Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ستاد بازسازی عتبات عالیات، یوسف افضلی گفت: پس از فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر برپایی رزمایش کمک مومنانه و مقابله با کرونا، استقبال موکب‌های سراسر کشور برای مشارکت در این امر به شکل مضاعفی افزایش یافت به‌طوریکه تعداد خادمان جهادی از۱۸۳ هزار نفر فراتر رفت و تعداد موکب‌های سلامت فعال در این زمینه به ۶۱۴ مورد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دبیر کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه اربعین حسینی ستاد بازسازی عتبات عالیات ادامه داد: خیران حرم‌ساز و موکب‌های ۳۱ استان، با جمع‌آوری نذر و کمک‌های مردمی، ۳۲۶ کارگاه تولید ماسک و البسه پزشکی، ۱۶۳ کارگاه تولید مواد ضد عفونی و دستکش، ۵۳ باب نانوایی و ۱۰ آشپزخانه جهت طبخ غذای گرم در سه ماهه نخست امسال برپا کردند. 
معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: بیش از ۱۵میلیون و ۶۴۱ هزار ماسک، دو میلیون و ۶۳۲هزار دستکش، دو میلیون و ۶۵۸ هزار البسه پزشکی و ۲میلیون و ۹۹۰هزار قوطی ژل و مایع ضد عفونی در کارگاه‌های جهادی خیران حرم‌ساز و موکب‌های اربعینی طی بهار امسال تولید و به‌صورت رایگان توزیع شد.
وی با بیان اینکه فعالیت جهادی مجموعه‌های مرتبط با ستاد بازسازی عتبات همچنان با قوت ادامه دارد افزود: در این مدت، نزدیک به نیم میلیون بسته معیشتی شامل برنج، ماکارونی، مرغ و گوشت، روغن، حبوبات و رب گوجه‌فرنگی به ارزش میانگین هربسته ۳۰۰هزارتومان با همت خیران سراسر کشور توسط موکب‌ها، تهیه و بین خانواده‌های کم بضاعت و آسیب دیده از کرونا توزیع شد. 
معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: استان تهران با برپایی ۷۷ موکب، خوزستان با ۶۱، البرز۴۲، بوشهر ۴۰ و کرمانشاه و لرستان هریک با ۳۸ موکب، استان‌های برتر در رزمایش کمک مومنانه و شکست کرونا هستند.
افضلی با بیان اینکه ستاد بازسازی عتبات مجموعه‌ای برآمده از بطن جامعه است که کمک‌های داوطلبانه خیران و محبان اهل بیت را به نمایندگی از آنان در راه توسعه حرم‌های مطهر و ایجاد امکانات رفاهی زائران هزینه می‌کند افزود: سابقه خدمات رسانی به هموطنان در زلزله کرمانشاه، سیل خوزستان و بحران کرونا نشان می‌دهد که مردم و مسئولان به این تشکل مردمی - مذهبی اعتماد دارند و روی فعالیت جهادی آن در مواقع بحرانی حساب باز می‌کنند. 
 وی به تجربه چندین ساله ستاد بازسازی عتبات در جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی، لجستیک سریع تجهیزات و ساماندهی و برپایی موکب‌های خدمات رسانی اشاره کرد و گفت: این اقدامات باعث شده تا گستره فعالیت این تشکل مردمی -مذهبی از حوزه عمرانی و مهندسی فراتر رفته و امروز به نیروی واکنش سریع و کارآمد در شرایط بحرانی تبدیل شود.
وی ماهیت مردمی، محدود نشدن به بروکراسی دولتی، داشتن پشتوانه اعتقادی و انگیزه‌های مذهبی و اتکا به اعتماد عمومی را از جمله دلایل توفیق مجموعه‌های مرتبط با ستاد بازسازی عتبات برشمرد و گفت: امروز مسئولان ستاد ورود به عرصه خدمات‌رسانی جهادی در شرایط بحرانی و حوادث غیر مترقبه را از وظایف خود می‌دانند.

برچسب‌ها ویروس کرونا ستاد بازسازی عتبات عالیات بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ستاد بازسازی عتبات عالیات بهداشت و سلامت ویروس کرونا ستاد بازسازی عتبات عالیات بهداشت و سلامت ستاد بازسازی عتبات عالیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۰۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیران شریک راهبردی دولت هستند

رئیس‌جمهور خیرین را شریکی راهبردی برای دولت دانست و با بیان اینکه دولت خود را موظف به حمایت از خیرین می‌داند، بر تسهیل مسیر انجام کارهای خیر از سوی همه دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در شب میلاد با سعادت امام حسن مجتبی، کریم اهل بیت (ع) میزبان جمعی از خیرین کشور بود و در نشستی صمیمی ضمن شنیدن سخنان آنان، برای رفع مشکلات و دغدغه‌های مطرح شده نکاتی بیان کرد؛ آیت‌الله رئیسی در این دیدار خیرین را شریکی راهبردی برای دولت دانست و با بیان اینکه دولت خود را موظف به حمایت از خیرین می‌داند، بر تسهیل مسیر انجام کارهای خیر از سوی همه دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد.

وی فرهنگ دینی و قرآنی مردم و بهره‌مندی از سیره اهل بیت (ع) را عامل توجه سطح وسیعی از جامعه به امور خیر و کمک به نیازمندان و مستمندان در دوران‌های مختلف دانست و افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز که اساس و فلسفه وقوع آن توجه به مردم بوده، راهبرد محرومیت‌زدایی و توانمندسازی نیازمندان در دستور کار قرار گرفت و براساس آن نهادهایی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره) ایجاد شد و توانست با اقدامات خود در جهت حمایت از محرومان اعتماد مردم را کسب کند.

رئیس‌جمهور با اشاره به کارکردهای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مراکز خیریه، بر ضرورت آماده‌سازی زمینه افزایش مشارکت مردم در کارهای خیر و رفع موانع مردمی‌سازی و مشارکت عمومی در این زمینه تاکید کرد و از تدوین و ابلاغ آئین‌نامه‌های لازم برای حمایت دولت از خیرین در اسرع وقت خبر داد.

آیت‌الله رئیسی در ادامه این جلسه ناظر به سخنان تعدادی از خیرین بر «ضرورت انجام تعهدات دولت در کارهای مشترک با خیرین»، «برگزاری جلسه مشترک وزیر بهداشت با خیرین حوزه سلامت با هدف رفع موانع درمان بیماران صعب‌العلاج و نیازمند»، «رفع مشکل پزشکان و پرستاران شاغل در بیمارستان‌های خیریه»، «برگزاری جلسه مشترک وزیر آموزش و پرورش با خیرین مدرسه‌ساز و رفع موانع پیش‌روی آنان»، «ایجاد شعبه ویژه امور مالیاتی برای خیرین در وزارت امور اقتصادی و دارایی»، «فراهم کردن زمینه مشارکت ایرانیان خارج از کشور در مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی»، «تجلیل از مقام و جایگاه خیرین در ایام ولادت امام حسن مجتبی (ع) در تقویم برنامه‌های رسمی کشور» و «استفاده از ظرفیت خیرین جهان اسلام برای بازسازی غزه» تأکید کرد.

وی در پایان همچنین به تحولات غزه و استمرار جنایتگری و تجاوزکاری رژیم صهیونیستی اشاره کرد و اظهار داشت: بدون تردید با مقاومت جانانه مردم مقاوم، مظلوم و مقتدر غزه، پیروزی از آن مردم فلسطین و شکست و نابودی سرنوشت جنایتکاران صهیونیست خواهد بود.‌

پیش از سخنان رئیس جمهور، سید احمد عبودتیان دستیار رئیس جمهور در امور مردمی‌سازی دولت گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای توسعه ظرفیت‌های مردمی و ریل‌گذاری فرصت‌های حضور مردم در مشارکت با دولت ارائه کرد.

سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز در گزارشی از تسهیل امور خیرین و افزایش تعداد مؤسسات خیریه مشمول مزیت مالیاتی در دولت مردمی به تعداد همه این مؤسسات در دولت‌های قبل خبر داد.

همچنین محمدصالح طیب‌نیا مدیرعامل بنیاد خیریه آلاء، محمدحسین رضایی پیشکسوت امر خیر، حبیب‌الله بوربور رئیس هیأت مدیره مجمع خیرین کشور، احمد اثنی عشران مدیر بنیاد خیرین ام‌الیتامی حضرت خدیجه (س)، ناصر قفلی رئیس هیأت مدیره خیرین مدرسه‌ساز کشور، جمال جعفریان خیر حوزه سلامت، اکبر اخوان مقدم مدیر مؤسسه نذر اشتغال امام حسین (ع)، محمدرضا امامی فعال در عرصه مدرسه‌سازی، سیدمحمدحسین حسینی سیرجانی عضو مؤسس و هیأت مدیره مجمع خیرین اشتغال، محمدمهدی جعفری مدیرعامل بنیاد تعالی زندگی و دکتر غفاری رئیس انجمن اوتیسم ایران به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در زمینه نگرش راهبردی به اقتصاد امر خیر، استفاده از ظرفیت ستاد هم‌افزایی خیرین در مسائل زیرساختی، نذر تخصص و بانک زمان، استفاده از ظرفیت‌های مردمی و مؤسسات خیریه در کمک به مردم غزه، موانع و مشکلات پیش‌روی اشتغال‌های خرد، استفاده از ظرفیت خیرین خارج از کشور، لزوم ایجاد، تثبیت و تحکیم اشتغال، مأموریت‌سپاری به دستگاه‌ها و احیا و تقویت دفاتر یا ستادهای خیرین دستگاه‌ها، توجه به نوسازی مدارس و فضاهای آموزشی، به روزرسانی تجهیزات و نوسازی ساختمان‌های بیمارستان‌های خیریه، هم‌افزایی در حمایت از بازماندگان از تحصیل، اعتبارسنجی و رتبه‌بندی تشکل‌های مردمی و مؤسسات خیریه و تنظیم سند اوتیسم و حمایت دولت و خیرین در ایجاد مرکز جامع الگوی کشوری اوتیسم پرداختند.

منبع: ایرنا

کد خبر 739334

دیگر خبرها

  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • خیرین سلامت؛ مهمترین عامل تحقّق شعار سال ۱۴۰۳ در حوزه سلامت
  • کشف و ضبط ۷۰۰ کیلو چیپس تاریخ گذشته درآذربایجان غربی
  • مشارکت‌محوری و مردمی‌سازی به دنبال توزیع عادلانه ثروت در نظام سلامت است
  • رییسی: خیرین شریک راهبردی دولت هستند
  • لزوم تفکیک «وقف» و «خیریه» در نظام سلامت
  • توصیه‌ها و تاکیدات رئیس جمهور در دیدار خیرین
  • خیران شریک راهبردی دولت هستند
  • خیرین شریک راهبردی دولت هستند
  • خیرین شریکی راهبردی برای دولت هستند