Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهندسان طرح نوعی ساختمان سازگار با محیط زیست را ارائه کردند که روی بلندترین نقطه آن آسیاب بادی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با افزایش چشمگیر آلودگی کره زمین در دهه‌های اخیر و کاهش ذخایر سوخت‌های فسیلی مهندسان تلاش می‌کنند تا طراحی و ساخت ساختمان‌های سازگار با محیط زیست را بیش از گذشته مد نظر قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: آب‌های سطحی برای تولید برق به‌کارگیری می‌شوند +فیلم

حالا مهندسان چند شرکت بین‌المللی در صدد هستند تا ساختمانی را طراحی کنند که برق مورد نیاز برای آسانسورهای آن از طریق پنل‌های خورشیدی تامین می‌شود. نکته جالب‌تردر مورد این ساختمان قرار دادن آسیاب بادی در بالاترین نقطه آن است. این آسیاب بادی انرژی الکتریکی مورد نیاز برای قسمت‌های مختلف ساختمان را تامین می‌کند. بر اساس تصاویر اولیه که از این ساختمان منتشر شده است آسانسور‌ها به شکل کابین بوده و در هنگام جابه‌جایی منظره‌ای زیبا را پیش روی مسافران قرار می‌دهند.

سیستم آسانسورهای این ساختمان به نحوی طراحی شده است که در زمان بالا و پایین رفتن ضمن انتقال مسافران انرژی تولید می‌کند. یعنی این آسانسورها هم انرژی الکتریکی مورد نیاز خود را تامین و هم برق مصرفی در بخش‌هایی از ساختمان را ذخیره‌سازی می‌کند. پیش‌بینی می‌شود که این برج سازگار با محیط زیست 160 متر ارتفاع داشته باشد.

هر کدام از کابین‌های آسانسورهای این ساختمان قادر به جابه‌جایی 12 مسافر هستند. زمانی که مسافران در آسانسور هستند می‌توانند با استفاده از نرم‌افزارهای هوشمند کابین اطلاعات جالبی را در مورد مناطق گردشگری در شهر مورد نظر خود بدست آوردند. اکنون شرکت‌های سازنده این ساختمان در تلاش هستند تا به زودی عملیات احداث اولین ساختمان سازگار با محیط زیست که مجهز به آسیاب بادی است را به پایان برسانند. تمامی انرژی ساختمان سازگار با محیط زیست از منابع پاک مانند خورشید و باد تامین شده و تقریبا هیچ نوع آلودگی تولید نمی‌کند.

انتهای پیام/4144/

 

 

منبع: آنا

کلیدواژه: انرژی سبز سازگار با محیط زیست آسیاب بادی سازگار با محیط زیست آسیاب بادی مورد نیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۰۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرق تهران هم به آتش‌نشانی بانوان مجهز شد | بازرسی از ساختمان‌ های ناایمن ادامه دارد

به گزارش همشهری آنلاین، قدرت اله محمدی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در این‌باره گفت: دومین ایستگاه آتش نشانی بانوان کشور در شرق تهران افتتاح خواهد شد و به دنبال جذب آتش‌نشان خانم هستیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران افزود: عملیات نوسازی ایستگاه‌های آتش نشانی در جریان است و همچنین ادامه خواهد داشت. تا هر زمانی که دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف به وظیفه خود عمل نکنند، باید ایستگاه آتش‌نشانی بسازیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در ادامه با بیان اینکه باید موضوع آموزش ایمنی در فضای مجازی فراگیر شود، تصریح کرد: لازم است تا محتوا و صفحه آموزش ایمنی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی ایجاد شود.

محمدی همچنین درباره آخرین وضعیت ساختمان‌های ناایمن گفت: تعداد ساختمان‌های ناایمن کاهش پیدا کرده است و روند بازرسی‌ها ادامه دارد. تا کنون بیش از ۵۳ هزار ساختمان را بازدید و دسته بندی کرده‌ایم که موضوع ایمن سازی توسط مالکان انجام می‌شود.

کد خبر 844852 برچسب‌ها آتش‌ نشانی شهردارى تهران پایتخت

دیگر خبرها

  • شرق تهران هم به آتش‌نشانی بانوان مجهز شد | بازرسی از ساختمان‌ های ناایمن ادامه دارد
  • سلامت مردم و محیط زیست در رأس دغدغه‌ها و نیاز جامعه
  • انجام خط‌کشی‌های ترافیکی سازگار با محیط زیست در قم
  • تصویب ۲ طرح بزرگ بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست در حوزه گاز
  • ساخت آب‌شیرین‌کن خورشیدی مجهز به پمپ حرارتی در کشور
  • ساخت آب‌شیرین‌کُن خورشیدی مجهز به پمپ حرارتی در کشور
  • تولید انرژی تجدیدپذیر و زیباسازی با توربین‌های بادی خیابانی
  • اجرای طرح "شهر نی" در تالاب شادگان
  • گسترش همکاری سازمان‌های انرژی اتمی و محیط زیست
  • گسترش همکاری سازمان‌های انرژی اتمی و حفاظت محیط زیست