Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس فتا استان گفت: فردی که در سایت دیوار و شیپور به بهانه پرداخت تسهیلات کم بهره اقدام به کلاهبرداری می‌کرد در شهر رشت دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ سرهنگ "ایرج پورمستمند" در گفت و گویی با اعلام این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی در فضای مجازی به بهانه پرداخت تسهیلات کم بهره از وی مبلغ 40 میلیون ریال کلاهبرداری کرده است، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام انتظامی افزود: در ادامه تحقیقات از شاکی مشخص شد، پس از درج آگهی دریافت وام در سایت دیوار و شیپور، فردی در نقش خیر با وی تماس گرفته و با اخذ اصل مداراک هویتی و کارت بانکی با رمز، اقدام به کلاهبرداری از مالباخته کرده است.

وی با بیان اینکه کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تحقیقات نامحسوس، متهم این پرونده را در شهر رشت شناسایی کردند اظهار داشت: با هماهنگی قضائی متهم 37 ساله دستگیر شد.

سرهنگ پورمستمند تصریح کرد: متهم در تحقیقات پلیس به بزه انتسابی خود اعتراف کرد و به مرجع قضائی معرفی شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه تحقیقات برای شناسایی دیگر شکات احتمالی این پرونده ادامه دارد بیان داشت: شهروندانی که تا کنون به این روش از آنها کلاهبرداری شده‌ در اسرع وقت به پلیس فتا استان شهر خود مراجعه کنند.

رئیس پلیس فتا استان گیلان در پایان از مردم خواست، اطلاعات هویتی و بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و در صورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع را از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.irبه مرکز فوریت سایبری گزارش کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رشت سايت دیوار و شیپور دستگيري کلاهبردار پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۰۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری کلاهبرداری با ۱۸ شاکی در ورامین

رئیس پلیس آگاهی استان تهران از شناسایی و دستگیری متهم کلاهبرداری ۱۰ میلیارد تومانی در زمینه جعل اسناد و فروش مال غیر خبر داد و گفت: ۱۸ مالباخته شناسایی شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ورامین، سرهنگ حسین یاراحمدی در حاشیه حضور مالباختگان ورامینی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فرد کلاهبرداری که در دو سال اخیر با جعل اسناد املاک اقدام به فروش تقریباً 2400 متر مربع از زمین‌های غیر به افراد مال باخته کرده بود با تدابیر فرماندهی انتظامی استان و تلاش همکارانم در اداره مبارزه بل مواد مخدر شناسایی شد

وی افزود: در مجموع از تعداد 18 نفر مالباخته مبلغی در حدود 10 میلیارد تومان وجه نقد دریافت شده بود که توسط عوامل نیروی انتظامی شناسایی شدم و متهم جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

رئیس پلیس آگاهی شرق استان تهران در ادامه گفت: تاکنون 18 نفر به پلیس آگاهی ویژه شرق در خصوص این پرونده مراجعه کردند که از شهروندان تقاضا می‌شود در صورت وجود موارد مشابه به پلیس آگاهی مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: متهم با اسناد جعلی و به صورت وکالتی این اراضی را واگذار کرده بود و مالک نبود و مالباختگان جهت تفکیک و دریافت سند دریافت مجوز ساخت به شهرداریان مراجعه کرده و متوجه شده بودند که کلاهبرداری صورت گرفته لذا با تشکیل پرونده و شکایت از متهم که به دلیل اقدام به فروش مال غیر نسبت به دستگیری این فرد اقدام شد.

فامیل قلابی یک از مسئولان قضایی گلستان دستگیر شد

یاراحمدی در پایان خاطرنشان کرد: از شهروندان تقاضا می‌شود پیش از پرداخت وجوه نقد برای خرید املاک حتماً استعلام املاک از مراجع رسمی گرفته شود سپس اقدام به واریز وجه کنند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • بازداشت کلاهبردار خرید و فروش خودرو در آبادان
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی در آبادان
  • کلاهبردار میلیاردی در آبادان دستگیر شد
  • دستگیری کلاهبردار وام‌ازدواج در بوکان/شاکیان به پلیس مراجعه کنند
  • کلاهبردار وام ازدواج در بوکان دستگیر شد
  • دستگیری کلاهبردار وام ازدواج در بوکان
  • کلاهبردار وام ازدواج دستگیر شد
  • دستگیری کلاهبردار فروشنده زمین غیر در ورامین/۱۸ شاکی مراجعه کردند
  • دستگیری کلاهبرداری با ۱۸ شاکی در ورامین
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در بوکان