Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-20@00:47:30 GMT

برگزاری مانور فصلی بانوان محجبه گیلانی

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۹۰۱۶۴

برگزاری مانور فصلی بانوان محجبه گیلانی

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه زنان بنیان خانواده بوده و دشمن او را هدف قرار داده است، گفت: برگزاری اجتماع بزرگ فصلی بانوان محجبه همچون برگزاری مانور در استان در مصلی با حضور بیش از ۶۰۰ هزار بانوی محجبه راهکار مناسبی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از فعالان عرصه حجاب  و عفاف استان گیلان در سالن اجتماعات مصلی رشت با قدردانی از تلاش فعالان عرصه حجاب و عفاف در استان گیلان اظهار کرد: جایگاه زن در اسلام و جامعه اسلامی بر کسی پوشیده نیست و انقلاب اسلامی مرهون حضور زنان در جامعه اسلامی بوده و شخصیت بزرگی همچون امام خمینی (ره) از دامن مادری والامقام، ارمغان جامعه اسلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به جایگاه والای زن در جوامع گفت: تکرار در خصوص آسیب‌های بدحجابی و سخن گفتن در خصوص مزیت‌ها برای هر نسل حدیدی واجب و ضروری است  تا افراد جدیدی که  تاکنون این مطالب را نشنیده‌اند، آشنا شده و از آن درس بگیرند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با تأکید بر لزوم اتاق فکر و جلسات آسیب شناسانه در حوزه ترویج حجاب، افزود: اگرچه مخاطب حجاب زنان هست اما مردان نیز از این موضوع جدا نیستند، اما محور عفاف و حجاب، زنان هستند چراکه آن‌ها محور عملی این موضوع هستند.

فلاحتی با بیان اینکه زنان بنیان خانواده بوده و دشمن او را هدف قرار داده است، گفت: بعد از جنگ و شروع  دوران  سازندگی، ترویج فرهنگ جامعه مغفول ماند و به بهانه بازسازی جنگ و توجه به فرهنگ مردم آسیب‌دیده، لذا توجه به زیربناهای مهم را عامدانه از دست دادیم و ترمیم بسیاری از مشکلات  تلاشی جهاد می‌خواهد.

وی با  تأکید بر دغدغه رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: تنها کسی که به‌شدت دغدغه فرهنگ اسلامی دارد رهبری است و باقی کسانی که دغدغه دارند مسئولیتی نداشته و مسئولان به فکر شعارهای انتخاباتی خود هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه فکر  به خروج نتیجه ما را از انجام تکلیف منع می‌کند، افزود: اگرچه فکر به  نتیجه خروجی انجام فعالیت‌ها، مهم است اما اگر در خروجی دچار مشکل شده نباید از تلاش ناامید شویم چراکه عدم نتیجه مطلوب، عوامل زیادی مانند کارشکنی‌های  عامدانه مسبب بوده است.

فلاحتی با تأکید بر نقش مهم حوزه و دانشگاه به‌عنوان دو بال مهم فرهنگی گفت: ارائه گزارش و ایجاد راهکار، در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب لازم و ضروری است که باید بیش‌ازپیش موردتوجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه بیان آسیب راحت است اما باید راهکار ارائه داد، خاطرنشان کرد: ورود ما باید به‌مثابه کار دشمن باشد، یعنی کارهای هوشمندانه و مدبرانه دشمن باید با هوشمندی و مدبرانه پاسخ داده شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به اینکه فرهنگ عفاف و حجاب یک اندیشه است که دشمن بیش از سی سال افکار را به سمت خود کشانده است، گفت: این مقابله با فعالیت یک‌شبه تغییر نمی‌کند بلکه برای تغییر اندیشه‌ها باید باقدرت، هوشمندی و تدبیر راهکار نشان داد.

فلاحتی با بیان اینکه همه‌چیز تنها متکی به مادیات نبوده و اراده پولادین و عزت‌نفس جامعه ماست که ایران را پابرجا نگاه داشته است، افزود: برگزاری اجتماع بزرگ فصلی بانوان محجبه همچون برگزاری مانور در استان در مصلی با حضور بیش از ۶۰۰ هزار بانوی محجبه  راهکار مناسبی است.

وی با انتقاد از قصورات و تقصیرات در حوزه کار فرهنگی بیان کرد: من تعجب می‌کنم از بانویی که در یک دست فرزند بغل کرده و در دست دیر سگی بغل دارد؛ هرچند که معتقدم این بانوان از جهالت اقدام به این کارکرده وگرنه که این‌ها معاند نیستند.

فلاحتی با تأکید بر لزوم ایده پردازی در حوزه فرهنگ حجاب و عفاف، افزود: باید راهکارها را به سمع و نظر مردم رساند، ازاین‌رو، فعالیت هوشمندانه، مدبرانه و زیبا در این حوزه مهم و قابل‌پیگیری است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با تأکید بر اینکه کار فرهنگی همراه با مشقت و سخت بوده و باید زجر فرهنگی را تحمل کرد، بیان کرد: از برنامه‌های صداوسیما گله‌مند هستم چراکه در حوزه ترویج فرهنگ، اگرچه فعالیت‌های خوبی  انجام می‌دهد اما کافی نیست.

به گزارش فارس، در انتهای این برنامه از پاکبان نجیب و پاک اندیش به نام آقای روستایی که با دیدن دختران محجبه در جامعه آن‌ها را تشویق می‌کند تقدیر به عمل آمد، این پاکبان ارزشمند که بدون داشتن مسئولیت اداری تنها به دلیل پایبندی به‌قاعده امربه‌معروف و نهی از منکر و تشویق لسانی فعالیت قابل‌توجهی در جامعه دارد توسط دفتر ولی‌فقیه استان گیلان موردتقدیر قرار گرفت.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: استان گیلان زنان نماینده ولی فقیه خانواده نماینده ولی فقیه در استان گیلان حجاب عفاف نماینده ولی فقیه در استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۰۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد ۳۷۴ پاتوق گفت وگو در گلستان برگزار شد

فاطمه سادات میررسولی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از برگزاری ۳۷۴ طرح پاتوق گفتگو در گلستان خبر داد و اظهار کرد: در نخستین مرحله از اجرای این طرح، ۱۳۴ پاتوق دانش آموزی، ۷۲ مورد دختران و ۲۰۳ مورد برای عموم بانوان برگزار شد.

وی افزود: این طرح با هدف تقویت مهارت‌های ارتباطی، انسجام و همگرایی بیشتر در درون جامعه، کم شدن فاصله حاصل از جنگ شناختی دشمن با عموم مردم و ایجاد انس و ارتباط سالم در قالب‌های گفتگوی چهره به چهره در فضاهایی با مخاطب عام تر برگزار شد.

کارشناس امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: حوزه خانواده و بانوان این اداره کل در مناسبت‌های مختلف از طریق راهبرد گفت‌وگو اقشار مختلف جامعه اعم از استاد حوزه و دانشگاه، دانشجویان، دانش آموزان، بانوان خانه‌دار، دختران، جوانان و نوجوانان را کنار یکدیگر گرد هم آورده و شرایطی رقم‌زده تا اقشار جامعه حول یک محور با یکدیگر گفت‌وگو کنند.

وی با اشاره به اینکه هزار و ۳۲۸ بانو در این طرح شرکت کردند، افزود: با توجه به اجرای طرح ملی زندگی با آیه‌ها، پیش بینی می‌شود در سه ماه اول سال ۱۴۰۳ تعداد پنج هزار بانوی گلستانی در پاتوق زندگی با آیه‌ها شرکت کنند.

کد خبر 6081240

دیگر خبرها

  • راهپیمایی مردم گیلانی در حمایت از عملیات «وعده صادق»
  • مطالبه عمومی برای اجرای طرح نور درمازندران
  • اجرای طرح « نور» مطالبه عمومی است
  • برگزاری ۳۷۴ پاتوق گفت وگو در گلستان
  • تعداد ۳۷۴ پاتوق گفت وگو در گلستان برگزار شد
  • نهادهای متولی فرهنگ از جامعه جامانده‌اند/ تذکر لسانی خودجوش مردمی موثرتر از نوع حاکمیتی است
  • همراهی خوب مردم همدان در طرح عفاف و حجاب
  • برگزاری راهپیمایی ضد صهیونیستی گیلانی ها در حمایت از مردم غزه
  • برگزاری تظاهرات ضد صهیونیستی گیلانی ها در حمایت از مردم غزه
  • برگزاری مانور امداد و نجات در کوهستان شبانه به همت هلال احمر آذربایجان غربی