت کردم و بعد از ۵ هفته او را آورد.

در حالی که این بانو گریه می کرد می گفت آمده ام کمکم کنند، چه کار کنم؟

براساس این گزارش، طبق ماده ۱۱۶۹ قانون مدنی «برای حضانت و نگهداری طفلی که والدین او جدا از یکدیگر زندگی می‌کنند، مادر تا سن هفت سالگی اولویت دارد و پس از آن با پدر است و  بعد از هفت سالگی در صورت به وجود

آمدن اختلاف، حضانت طفل با رعایت مصلحت کودک به تشخیص دادگاه می‌باشد.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • درخواست حق اولاد برای خانم های شاغل
  • ۹۹ درصد خانواده‌های اخراج شده از پاکستان غذای کافی برای خوردن ندارند
  • افزایش نگرانی‌ از نیازهای ۲۵۰ هزار کودک اخراجی از پاکستان
  • شوق زندگی با تسهیل فرزند خواندگی
  • ارائه تسهیلات به خانواده‌ها در راستای رفع موانع فرزندآوری
  • حق حضانت فرزند، اهرم فشار والدین
  • بیش از ۶۰۰ خانواده متقاضی فرزند خواندگی هستند
  • تاکید رئیس سازمان بهزیستی بر لزوم اجرای همه جانبه طرح «خانواده میزبان»
  • آغاز پخش فصل دوم برنامه «پا به ماه» از شبکه دو سیما
  • فصل دوم مستند «پا به ماه» از شبکه دو سیما