Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الخبر الیمنی، منابع یمنی از خروج بخش زیادی از تجهیزات نظامی ائتلاف سعودی-اماراتی از «مأرب» مهمترین پایگاه نیروهای دولت مستعفی یمن و در آستانه پیروزی قرار گرفتن نیروهای یمن در این جبهه خبر دادند.

منابع وابسته به دولت مستعفی یمن می‌گویند که ائتلاف سعودی این حقیقت را دریافته است که شهر مأرب در مرکز یمن که از 3 جهت و در چندین محور مورد محاصره نیروهای یمنی قرار گرفته است نیز به زودی همانند «نِهِم» و «الجوف» به کنترل نیروهای ارتش و انصارالله یمن درخواهد آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این منابع، خونخواهی و خشم قبایل استان مأرب نیز از جنایت عناصر وابسته به حزب الاصلاح به علت قتل فجیع شیخ «محسن سبیعیان» و خانواده‌اش موجب صف‌آرایی آنان در کنار نیروهای یمن شده است.

پایگاه الخبر الیمنی به نقل از دو منبع نظامی وابسته به دولت مستعفی افزود: ائتلاف سعودی سلاح‌های سنگین و نیروهای خود را از مأرب به سمت منطقه «الودیعه» خارج کرده است و این یعنی اینکه مأرب دیگر جای امنی برای نیروهای سعودی نیست.

ائتلاف سعودی همچنین اقدام به برکناری «عبدالحمید المزینی» فرمانده نیروهای خود در شهر مأرب، کرده و همزمان در حال رایزنی فشرده با قبائل منطقه برای جلب حمایت آن‌هاست؛ اما قتل فجیع «آل سبیعیان» قبائل را نیز در موضع ضدیت با ائتلاف سعودی قرار داده است.

حزب «الاصلاح» مهم‌ترین عناصر وابسته به دولت مستعفی را تشکیل می‌دهد و مرکز این حزب نیز شهر «مأرب» به شمار می‌رود. بنابراین آزادسازی این شهر به معنای از دست دادن آخرین پایگاه دولت مستعفی و شکست آن در جنگ یمن است.

یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیان آخرین تحولات میدانی جبهه‌های نبرد از پاکسازی جبهه «قانیه» و رسیدن به بخش‌های گسترده‌ای از شهر «العبدیه» در استان مأرب خبر داد و گفت: نیرو‌های مسلح پیشروی مهم و بزرگی را به دست آوردند و توانستند نزدیک به ۴۰۰ کیلومتر مربع را در مأرب آزاد کنند و شکست‌های گسترده در صفوف دشمن و نیز خسارت‌های مادی و معنوی در میان آنان ایجاد کنند.

انتهای پیام/

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروهای یمنی ائتلاف سعودی مزدوران اماراتی ائتلاف سعودی دولت مستعفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۰۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک هزار میلیارد ریال برای آزادسازی حریم قلعه فلک الافلاک خرم آباد هزینه شد

عطا حسن‌پور اظهار کرد: تمام اعتبار اختصاص یافته سفر رییس‌جمهور به لرستان برای آزادسازی بخش‌های جنوبی و شمالی قلعه فلک‌الافلاک هزینه شد.

وی با بیان اینکه تملک برخی از ساختمان‌های ضلع شمالی فلک‌الافلاک باقی مانده است ادامه داد: این ساختمان‌ها نیز امسال برای آزادسازی حریم قلعه خریداری خواهند شد.

حسن‌پور با اشاره به انجام مقدمات ثبت جهانی فلک‌الافلاک و دره خرم‌آباد، گفت: حضور ارزیاب یونسکو برای ثبت جهانی این ۲ اثر تاریخی در تابستان امسال قطعی شده است که الزامات لازم تا قبل از حضور ارزیاب یونسکو فراهم خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا تاریخ ساخت قلعه فلک‌الافلاک به دوره ساسانیان بازمی‌گردد، این قلعه بر فراز تپه‌ای مشرف به شهر خرم‌آباد است که با نام دوازده‌برجی نیز شناخته می‌شود.

فلک‌الافلاک در تاریخ ۱۰ مهر ۱۳۴۸با شماره ۸۸۳ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • میدان‌داری سپاه/ از آزادسازی گروگان تا خدمت‌ به سیل‌زدگان
  • رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • کسری ۲۳۰ هزار میلیارد تومانی هدفمندی یارانه‌ها
  • آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری
  • وزن یارانه‌ها در بودجه ۱۴۰۳
  • یک هزار میلیارد ریال برای آزادسازی حریم قلعه فلک الافلاک خرم آباد هزینه شد
  • بسیاری سعی می کردند ایران را کشوری ترسو قلمداد کنند
  • وزارت نفت اثر تحریم‌ها در تولید و صادرات نفت را کم کرد/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم
  • فردا؛حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان غربی در سامانه سامد
  • منابع و مصارف بودجه تبدیل به قانون شده است